مدلهای پرده

خودمون با نمونه پرده میاییم خونتون،

مشاوره رایگان میدیم و اندازه میزنیم

پرده آبشاری و هلال دار

پرده آبشاری و هلال دار

پرده آبشاری و هلال دار ،  در سایت پرده فروشی مصطفی عامری به بررسی و تحلیل آن می پردازیم .

امروزه پرده یکی از ملزومات اصلی و اساسی در هر خانه به شمار می آید . استفاده از پرده در تزئین دکوراسیون داخلی خانه ، تاریخچه ای طولانی دارد .  پرده به زیبایی خانه کمک می کند و سبب تنظیم نور ورودی به داخل خانه می شود . دمای داخلی خانه تا حد زیادی تحت تاثیر نوع پرده ای که انتخاب می شود ، قرار می گیرد . نوع دکوراسیون خانه و مدل چیدمان وسایل تا حد زیادی در انتخاب نوع پرده تاثیرگذار است . عامل موثر دیگر در نوع پرده ی انتخابی ، اندازه و نوع پنجره است . معمولا برای پنجره های عریض از پرده های آبشاری و هلال دار استفاده می کنند .

بهتر است بدانید: کاتینگ پرده

پرده آبشاری و هلال دار

پرده های آبشاری یا هلالی  به پرده ای گفته می شود که در قسمت عرض دارای منحنی باشد . عریض بودن این پرده ها آن ها را به گزینه ای مناسب برای استفاده بر روی پنجره های عریض مبدل کرده است . این پرده ها از محبوب ترین و باشکوه ترین مدل های پرده ی موجود در بازار می باشند . پرده های آبشاری و هلال دار به دلیل محبوبیت بالا ، فروش بیشتری نسبت به انواع دیگر پرده دارند . این پرده ها به دلیل شکوه زیاد ، معمولا در محیط های سلطنتی ، تالار و سالن ها استفاده می شوند . دلیل نام گذای این پرده ها این است که از به هم پیوستن و ترکیب چند هلال تشکیل می شوند . به منظور جلوه و زیبایی بیشتر ، بهتر است در هنگام دوخت این پرده ها از پارچه های ظریف مثل انواع پارچه های حریر استفاده کنید .

پرده های آبشاری و هلال دار مانند انواع دیگر پرده ها قابلیت استفاده در نقاط مختلف خانه را دارند . در هنگام خرید این پرده ها باید به هماهنگی رنگ و طرح  آن ها با سایر وسایل به خصوص مبلمان و فرش ها ، توجه ویژه ای داشته باشید. بافت و ساختار ویژه ی این پرده مانع از نشستن گرد و غبار بر روی آن می شود . این پرده ها خیلی دیر کثیف می شوند ، به همین دلیل نگران جابه جایی و شستن زود به زود آن نباشید . به منظور آسیب کمتر بافت این نوع پرده ها بهتر است  با مراجعه به خشک شویی محلتان ، با خیال راحت کار شست و شوی پرده تان را به آن ها بسپارید .

بهتر است بدانید: قیمت شستشوی پرده زبرا

پرده های آبشاری و هلال دار کاملا مشابه یکدیگر هستند. تنها تفاوت این نوع پرده ها در نوع دوخت آن ها می باشد . مدل دوخت پرده های آبشاری کمی پیچیده تر از پرده های هلالی می باشد .

طرز دوخت والان هلالی

والان هلالی یا پرده هلالی، یک نوع پرده‌ی محبوب است که در عربستان سعودی و سایر کشورهای خاورمیانه رایج است. طرز دوخت والان هلالی به صورت زیر است:

  1. ابتدا باید پارچه‌ی مورد نظر را به طول و عرض مورد نظر ببرید. بهتر است از پارچه‌های نرم و تنفس ‌پذیری مانند پنبه استفاده کنید.
  2. برای دوخت هلال‌ها، باید ابتدا روی پارچه خطوط موازی به فاصله‌ی یکسان دوخته شود. سپس بر روی خطوط دوخته شده، خطوط دیگر را به شکل هلالی بکشید. این خطوط هلالی باید به طولمورد نظر و با فواصل یکسان باشند. برای دوخت هلال‌ها می‌توانید از یک الگو استفاده کنید تا خطوط را به‌راحتی رسم کنید. همچنین، می‌توانید از ماشین دوخت برای دوخت هلال‌ها استفاده کنید.
  3. در پایان، بر روی پرده هلالی، چندین چراغ ال ای دی را نصب کنید تا در زمان‌هایی که پرده بسته است، ایجاد تأثیرات نوری خاصی داشته باشد.

پرده هلالی به دلیل طرح خاص و زیبایی که دارد، در دکوراسیون داخلی منازل و محل‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکاتی که در هنگام دوخت پرده های آبشاری و هلال دار باید به آن توجه کنید :

"<yoastmark

مهمترین کار در هنگام دوخت پرده ، اندازه گیری می باشد . برای دوخت پرده ی هلال دار به عرض 60 الی 70 سانتی متر، معمولا به 1.70 سانت تا 2 متر پارچه و برای چین های پرده ، به ازای هر چین ، پارچه ای با ارتفاع 15 سانتی متر نیاز است .

به منظور دوخت پرده های آبشاری باید 1.5 تا 2 برابر عرض پرده و 2.5 برابر ارتفاع پرده ، پارچه تهیه کنید. نکته ی دیگری که در هنگام تهیه ی پارچه برای دوخت این نوع پرده ها باید به آن توجه کنید ، نوع مدل آبشاری پرده می باشد . در صورت ثابت بودن آبشاری پرده ، از نوار رفلت دو نخ و در صورت متحرک بودن آن ، از نوار رفلت حلقه دار استفاده کنید .

به منظور خرید انواع مدل های پرده  آبشاری و هلال دار ، می توانید با مراجعه به سایت پرده فروشی مصطفی عامری ، پرده ی مورد نظر خود را انتخاب و به صورت آنلاین خریداری نمایید .

بهتر است بدانید: پرده پانچی

 

Rate this post

4 پاسخ

  1. پرده آبشاری و هلالی واقعا در کیفیت دکوراسیون منزل تاثیر داره حتما امتحانش می کنم

  2. هر خونه برای زیبایی خودش به یک پرده آبشاری و هلال دار نیاز داره و انتخاب من برای این کار آقای عامری بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *