مدلهای پرده

خودمون با نمونه پرده میاییم خونتون،

مشاوره رایگان میدیم و اندازه میزنیم

دوخت پرده در فردوس

دوخت پرده در فردوس

دوخت پرده در فردوس ، در سایت مصطفی عامری به بررسی و تحلیل آن می پردازیم.

همانطور که می دانید نقش پرده در زیبایی و دکوراسیون منزل ، غیر قابل انکار و چشم پوشی است . در این شرایط بهترین کار برای تغییر دکوراسیون منزل ، تعویض پرده ها می باشد . اما گاهی بنا به دلایلی امکان خرید و تعویض وجود ندارد . شما می توانید با یادگیری دوخت پرده علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها ، تغییرات مثبتی در منزلتان انجام دهید .

برای این کار بهتر است با دوخت پرده ساده شروع کنید . پرده های ساده علاوه بر محبوبیت و جذابیت بسیار ، قابلیت استفاده در مکان های مختلف منزل اعم از اتاق خواب ، پذیرایی و آشپزخانه را دارند .

شما می توانید برای دوخت پرده در فردوس به صورت حضوری به پرده فروشی مصطفی عامری مراجعه کنید و با انتخاب طرح و رنگ دلخواه ، پرده ی مورد نظر خود را سفارش دهید .

آموزش دوخت پرده

دوخت پرده در فردوس
دوخت پرده در فردوس

اولین کاری که برای دوخت پرده باید انجام دهید ، تعیین طرح و جنس پارچه ی مورد نظرتان است . طرح و جنس پرده را با در نظر گرفتن هماهنگی آن با سایر وسایل منزل ، انتخاب کنید.

بهتر است بدانید:شستشوی پرده سفید

مراحل اندازه گیری متراژ پرده

دوخت پرده در فردوس
دوخت پرده در فردوس

1-  مهمترین مرحله در هنگام دوخت پرده ، اندازه گیری دقیق متراژ پرده است .  برای این کار ، اولین مرحله ، اندازه گیری دقیق طول و عرض پنجره است . بدون اندازه گیری دقیق ، پرده دوخته شده زیبایی و تناسب خود را تا حد زیادی از دست می دهد .

2- مرحله ی بعدی در دوخت پرده ، تعیین نوع نوار پرده است .

3- برای خرید بعضی از پارچه ها لازم است که به عرض میله توجه کنید . زیرا برای بعضی از پارچه ها ، مثل پارچه های توری و یا  پارچه های ضخیم ، به چند برابر عرض میله پرده ، به پارچه نیاز دارند . برای خرید پارچه ی توری به 3 تا 4 برابر عرض میله و برای خرید پارچه های ضخیم به 2 تا 3 برابر عرض میله به پارچه نیاز است .

بهتر است طول پارچه را کمی بیشتر از اندازه پنجره و حداکثر هم راستا با طول دیوار در نظر بگیرید .

بیشتر بدانید: پرده زبرا

آموزش گام به گام دوخت پرده های ساده

دوخت پرده در فردوس
دوخت پرده در فردوس

1-  مرحله اول

به منظور دوخت پرده ساده ، بر خلاف پرده های دیگر، نیازی به تهیه الگو ندارید . با پهن کردن پارچه بر روی سطحی صاف ، می توانید پارچه مورد نظر خود را برش دهید . برای تعیین دقیق محل برش بهتر است از خط کش و گونیا استفاده کنید . پارچه های برش داده شده  پرده را دو به دو در کنار هم قرار داده و با فاصله 1.5 تا 2 سانتی متری از هم بدوزید .

2- مرحله دوم

مرحله ی بعدی برای دوخت پرده ی ساده ، اتو کردن است . لبه های هر دو طرف پرده را 1 سانتی متر تا کرده و اتو بزنید . در مرحله بعدی لبه های پرده را 2 سانتی متر تا کرده و اتو بزنید . پرده را با فاصله ی 2 میلی متر از قسمت تا شده ، بدوزید .

3- مرحله سوم

بعد از دوخت لبه های کناری پرده به سراغ لبه های پایینی پرده می رویم . قسمت پایینی پرده را 1.5 سانتی متر تا و سپس اتو می کنیم . در مرحله ی بعدی این قسمت را 10 سانتی متر تا کرده و مجدد اتو می کنیم . آن گاه با فاصله ی 2 میلیمتری از محل اتو ، پرده را می دوزیم .

 

4- مرحله چهارم

قسمت لبه پایینی پرده را 1.5 سانتی‌متر تا کرده و اتو کنید.  مجددا این قسمت را 10 سانتی‌متر تا کرده و اتو بزنید . سپس پرده  را از فاصله 2 میلی‌متری بدوزید.

5- مرحله پنجم

لبه ی قسمت بالایی پرده را 1.5 سانتی متر پایین تر از قسمت اتو شده ، قرار داده و آن را با گیره ثابت کنید. آن گاه قسمت بالایی و پایینی پرده را با فاصله 1.5 سانتی متر از لبه نوار پرده بدوزید .

6- مرحله آخر مرتب کردن چین های پرده و قرار دادن گیره های آن بر روی نوار پرده است . در آخر پرده را بر روی میله قرارداده و پرده را مرتب کنید .

یکی دیگر از نکات مهمی که در هنگام دوخت پرده باید به آن توجه کنید ، زاپاس پرده است . در هنگام خرید زاپاس پرده  باید این نکته را در نظر داشته باشید که پارچه های ضخیم نسبت به پارچه های نازک به زاپاس بیشتری نیاز دارند .

همچنین  شما می توانید طرح و رنگ مورد نظر خود را انتخاب کرده و سفارشات دوخت پرده ی خود را به صورت آنلاین از طریق سایت پرده فروشی مصطفی عامری ثبت کنید .

بیشتر بدانید:دوخت پرده در شمال تهران
Rate this post

11 پاسخ

  1. دوخت پرده در فردوس خیلی کارشون تمیزه،واقعا دوخت تمیزی انجام میدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *