مدلهای پرده

خودمون با نمونه پرده میاییم خونتون،

مشاوره رایگان میدیم و اندازه میزنیم

قیمت انواع زبرا

قیمت انواع زبرا

پرده زبرا یکی از انواع پرده های مدرن است که به واسطه طرح راه راه به این نام خوانده می شود. این پرده با نام دبل رول نیز شناخته می شود. ویژگی های این پرده باعث شده است تا در میان بانوان منزل مورد توجه قرار بگیرد. در این مقاله به معرفی و بررسی ویژگی های آن می پردازیم.

معرفی پرده زبرا

معرفی پرده زبرا

این پرده نیز همانند پرده کرکره از تیغه های پهن موازی تشکیل شده است. اما در قسمت هایی که پرده های کرکره از هم فاصله دارند از متریال تور یا پارچه پوشیده شده است. به همین دلیل با دارا بودن دو لایه 

قیمت انواع زبرا

 متریال که به این پرده شکل ویژه می بخشد پرده زبرا برای بسیاری از قسمت های منازل بسیار مناسب است.

 قسمت های تیغه ای در این پرده  از جنس پارچه و لایه نازک از تور است. به همین علت با تغییر در زاویه می توان به سادگی نور محیط منزل را کم یا زیاد کرد. این امر سبب می شود تا این پرده در میان مصرف کنندگان از جایگاه برتری نسبت به انواع دیگر برخودار باشد.

قیمت پرده زبرا ساده

مانند بسیاری از محصولات دیگر، قیمت پرده زبرا ساده نیز به توجه به کیفیت، ابعاد و شکل دهی آن، متغیر است. همچنین، عواملی مانند جنس پارچه، رنگ، طراحی و نوع متعارف پرده زبرا (با یا بدون لایه پلی‌پروپیلن) نیز می‌توانند بر روی قیمت تاثیر بگذارند. اما اکثراً پرده‌های زبرا ساده با توجه به ابعاد و کیفیتی که دارند.

پرده زبرا دو تیکه

پرده زبرا دو تیکه معمولاً از دو پارچه پرده زبرا ساخته شده است که به هم وصل می‌شوند. این نوع پرده زبرا، دارای چندین مزیت است که از جمله آن‌ها می‌توان به ظاهر زیبا، عملکرد با کیفیت، قابلیت نصب و استفاده آسان، امکان شستشوی راحت و همچنین ایجاد حس حریم خصوصی در فضاهای داخلی منزل یا محل کار اشاره کرد.

قیمت پرده زبرا دو تیکه به توجه به جنس، کیفیت و طرح پارچه، ابعاد پرده و همچنین شرایط بازار متغیر است. برای خرید پرده زبرا دو تیکه، بهتر است ابتدا نیاز خود را تعیین کرده و سپس با مقایسه قیمت‌ها و کیفیت‌های مختلف، انتخاب نمایید.

والان پرده زبرا

والان پرده زبرا یکی از برندهای معروف در زمینه تولید و عرضه‌ی پرده‌های زبرا است. این برند از جنس پارچه‌ی زبرا با کیفیت بالا و با روکش شیشه‌ای ساخته شده است که در برابر گرد و خاک، رطوبت و نور خورشید مقاومت کافی دارد.

والان پرده زبرا، در طرح‌ها و رنگ‌بندی‌های مختلفی قابل تهیه و استفاده است و به دلیل ظاهری شیک و لوکس، برای استفاده در اتاق‌های مجلل، اتاق‌های نشیمن، اتاق‌های خواب و محیط‌های تجاری مناسب است. همچنین، این پرده به دلیل داشتن الیاف بلند، صدا را نیز جذب می‌کند و در کاهش نویزهای خارجی مؤثر است.

پرده زبرا مجلسی

پرده زبرا مجلسی یک نوع پرده‌ی لوکس و شیک است که برای تزئین اتاق‌های مجلسی و مهمانی‌های رسمی به کار می‌رود. این پرده از جنس پارچه‌ی زبرا بافته ‌شده است و در دو نوع با روکش فروخته می‌شود: روکش شیشه‌ای و روکش ساتن. پارچه‌ی زبرا که در این پرده به کار می‌رود، دارای الیافی بلند و خشک است که به آن طرح‌هایی از جمله چهره‌ی حیوانات، نقش‌های گل و بت و غیره نقش بسته است.

پرده زبرا مجلسی علاوه بر ظاهر شیک و زیبایی که به اتاق می‌بخشد، به علت داشتن الیاف بلند، صدای بالایی را هنگام برخورد با باد تولید می‌کند که در تداوم مراسم‌های رسمی و مجلسی، به تأثیرگذاری مناسبی دست می‌دهد.

کارایی ویژه پرده های زبرا

کارایی ویژه پرده های زبرا

 طراحی جدید و شکل ویژه این پرده ها به سبب استفاده از متریال پارچه و تور باعث شده است تا پرده های زبرا به شکل راه راه نشان داده شوند. نام زبرا نیز برگرفته از همین شکل ویژه پرده است. قرار گیری قسمت پارچه و تور بر روی هم با کشیدن طناب کنار پرده باعث تغییر در زاویه نور شده و نور محیط تا حدود 50 درصد تحت کنترل قرار می گیرد.

 در مواقعی که نیاز باشد این پرده در قسمت بالای آن کاملا جمع شده و به صورت کتبه می شود. این ویژگی در مواقعی که نیاز به نظافت و شسشتشوی پنجره ها باشد قیمت انواع زبرا  بسیار مفید است.

طراحی و شکل ویژه و همچنین کارایی بالایی این پرده باعث شد تا به محض ورود به بازار توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کند و در میان مصرف کنندگان به کالایی پر طرفدار تبدیل شود.

بیشتر بدانید: خرید لوازم پرده

چگونگی استفاده از پرده های زبرا   

چگونگی استفاده از پرده های زبرا

امروزه بیشتر لوازم و تجهیزات منازل برای ایجاد راحتی و آرامش بیشتر ساکنان به کنترل تجهیز شده اند. پرده زبرا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای این که باز و بسته کردن آن راحت تر انجام شود با یک قیمت انواع زبرا موتور کوچک که در قسمت بالای پرده نصب می شود به سادگی و توسط یک ریموت قابل تنظیم است.

اما در زمانی که بنا بر هر علت نمی توان از کنترل موتوری پرده استفاده کرد می توان با استفاده از زنجیر که در کنار پرده همانند پرده های کرکره وجود دارد عمل تنظیم نور محیطی را انجام داد.   

بیشتر بدانید: خرید پرده ارزان

مزیت بزرگ این پرده ها در این است که به سادگی در خانه های هوشمند به مرکز کنترلر خانه اتصال یافته و در زمان مشخص و یا به صورت خودکار قابلیت تنظیم نور محیطی را دارد.

 

ویژگی های پرده زبرا
قیمت انواع زبرا

ویژگی های پرده زبرا

این پرده به دلایل زیادی مورد توجه مصرف کنندگان است اما از ویژگی های منحصر به فرد پرده زبرا می توان به این موارد اشاره نمود.

  • عمر طولانی نسبت به پرده های پارچه ای
  • سرعت در نصب پرده زبرا
  • سادگی در نظافت و شستشو
  • امکان استفاده به دو صورت دستی با برقی
  • دارا بودن قابلیت رول شدن
  • تنوع در طرح و رنگ و اجرای طرح پرده زبرا
  • راحتی در ایجاد تناسب بین این پرده و دکوراسیون داخلی منازل

بیشتر بدانید: پرده فروشی صادقیه

مزیت استفاده از پرده های زبرا
قیمت انواع زبرا

مزیت استفاده از پرده های زبرا

پرده زبرا به دلیل طراحی ویزه خود به سادگی برای محیط هایی که نیاز به ایجاد فضای اختصاصی دارند بسیار مناسب است. همچنین تنظیم درجه روشنایی محیط با استفاده از قابلیت های این پرده را راحتی امکان پذیر است.

 در مواقعی که نیاز به تاریکی در محل باشد با کشیدن طناب پرده قسمت پارچه ای پرده کاملا قسمت توری را پوشش داده و مانع ازعبور نور می شود. استفاده از ریموت کنترلی در امر باز و بسته کردن پرده کمک زیادی می کند.

 علاوه بر آن می توان با چاپ عکس های مورد علاقه بر روی این پرده به جذابیت منازل افزود. چاپ عکس های خانوادگی بر روی این پرده از مزیت های مهم این طرح پرده است.

انواع پرده زبرا
قیمت انواع زبرا

انواع پرده زبرا

قابلیت تنوع در این پرده باعث جذابیت بیشتر آن و محبوبیت بالایی پرده در میان مصرف کنندگان آن شده است. به چند نوع از انواع پرده های زبرا برای آشنایی بیشتر اشاره می کنیم.

پرده زبرا ساده: همان طور که از نام این پرده مشخصی است سادگی ویژگی بارز آن است. به همین علت این نوع بیشتر برای آشپرخانه یا اتاق خواب کاربرد دارد.

پرده های زبرای ترکیبی: در تولید این پرده از انواع پارچه های ساده همراه با طرح دار یا پلیسه استفاده می شد. شکل ویژه این پرده آن را مناسب برای محل های اداری یا هتل ها نموده است.

پرده های زبرای طرح دار: برای ایجاد طرح بر روی این پرده می توان از پارچه های طرح دار استفاده نمود. انواع رومن، مخمل و یا گلدار این نوع در بازار عرضه می شود.

پرده های زبرای پلیسه: این نوع به دلیل شکل ویژه طرفداران خاصی در میان مصرف کنندگان دارد. ایجاد طرح بر روی پارچه های پلیسه به آن جلوه ای خاص و زیبا می بخشد.

پرده های زبرا سیلوئت: این نوع پرده از طراحی ویژه ای برخوردار است. برای تولید پرده زبرا طرح سیلوئت از دو لایه متریال با قابلیت تنظیم نور شب و نور روز بهره برده شده است.

پرده های کودک زبرا: با ایجاد طرح های شاد و کودکانه می توان این پرده را برای اتاق کودکان مناسب نمود. استفاده از پارچه های لطیف مزیت این پرده محسوب می شود.

بیشتر بدانید: پرده فروشی پونک

دلایل استفاده از پرده زبرا در آشپزخانه
قیمت انواع زبرا

دلایل استفاده از پرده زبرا در آشپزخانه

یکی از مهم ترین فضاها در هر خانه، آشپرخانه است. در این قسمت می توان برای ایجاد زیبایی بصری بیشتر از انواع پرده با طراحی های مختلف استفاده نمود. اما به دلیل وجود آلودگی بیشتر و ذرات روغن که بر روی همه چیز در این محیط تاثیر می گذارد پرده ها در این قسمت به سرعت دچار آلودگی شده و نیاز به شستشو پیدا می کنند. برای همین پرده ها با سرعت بیشتری فرسوده می شوند. علاوه بر آن زحمت زیاد شستشو و نصب پرده نیز مزید بر علت است. به همین دلیل نصب پرده زبرا در این محیط به دلیل عمر طولانی و شستشوی راحت علاوه بر زیبایی راحتی و آسایش  به همراه می آورد.

چگونگی اجرای پرده های زبرا
قیمت انواع زبرا

چگونگی اجرای پرده های زبرا

برای نصب و اجرای پرده زبرا نیاز است که ابتدا اندازه فضایی که قرار است پرده در آن نصب شود را با دقت اندازه گیری کنید. این کار در زمان نصب کمک زیادی می کند و مانع از نا هماهنگی در زمان نصب می شود. توجه کنید که برای اجرای پرده زبرا لازم است که محل نصب پرده را بر روی سقف یا دیوار تعین کنید.  

تعیین محل دقیق سوراخ ها از تخریب بیشتر جلوگیری می کند. حتما قبل از سوراخ کردن با مداد محل را علامت گذاری کنید. توجه کنید که لبه های پرده باید حتما به سمت داخل علامت گذاری و سوراخ شوند.

رعایت فاصله 15 سانتی متری از لبه پرده نیز برای علامت گذاری و سوراخ ضروری است. نوع نصب بر روی دیوار یا سقف تا با تغییر در پایه ها امکان پذیر است. بعد از اتصال پایه ها پرده زبرا در آن قرار داده و پایه را محکم نمایید.

نکته مهم در زمان نصب این است که در صورت زیاد بودن عرض پرده باید حتما از سه پایه جهت اتصال استفاده کنید.

بیشتر بدانید: دوخت پرده در پاسداران

نحوه اندازه گیری محل نصب پرده های زبرا در داخل چارچوب
قیمت انواع زبرا

نحوه اندازه گیری محل نصب پرده های زبرا در داخل چارچوب

در صورتی که محل نصب پرده را در داخل چارچوب آن در نظر گرفته اید باید به این نکات توجه کنید.

  • نوع متریال مصرفی در قسمت داخل چارچوب تحمل فشار ورزن پرده را دارد.
  • آیا می توان از دریل جهت اجاد سوراخ در این قسمت استفاده نمود. بعضی از متریال ها که در ساخت سازه ها استفاده می شود به دلیل داشتن حفره نمی توان در آن سوراخ ایجاد کرد. همچنین بتن نیز قابل سوراخ شدن توسط دریل نیست.
  • برای اندازه گیری داخل چارچوب باید مطمئن شوید که قسمت بالای پرده زبرا بعد از نصب مانع از باز شدن پنجره نمی شود.
  • باید قاب در سه قسمت اندازه گیری شود. این کار به اطمینان از اندازه گیری کمک می کند.
  • باید حتما در زمان خرید ابعاد پرده کمی کمتر از قاب پنجره در نظر گرفته شود.

بیشتر بدانید: پرده فروشی در ستارخان

چگونگی اندازه گیری پنجره

چگونگی اندازه گیری پنجره

در صورتی که تمایل ندارید قاب پنجره دیده شود باید اندازه گیری را از محل بیرون چارچوب انجام دهید. در این موارد می توان پرده زبرا را هم به سقف هم به دیوار نصب کرد. نصب این پرده ها بر روی این دو قسمت با تغیردر نوع پایه ها کاملا امکان پذیر است. در این روش اندازه گیری نیز باید کلیه موارد گفته شده را کاملا رعایت کنید. اما چند مهم را باید حتما رعایت کنید.

  • در صورتی که تمایل ندارید  نور از کناره پنجره وارد سازه شود باید به اندازه های گرفته شده در طرفین پنجره در مجموع حدود 15 سانتی متر اضافه کنید.
  • در صورت وجود هر گونه مانع مانند کابینت یا رادیاتور باید دقت کنید که اندازه ها روی این قسمت قرار نگیرند.
  • اما در صورتی که هیچ گونه مانعی وجود ندارد برای هم پوشانی بهتر و زیبایی بیشتر به ارتفاع اندازه باید حدود 10 سانتی متر اضافه کنید.
  • در محل نصب به فضای معینی جهت ایجاد سوراخ نیاز است حتما به این فضا توجه کنید. این کار باعث ایجاد زیبایی بیشتر بعد از نصب پرده می شود.

پرده زبرا تنها تا عرض حدود 270 سانتی متر قابل تولید هستند. در صورتی که فضای اندازه گیری شده بیشتر از این مقدار باشد باید حتما از پرده های دو تکه یا چند تکه استفاده کنید. البته توصیه می کنیم که سعی کنید اندازه گیری بیشتر از 2 متر نشود. برای پنجره های بیشتر از این مقدار از پرده های چند تکه جهت سهولت و راحتی بیشتر استفاده کنید.

بیشتر بدانید: قیمت پرده چیتگر

فروش انواع پرده های زبرا

خرید پرده از مصطفی عامری

اگر به دنبال یک پرده مناسب برای سازه خود هستید به شما توصیه می کنیم از انواع پرده زبرا با طرح و رنگ های مختلف استفاده نمایید. هماهنگی زیبایی که این پرده ها با محیط برقرار می کنند باعث ایجاد روحیه نشاط و شادابی در ساکنان این محیط ها می شود. علاوه بر فضاهای مسکونی این پرده ها برای سازه های تجاری، اداری  و یا …. بسیار مناسب است.

برای خرید  پرده زبرا می توانید از فروشگاهای معتبر و یا سایت های فروشگاهی اقدام فرمایید. کافی است با انتخاب رنگ و طرح مورد نظر و با در دست داشتن اندازه های دقیق محل اقدام به سفارش نمایید.

بیشتر بدانید: پرده بلک اوت

چند نکته مهم در نحوه تعیین قیمت انواع پرده های زبرا

چند نکته مهم در نحوه تعیین قیمت انواع پرده های زبرا

 برای خرید پرده زبرا باید به چند نکته مهم توجه نمایید.

  • پرده زبرا بر اساس متریال مصرفی در تولید قیمت گذاری می شود.
  • نوع پرده در قیمت آن تاثیر زیادی دارد.
  • پرده های ساده، گلدار، پلیسه و … از رنج قیمت های مختلفی در بازار برخوردار هستند.
  • اندازه ابعاد پرده مورد نیاز نیز تاثیر زیادی در قیمت آن دارد.
  • در صورت بزرگ بودن ابعاد پنجره نیاز به پرده های بزرگ تر و در نتیجه هزنیه بیشتر دارید.
  • ارتفاع پنجره نیز در تولید پرده و قیمت پرده زبرا تاثیر دارد.
  • در صورتی که از خدمات نصب و اجرای پرده زبرا استفاده نموده باشید هزنیه این خدمات جداگانه محاسبه خواهد شد.
  •  پرده زبرا بر اساس متر مربع و با کلیه یراق آلات محاسبه می شود.

با توجه به تمام هزینه ها که در زمان خرید پرده زبرا باید پرداخت نمایید لازم است که حتما در زمان اندازه گیری از اندازه دقیق پرده اطمینان کامل داشته باشید. عدم دقت باعث از بین رفتن کلیه هزینه های پرداختی خواهد شد. برای همین استفاده از نصابان حرفه ای در این زمینه و سپردن امور اندازه گیری و نصب آن به این افراد مانع از هدر رفت هزینه های پرداختی خواهد شد.  

برای خرید و یا سفارش انواع پرده در طرح و رنگ های مختلف با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به سایت ما مراجعه فرمایید. افراد متخصص در این سایت به شما در زمینه نصب و اجرای پرده زبرا و انواع دیگر پرده خدمات ارائه می دهند.   

بیشتر بدانید: دوخت پرده در مولوی

Rate this post

6 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *