مدلهای پرده

خودمون با نمونه پرده میاییم خونتون،

مشاوره رایگان میدیم و اندازه میزنیم

آشنایی با انواع پرده برقی

پرده برقی

پرده برقی چیست؟

پرده برقی فقط با نصب یک موتور الکتریکی، همراه بوده و به ‌راحتی به عملیات جمع شدن پرده‌ها را انجام می دهد . اگر خانه شما به سیستم هوشمندی مجهز باشد، خود سیستم می‌تواند از طریق برنامه ‌ریزی و استفاده بهینه از پرده‌ها با کنترل پرده‌های برقی، امکانات زیادی را برای شما فراهم کند و می‌تواند پرده‌ها را طبق برنامه جمع یا باز کند. انواع پرده کرکره وجود دارد که درواقع اکثر افراد میدانند که جابجایی پرده‌های چندبخشی در اتاق نشیمن و غذاخوری کاری دشوار و زمان‌بر است و ممکن است باعث ایجاد اختلال در طراحی پرده منزل شود. به همین دلیل، در بسیاری از مواقع، کاربران ترجیح می‌دهند هرگز زحمت باز و بسته شدن این پرده‌ها را نداشته باشند.

پرده برقی

انواع سیستم های پرده برقی

– کرکره ای بالارو:

مکان قرارگیری موتور در پرده های بالارو، درون قوطی یا تیوب میباشد و قوطی را به سمت بالا یا پائین می چرخاند. تکنولوژی های موتورهای پرده برقی بالارو دارای امکانات قابلیت تنظیم سرعت، دقت میلیمتری، تکنولوژی TTBUS.شروع و پایان آرام، امکان تشخیص موانع، امکان تعریف آی پی ، کم ترین لرزش و صدایی پائین تر از ۴۰ دسی بل . هم ترازی چند پرده، امکان مدیریت از راه دور با کمک ریموت یا گوشی موبایل، اتصال مستقیم به سنسورهای زمانی و آب و هوایی . کم ترین لرزش و صدایی پائین تر از ۴۰ دسی بل است.

بیشتر بدانید

– پرده های سایبان:

در آشپزخانه ها از پرده های سایبانی استفاده میشود. این پرده ها که مانع ورود نور به داخل فضای اتاق میشوند؛ با نام دیگر پرده شید شناخته میشوند .شید در زبان انگلیسی، به معنای سایه می باشد؛ در واقع کاربرد چنین پرده هایی در پنجره ها برای ایجاد سایه است. قیمت پرده شید باتوجه به مدل و ویژگی هایی که دارار می باشد، تعيين می شود. انواع گوناگونی از این نوع پرده در بازار موجود می باشد که از آن ها می توان به پرده شید تصویری و یا پرده شید رول و… اشاره کرد.

این نوع پرده، متشکل از لایه ای پارچه می باشد که اطراف یک محور می چرخد. پرده را برای تنظیم نور باید حول محوری بالا یا پائین کشید که در بالای آن نصب شده است. این پرده ها، کامل قاب پنجره را می پوشانند. در گذشته از این پرده ها که از يک پارچه تک رنگ ساده ساخته می شدند، زیاد استفاده میکردند. ولی امروزه جنس ها و طرح های متنوعی از این پرده ها تولید می شوند.

– پرده های از کنارجمع شو:

نوع پرده های کنار رو مثل پرده های دستی، دارای ریل هستند ولی تفاوتشان این است که موتور در کنار ریل نصب میشود و عملیات باز و بسته کردن پرده را با به حرکت در آوردن تسمه داخل ریل انجام می دهد. پرده های کنار رو برقی شامل دو نوع وسط باز شو یا کنار باز شو می باشند.

از تکنولوژی روز دنیا می توان به موتورهای پرده های کنار رو نایس اشاره کرد که به عنوان بی صداترین موتور دنیا آن را می شناسند. شاخص های دیگر موتورهای کناررو نایس، شامل تاچ بودن موتور پرده برقی، امکان فرمان دادن با کشیدن پرده، شروع و پایان نرم و آرام و نصب آسان و راحت می باشد.

شیوه ی کار پرده های برقی چگونه است ؟

سیستم تنظیم کننده ی اندازه پرده برقی، دارای سه بخش موتور، ریل و سیستم کنترل است. موتور و ریل به گوشه ی دیوار، وصل می شوند. برای تنظیم اندازه و طول این موتورها به کمک کنترل باید برای فعال شدن سنسور این موتور، آن را به پریز برق وصل کرد.

این پرده ها به دلیل داشتن امکاناتی همچون استفاده از موتور و قابلیت تنظیم توسط کنترل از راه دور، برای اماکن اموزشی، کاربرد بسیاری دارند. انواع موتورهای موجود در این سیستم در دو دسته سیمی و گیربکسی می باشند. نوع ریلی که در آن استفاده شده دارای دو دسته سیمی – قرقره ای و تسمه – گیربکسی است.

پرده برقی

 پرده برقی با توجه به موتوری که دارد ، قیمت های متفاوتی دارد . این موتور، با وزن پرده تناسب دارد. پرده های برقی دارای ریل قرقره و تسمه ای می باشند. اتصال گیره های پرده به تسمه آن را به این سیستم وصل می کند. سپس توسط کنترل این سیستم باز و بسته شدن پرده در اثر حرکت تسمه ها انجام می شود. در حقیقت از طریق کنترل،اینگونه دستورات به سنسور موتور و از موتور به ریل انتقال می یابد.

سیستم هوشمند پرده های برقی، مجهز به تایمر است؛ به عنوان مثال اگر خواستید که پرده در ساعت خاصی از شبانه روز، کنار برود باید این تایمر را در پرده های هوشمند برقی فعال کنید. فراموش نکنید که این وسیله مکانیکی – برقی، کارایی خود را پس از گذشت مدتی مانند هر وسیله الکترونیکی دیگر از دست می دهد. البته موتور و تسمه پرده برقی دارای عمر بالایی میباشد و جنس تسمه ها به راحتی و در مدت کوتاه از بین نمی رود.

Rate this post

22 پاسخ

  1. بسیار پرده های مناسبی هستند البته با توجه به سلیقه تنوع بسیار زیاد

  2. آشنایی با انواع پرده برقی، بسیار ایده جالب و کاربردی است و در این مقاله کامل تو ضیح داده شده است.

  3. سایت پرده فروشی مصطفی عامری آشنایی با انواع پرده برقی کامل به شما نشان می دهد.

  4. مقاله خیلی مفیدی بود باید از پرده های برقی بیشتر استفاده بشه بنظرم

  5. سلام. من ازتون قبلا پرده حریر گرفتم برای خونه، راضی بودم واقعا از جنس کار. الان از این مدل پرده برقی ها رو چطور سفارش بدم؟

  6. من برای اولین بار بود که اسم پرده برقی را میشنوم و مقاله شما در مرود پرده برقی بسیار جالب و شنیدنی بود

  7. مقاله آشنایی با انواع پرده برقی در سایت مصطفی عامری شما را با انواع پرده برقی و طرز استفاده آنها راهنمایی می کند.

  8. برای من مقاله آشنایی با انواع پرده برقی بسیار جدید بود. ممنون از مقاله به روزتون

  9. در این مقاله در مورد آشنایی با انواع پرده برقی خیلی خوب توضیح دادن

  10. در این مقاله من آشنایی با انواع پرده برقی و طرز استفاده و روش های آن آشنا شدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *