مدلهای پرده

خودمون با نمونه پرده میاییم خونتون،

مشاوره رایگان میدیم و اندازه میزنیم

آشنایی با انواع پارچه پرده ای

انواع پارچه های پرده ای

پارچه های پرده ای

پرده ها یکی از وسایل مهم در چیدمان و دکوراسیون خانه محسوب می گردند و به منزل جلوه و نمایی متفاوت می دهند ، از این رو انتخاب پرده مناسب بسیار حائز اهمیت می باشد . با آشنایی با انواع پارچه پرده ای میتوانید بهترین انتخاب را برای فضای مورد نظر خود داشته باشید. پرده علاوه بر ایجاد یک حریم خصوصی به فضا های خانه شما مثل پرده پذیرایی ، انرژی و گرما هم می بخشد و باید متناسب با نیاز پرده انتخاب گردد .

استاده از پرده در منزل به چند دلیل صورت می گیرد : مانع گرما و سرما و نور خورشید ، وسیله تزئینی در دیزاین منزل ،پوشاندن عیب ها و ایرادهای داخلی دکوراسیون یا پنجره ها .

برای آشنایی با انواع پارچه پرده ای جنس پرده از عوامل مهم در انتخاب پرده می باشد ، چون میزان کاربردی بودن و ماندگاری پرده را تعیین می کند . انتخاب پارچه مناسب برای دوخت انواع پرده بسیار مهم می باشد. هر مدل پرده ای با یک نوع پارچه مخصوص دوخته می شود . از نظر جنس پارچه ها ، تفاوت زیادی بین پرده ها وجود دارد .

برای پرده های اتاق خواب ، پارچه کلفت و ضخیم مناسب هستند . این پارچه ها جلوی نور زیاد در شب را می گیرند و برای داشتن خواب آرام ، بهتر است پرده ای انتخاب گردد که پنجره را کامل بپوشاند . برخی از پارچه های پرده ، نازک هستند و جبنه تزئینی دارند . بنابراین جنس پرده برای سالن پذیرایی نازک و ظریف تر از اتاق خواب است .

پارچه پرده ای ضخیم

پارچه های بافت ضخیم برای پرده، دارای کاربردهای مختلف و مزایای زیادی است:

  • آنها جلوه ای بزرگ و قدرتمند به فضای اتاق می دهند. و باعث ایجاد حال و هوای خاص می شوند. الگوهای برجسته و بزرگ طرح را زنده تر از پارچه های بافت نازک نشان می دهند.
  • حالت سنگین و محکم پارچه های ضخیم حس امنیت و راحتی بیشتری ایجاد می کنند.
  • استحکام بافت باعث می شود بتوانند وزن قطعات سنگین تزیینی مانند تاج ها و تزیینات گچی را تحمل کنند.
  • این پارچه ها معمولا از الیاف طبیعی همچون ابریشم و کتان ساخته می شوند که بسیار مقاوم تر از الیاف مصنوعی هستند.
  • این پرده ها معمولا الگوها و رنگ های شاد و زنده تری نسبت به پارچه های نازک دارند که باعث شکوه بیشتری می شود.
  • حجم بیشتر آنها باعث می شود که نور کمتری از خود عبور دهند و از حریم خصوصی بیشتری برخوردار باشند.

پارچه پرده ضخیم

پارچه پرده ای حریر

پارچه حریر یکی از اصلی ترین عناصر برای دکوراسین منزل می باشد . طبیعت زیبا و لطیف بودن حریر آن را برای استفاده به عنوان پرده مناسب می کند . حریر پارچه ای ظریف و زیبا می باشد و ضخامت کمتری دارد و می توان از هر دو طرف آن استفاده کرد . یکی از پرکاربردترین پارچه های مناسب برای پرده حریر می باشد و مناسب برای سالن پذیرایی می باشد و علاوه بر اینکه جلوی دید منزلتان را می گیرد ، نور و روشنایی را نیز به خانه تان انتقال می دهد و برای داشتن فضای پر نور می توان از پارچه حریر استفاده کرد .

پارچه پرده حریر

پرده های حریر برای سالن پذیرایی و آشپزخانه بهترین انتخاب هستند. و می توان از ترکیب حریر و پارچه دیگر نیز برای اینکار استفاده کرد و به آن جلوه بیشتری داد. از دیگر مزایای پارچه حریر برای انتخاب به عنوان پرده ، ارزان بودن ، نظافت آسان ، تنوع رنگ زیاد را می توان نام برد .

پارچه پرده کتان

پارچه کتان همانطور که از اسم آن پیداست از الیاف کتان ساخته شده. و یکی از قدیمی ترین پارچه ها می باشد و برای دوختن پرده های ساده مناسب هستند و دارای طرح های زیبا و دل نواز می باشند . رنگ بندی های پارچه کتان باعث جذابیت آن شده است .

پارچه پرده کتان

پارچه کتان معمولا برای پرده اتاق خواب بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و دلیل آن هم این است چون پارچه کتان به علت اینکه نور را از خود عبور نمی دهند و مانع رسیدن نور های اضافی در شب می شوند. و به خواب آرام و خوب کمک میکند .

استفاده از پرده های کتان در فصل تابستان مانع از نور و گرمای آزار دهنده به داخل خانه می شود و در فصل زمستان مانع هدر رفت گرمای داخل منزل می گردد . پارچه کتان به دلیل اینکه مانند پارچه حریر ، نازک نیست و ضخیم می باشد نیازی نیست از زیر پرده به همراه آن استفاده کرد و خود به تنهایی کافی می باشد .

پارچه پرده مخمل

پارچه مخمل سالهای زیادی است که در دیزاین منزل نقش مهمی ایفا می کند. و استفاده از آن برای پرده نمایی مجلل و لوکس به خانه می دهد و جلوه زیبایی دارد و در بعضی نقاط که نیاز به نور زیادی ندارد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد .

پارچه مخمل به خاطر ایستایی عالی و فوق العاده ، معمولا برای همه مدل پرده کاربرد دارد و از این پارچه می توان به عنوان والان پرده هم بهره برد .

پارچه پرده مخمل

پرده های مخمل به دلیل اینکه ضخیم هستند می توان در اتاق خواب نیز استفاده کرد و به دلیل شکل پذیری آسان و خوبی که داند قابل استفاده و اجرا در مدل های مختلف می باشند .

این پارچه به خاطر داشتن ویژگی های مثبت زیاد در بین پرده ها ، از محبوبیت بالایی برخوردار است و در فضاهای مختلف منزل ، تالار ، هتل ،آمفی تئاتر و … نیز کاربرد زیادی دارد و در مدل های مدرن. کلاسیک و رسمی از پارچه مخمل ماین پارچه از الیاف پنبه ابریشم و یا با مواد مصنوعی ، مانند : پلی استر بافته شده است.نام دیگر آن اطلس می باشد و از براقیت خاصی برخوردار است که به آن جلوه و شکوه زیادی می بخشد.

قدمت تولید پارچه ساتن به قرون وسطی بر می گردد . در آن زمان خرید ساتن فقط در انحصار طبقه مرفه جامعه بود.

بافت ساتن به دلیل دارا بودن پارچه از الیاف ابریشم ، پنبه یا کتان. لطیف و نرم می باشد و به خاطر صاف و براق بودن سطح این پارچه ، بیشترین کاربرد را در پرده آرایی دارد .یک طرف پارچه ساتن ظاهر براق و درخشانی دارد و یک طرف دیگرپارچه ، مات می باشد .

پارچه پرده ساتن

این پارچه از الیاف طبیعی پنبه ،ابریشم یا با مواد مصنوعی ، مانند پلی استر بافته شده است . از پارچه ساتن برای دکوراسیون داخلی منزل و به عنوان پرده می توان بهره برد و به دلیل اینکه نسبت به دیگر پارچه ها کمتر چروک می شود می تواند خیال شما را برای استفاده از آن به عنوان پرده راحت کند .
فناوری های نوین در صنعت نساجی ،استفاده از ساتن را هم دچار تغییرات جذابی کرده است. انواع طرح ها به کمک فناوری های دیجیتالی ، ساتن های شیک و لوکس وزیبا و رنگارنگ و پر از نقش ونگار چاپ می گردد .
ضخامت ساتن این امکان را برای انواع دوخت و پلیسه فراهم می کند و می توانید پرده های مجلل و لوکسی را برای منزل خود داشته باشید.
پرده ساتن برای اتاق خواب نیز به دلیل اینکه نور را از خود عبور نمی دهد گزینه خوبی است و در پذیرایی. اتاق کودکان و نوجوانان و …در طرح های بسیار زیاد ، عروسکی ، گلدار ، تک گل ، حاشیه و …و همچنین آشپزخانه و دیگر مکانها مورد استفاده قرار می گیرد .

پارچه پرده ساتن

پارچه پرده ابریشم

پارچه ابریشم یکی از قدیمی ترین پارچه های دنیاست . این نوع پارچه برای دیزاین های لوکس مناسب می باشد و برای پذیرایی منزل گزینه خیلی خوبی محسوب می شود .

پارچه پرده حریر

از پرده ابریشمی در خانه هایی که پذیرایی بزرگی دارند بهتر است استفاده شود. پرده ابریشمی نسبت به تمامی پارچه های پرده های دیگر گرانتر است و در عوض نسبت به تمامی پاچه های پرده نیز لوکس تر می باشد و به همین دلیل بهتر است برای پنجره ای که در نقطه مرکزی خانه که در دید است استفاده شود .درکل پارچه ابریشم برای فضاهایی مناسب است که می خواهیدحس لوکس بودن به آنها بدهید .

Rate this post

11 پاسخ

  1. مقاله آشنایی با انواع پارچه پرده ای بسیار خوب و کاربردی است.

  2. در مقاله آشنایی با انواع پارچه پرده ای انواع پارچه پرده را خیلی خوب معرفی کردید مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *