مدلهای پرده

خودمون با نمونه پرده میاییم خونتون،

مشاوره رایگان میدیم و اندازه میزنیم

قیمت انواع پرده با پارچه های طرح دار

قیمت انواع پرده با پارچه های طرح دار

پرده  طرح دار یکی از منحصرترین لوازم در هر منزل است و با انتخاب مناسب می تواند باعث ایجاد زیبایی بیشتر و یا عدم ناهماهنگی در دکوراسیون منزل شود. به همین علت انتخاب طرح و رنگ متناسب با دیگر لوازم منزل تاثیر زیادی بر ایجاد آرامش در این فضا دارد.  با پرده های  طرح دار در این مقاله بیشتر آشنا می شویم.

انتخاب پرده

انتخاب پرده

یکی از مهم ترین عوامل و تاثیرگذارترین تجهیزات که اثر بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی و فضای منزل دارد پرده ها هستند. زیبایی و انتخاب شایسته این جز از کل لوازم منزل می تواند یک سازه را زیباتر و احساس آرامش را در آن بیشتر و یا نتیجه عکس بر روی فضای منزل داشته باشد.

شاید در بعضی از سازه ها متوجه شده باشید که با ورود به آن حتی با انتخاب بهترین مبلمان و گران قیمت ترین آن ها اما هنوز حسی خوبی به شما منتقل نمی شود. با حضور در این سازه ها اگرچه می توان تاثیر هزینه های گزاف را به خوبی مشاهده کرد اما از پرداخت این هزینه ها نتیجه خوبی عاید مالک آن نشده است و نمی توان در آن به دنبال آرامش بود.  مهم ترین دلیل این حس از عدم هماهنگی مبلمان با رنگ و طرح  و معماری سازه است. برای همین در انتخاب طرح و نقش و رنگ در انتخاب مبلمان و به خصوص بزرگ ترین عضو هر دکوراسیون یعنی پرده ها باید نهایت دقت را داشت.

 

عوامل تاثیر گذار بر انتخاب پرده

عوامل تاثیر گذار بر انتخاب پرده

چند عامل مهم در انتخاب پرده تاثیر زیادی دارد. با توجه به این عوامل می توانید انتخاب مناسبی برای رنگ، طرح و مدل پرده منزل خود داشته باشید.

  • نوع معماری سازه، معمولا سازه ها با توجه به سنتی بودن، مدرن یا کلاسیک بودن طراحی و ساخته می شوند. برای همین در خانه هایی با سبک معماری مدرن نمی توان از پرده هایی به سبک کلاسیک استفاده نمود.
  • منطقه قرارگیری سازه، مناطق مختلف هر کشور از آب و هوا و شرایط جوی متنوعی برخوردار است. با توجه به این مناطق می توان متریال مورد نظر را در پرده انتخاب نمود.
  • سبک دکوراسیون داخلی، بیشتر افراد بدون توجه به دکوراسیون داخلی منازل اقدام به خرید پارچه و دوخت پرده می کنند. این کار باعث می شود تا ناهماهنگی  زیادی در فضا ایجاد شود.
  • جهت تابش نور خورشید، معمولا در خانه هایی که به سمت شمال و جنوب ساخته شده اند نور خورشید در بیشتر طول روز فضای منزل را روشن می کند. افرادی که تمایل به روشنایی بیش از حد ندارند با انتخاب انواع پرده طرح دار به سادگی می توانند نور منزل خود را متناسب نمایند.
  • ارتفاع سقف سازه، شاید بیشتر افراد به این نکته توجه نکنند. اما ارتفاع سقف در انتخاب پرده و اندازه آن نقش مهمی دارد. برای ارتفاع های کمتر نصب پرده طرح دار باید از سقف و برای سقف های بلند باید از اجرای پرده طرح دار مماس تا زمین استفاده شود.
  • اندازه پنجره، در بعضی از مواقع به دلیل بزرگی بیش از اندازه پنجره نیاز است تا پرده با رنگ دیوارها هماهنگ باشد تا از این بزرگی کاسته شود. پنجره های کوچک نیز نیاز به پرده هایی با حاشیه های تزئینی دارند. انواع پرده طرح دار با حاشیه از نقص کوچک بودن پنجره ها کم می کند.
  • رنگ ، برای انتخاب پرده باید به رنگ یکی از عناصر در سازه خود یعنی لوازم، دیوارها یا سقف توجه کنید.

 

انواع پرده طرح دار

انواع پرده طرح دار

تنوع وسیع پارچه ها باعث شده است تا علاقمندان به استفاده از پرده در بازار سردرگم شوند. خرید پرده طرح دار یکی از راه کارها جهت نجات از سردرگمی بازار است. معمولا پرده طرح دار را می توان با بیشتر دکوراسیون ها هماهنگ کرد و تنوع در طرح این پرده ها باعث می شود تا به سادگی عنصری از مبلمان منازل را پیدا کنید که با رنگ قسمتی از طرح هماهنگ باشد. به هیمن دلیل دست مصرف کنندگان پرده طرح دار در انتخاب کاملا باز بوده و به سادگی می توانند پرده متناسب با منزل را انتخاب نمایند.

اما چند گزینه در انتخاب پرده های طرح دار باید حتما مورد توجه قرار گیرد. با توجه به این نکات می توانید از انتخاب خود تا سال ها احساس رضایت نمایید.

 

چه پرده ای برای منزل خود انتخاب کنید

چه پرده ای برای منزل خود انتخاب کنید

پرده های طرح دار معمولا با متریال های متفاوتی در بازار عرضه می شود. متریال های سنگین و سبک هر کدام با دارا بودن ویژگی های مخصوص باعث ایجاد حس های متفاوتی در منازل می شود.

پرده های سنگین طرح دار به وجود سنگینی و قیمت بیشتر دارای حس وقار و اشرافیت زیادی هستند. علاقمند به تجدد و تمدن به راحتی با این گونه پرده ها کنار می آیند. این پرده ها به دلیل شکل ویژه از زیر سقف تا کف زمین ارتفاع دارند. در بعضی از مواقع نیز برای بالا بردن حس اشرافیت در آن قد پرده بلندتر انتخاب می کنند تا روی زمین بریزد.

پرده های سبک طرح دار دارای رسمیت کمتری هستند. این نوع برای سازه های معمولی با سبک دکوراسیون ساده بسیار مناسب ترند. نصب ساده و راحت و استفاده از پارچه کمتر در دوخت این پرده ها از ایجاد هزینه های زیاد برای مالک جلوگیری می کند.

 

نکات مهم در انتخاب پرده طرح دار

نکات مهم در انتخاب پرده طرح دار

  • متریال پرده، با توجه به منطقه آب و هوایی، فصل و تمایل مصرف کننده می توان متریال را در پرده طرح دار انتخاب نمود.
  • رنگ، رنگ در پرده های طرح دار باید حتما با یکی از اجزای منزل مانند سقف، دیوار و مبلمان متناسب باشد. در بعضی از موارد نیز با استفاده از رنگ های متضاد می توان هماهنگی بهتری ایجاد نمود و از یکنواختی دکوراسیون کم کرد.
  • محل نصب پرده طرح دار، بسته به این که از پرده طرح دار در چه فضایی استفاده می کنید می توان از طرح های شلوغ، سنتی، کلاسیک و … در پرده استفاده نمود.
  • طرح و رنگ دکوراسیون، در خرید پرده طرح دار باید حتما توجه کنید که مبلمان شما دارای چه ویژگی است. داشتن طرح و نقش به شلوغی فضای سازه منجر می شود به همین دلیل در انتخاب پرده برای این سازه ها باید دقت بیشتری کرد و از انتخاب طرح های شلوغ خودداری کرد. پرده طرح دار بیشتر برای فضاهایی مناسب است که  مبلمان دارای رنگ ساده باشند. در دکوراسیون های طرح دار از پرده با طرح های نقطه ای و خلوت استفاده کنید.

 

نکات مهم در زمان دوخت پرده

نکات مهم در زمان دوخت پرده

برای این که در زمان دوخت پرده طرح دار دچار مشکل نشوید باید به چند نکته مهم توجه کنید.

  • بیشتر از دو برابر عرض پنجره اقدام به خرید پارچه کنید.
  • سعی کنید پرده بعد از دوخت با زمین تماس داشته باشد.
  • در صورتی که نور فضا برای شما مهم است از پرده طرح دار با متریال نازک استفاده کنید.
  • برای اتاق خواب و یا پذیرایی مشرف به خارج منزل از پرده طرح دار با متریال ضخیم خریداری کنید.
  • برای ایجاد زیبایی بیشتر نصب پرده را از سقف انجام دهید.
  • در صورتی که میل پرده مانع از باز و بسته شدن پنجره می شود آن را به سقف نزدیک تر نصب کنید.
  • برای هر اتاق از متریال های مختلف با طرح و رنگ متفاوت استفاده کنید. این کار به زیبایی فضای داخلی شما کمک می کند.
  • از آویز و والان و یا اکسسوری های منطبق با نوع طرح پرده طرح دار استفاده کنید.
  • استفاده از پرده های ساده در کنار پرده های طرح دار بر زیبایی بصری سازه شما می افزاید.

 

از چه سبکی برای نصب پرده طرح دار خود استفاده کنید

از چه سبکی برای نصب پرده طرح دار خود استفاده کنید

روش های مختلفی برای نصب پرده طرح دار وجود دارد. اما بسته به سلیقه و طرح دوخت پرده می توان از انواع نصب پرده استفاده نمود.

  • نصب پرده درست زیر سقف؛ با این امر برای سازه هایی که ارتفاع کمی دارند باعث ایجاد خطای دید شده و سقف را بلندتر نشان می دهید.
  • نصب پرده با میل پرده و یا کتیبه ها که در قسمت سقف قرار دارند نیز از انواع نصب پرده طرح دار  است.
  • می توان از انواع چین های تزئینی برای دوخت پرده استفاده کرد. این نوع چین ها باعث ایجاد زیبایی بیشتر می شوند.
  • از حلقه های پارچه ای در قسمت بالای پرده استفاده کنید. این کار علاوه بر ایجاد تنوع باعث می شود تا پرده های کوتاه بلندتر نشان داده شوند.
  • استفاده از پرده های پانچی، این نوع پرده ها که دارای حلقه های پانچ در قسمت بالای خود هستند به سادگی نصب و ایجاد زیبایی بی نظیری می کنند.

فراموش نکنید که بعضی از این نحوه های نصب پرده به آن رسمیت بیشتری می دهند. اما اگر طرفدار اسپورت و سادگی هستید از انواع کم رسمی آن استفاده کنید.

انواع سبک نصب پرده

انواع سبک نصب پرده

با توجه به مواردی که گفته شد می توان نصب پرده را به سبک های مختلفی انجام داد. نکته مهم  در انتخاب سبک نصب پرده توجه به تمایلات مالک و چگونگی قرارگیری پنجره است.

  • نصب پرده به صورت دیوار به دیوار
  •  نصب پرده ها به صورت یک سره، در صورتی که پنجره  ها به هم نزدیک باشند می توان از این سبک استفاده نمود.
  • داخل قاب پنجره
  • نصب به صورت دوتایی
  • نصب با کتیبه

تاثیر طرح پرده بر دکوراسیون منزل

تاثیر طرح پرده بر دکوراسیون منزل

امروزه برای دکوراسیون از رنگ های ساده بیشتر استفاده می شود. برای ایجاد تناسب با این نوع دکوراسیون ها بهتر است که از پرده طرح دار متناسب با رنگ دکوراسیون استفاده شود. استفاده ار پرده هایی با طرح هایی کلاسیک می تواند به خانه های سنتی رنگ و بویی تازه ببخشد. استفاده از پرده طرح دار در دکوراسیون بومی به جلوه بیشتر این سبک کمک می کند. استفاده از طرح هایی که باعث حرکت چشم به اطراف می شود برای ایجاد جذابیت استفاده کنید. در صورتی که پنجره های منزل به هم نزدیک هستند از پرده ها به صورت سرتاسری بر روی این پنجره ها استفاده کنید. این کار به بزرگ تر شدن فضای منزل کمک می کند. طرح های زیبا بر روی پرده نیز بر جذابیت این فضا اضافه می کند.

استفاده از پرده هایی با طرح های سه بعدی نیز به فضای داخلی سازه شما بعد بیشتری می دهد. استفاده از طرح های منظره و طبیعت حس نشاط و شادابی را به سازه می دهد.

 

نکات مهم در شستشوی پرده های طرح دار

نکات مهم در شستشوی پرده های طرح دار

از نکات مهم در زمان انتخاب متریال پرده توجه به چگونگی شستشوی پرده است. بسیاری پرده های خود را در زمان شستشو به اتوشویی می سپارند. نظافت پرده به این صورت کار راحت و بدون دردسری است.  اما در صورتی که خود همیشه کار شستشوی پرده ها را در منزل انجام می دهید باید توجه کنید که از چه روشی برای این کار استفاده می کنید. شستن با دست و یا ماشین لباس شویی روش های مختلف نظافت پرده ها است.

  • توجه کنید که پرده های طرح دار گران قیمت خود را هرگز با ماشین لباس شویی تمیز نکنید. این کار باعث آسیب به بافت پارچه شما می شود.
  • پرده های طرح دار را بعد از شستشو در معرض نور خورشید خشک نکنید. این کار باعث کم رنگ شدن طرح های چاپی این پرده ها خواهد شد.
  • از گرفتن آب پرده با فشردن آن جدا خودداری کنید. این کار باعث ایجاد چروک های عمیقی بر روی پرده های طرح دار می شود.
  • در صورت استفاده از ماشین لباس شویی از درجه کند خشک کن آن برای گرفتن آب پرده استفاده کنید.

قیمت انواع پرده طرح دار

قیمت انواع پرده طرح دار

با توجه به نکات گفته شده و تنوع وسیع در طرح و رنگ و متریال پرده های طرح دار می توان انتظار داشت که قیمت این محصولات در مراکز فروش پرده طرح دار بسیار متفاوت است. عوامل مختلفی باعث می شود تا قمیت انواع پرده طرح دار تغییر کند اما مهم ترین عامل متریال پرده طرح دار است.

توجه کنید که پرده های طرح دار در صورتی که از طرح های چاپی به صورت سفارشی در آن استفاده شده باشد هزینه چاپ طرح مورد نظر نیز از مصرف کننده اخذ می شود.

برای خرید پارچه طرح دار و طراحی پرده طرح دار و همچنین دوخت سفارشی آن با توجه به ابعاد مورد نظر مالک با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می توانید به سایت ما مراجعه فرمایید. امکان مشاوره با کارشناسان نیز در این سایت فراهم است.

پارچه پرده طرح دار

پارچه پرده طرح دار، یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین نوع پارچه‌ها در بازار است. این پارچه ها با طرح‌های متنوعی از جمله گل، برگ، شکل هندسی و ترکیبات هنری دیگر ساخته می‌شود. طراحان این پارچه‌ها با استفاده از رنگ‌های مختلف، خلاقیت خود را در اجرای طرح به کار می‌برند و پرده‌هایی با ظاهر زیبا و منحصر به فرد ارائه می‌دهند. این پارچه‌ها در ساخت از الیاف مصنوعی مانند پلی استر و ویسکوز استفاده می‌شود که آن را از لحاظ مقاومت در برابر چروک، کاهش حساسیت و ضربه‌گیری بالا قرار می‌دهد. همچنین، این پارچه‌ها با داشتن وزن مناسب، از جذب نور مناسبی برخوردارند.

از آنجایی که پارچه پرده طرح دار به همه سلیقه‌ها و دکوراسیون‌های داخلی می‌تواند سازگار باشد، این پرده به راحتی با مبلمان، فرش و لوازم دکوراسیونی دیگری که در اتاق وجود دارد، ترکیب می‌شود و جلوه‌ی زیبایی به فضا می‌بخشد.

پرده پارچه ای ساده

پرده پارچه ای ساده، یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده ترین نوع پرده ها در دکوراسیون داخلی فضای پذیرایی، اتاق خواب و اتاق کودک است. این پرده ها با استفاده از پارچه های ساده بافته شده و طراحی ساده، به عنوان یکی از راه حل های مناسب برای کسانی که به دنبال چیزی ساده و جمع و جور هستند، مورد استفاده قرار می گیرند. این پرده ها معمولا از پارچه های مصنوعی مانند پلی استر و کتان تهیه شده اند و با وزن مناسبی محکم و با کیفیت بالا هستند. ضمناً پارچه های این نوع پرده ها می توانند به راحتی شسته شوند و بعد از خشک شدن، به سرعت به شکل اولیه خود باز می گردند.پرده پارچه ای ساده، به دلیل ظاهر ساده و روانه یابی آسان، به عنوان یکی از نوع محبوب پرده ها در دکوراسیون داخلی شناخته می شود. با توجه به طراحی ساده این پرده ها، قابلیت ترکیب با همه انواع مبلمان، فرش و لوازم دکوراسیونی دیگر را دارند.

Rate this post

2 پاسخ

  1. خرید پرده طرح دار رو از پرده فروشی عامری بهتون پیشنهاد میکنم. طرح های خیلی متفاوتی داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *