مدلهای پرده

خودمون با نمونه پرده میاییم خونتون،

مشاوره رایگان میدیم و اندازه میزنیم

نکات مهم خرید پرده

R

خرید پرده‌ برای منزل یکی از اساسی ترین تصمیمات در طراحی‌ فضای داخلی‌ منزل‌ به شمار میرود .

در هر خانه‌ پنجره‌های‌ زیادی وجود‌ دارد که باید هر کدام‌ از آنها را با پرده‌ ای متناسب با خصوصیت های مختص خود‌ پوشانده شوند‌ .

هنگامی که قصد‌ خرید پرده ایی را برای‌ یک پنجره‌ دارید حتما باید مدلی را در نظر‌ داشته باشید که هم زیبا و هم کاربردی برای‌ آن پنجره‌ با دکوراسیون‌ مناسب با اطراف هماهنگی‌ داشته باشد. در ادامه به نکاتی مهم برای خرید پرده میپردازیم.

بیشتر بدانید: پرده مناسب آشپزخانه

رنگ پرده

قبل‌‌ از هر کاری‌ باید‌ قسمتی از خانه‌ را که پرده‌‌‌ها‌‌ قرار است‌‌ در آنها پوشانده شود‌‌ ، نگاه‌‌ دقیقی بیندازید . دیوارها چه رنگی می باشند ؟ آیا لوازم‌‌ و مبلمان‌ خانه‌ روشن‌‌ و زنده است‌‌ ؟ کف خانه‌ از چه جنس و چه رنگی می‌باشد‌ ؟ به طور‌‌ کلی‌‌ رنگ پرده‌‌‌ها‌‌ بایستی با پالت رنگی فضای اتاق و دکور کلی‌‌ آن سازگاری‌ و هماهنگی داشته باشد‌‌ . انتخاب‌ طرح‌ و رنگ ، یکی از عناصر را میتوان به عنوان مرکز رنگ در نظر‌ گرفت و اجزاء خانه را با ان ست کرد . به عنوان نمونه درصورتی‌که مبلمان‌ شما رنگ طوسی‌ و یا سفید‌ می باشد ، پرده‌های‌ پذیرایی‌ را در آن طیف‌ رنگی انتخاب‌ کنید‌ . همچنین باید‌ رنگ قالی ها را هم در نظر‌ بگیرید . اگر‌ پذیرایی‌ شما رنگهای روشن و الگویی یکسان دارد بهتر‌ می باشد پرده‌ ای با رنگ خنثی تدارک نمائید.

بیشتر بدانید: طرح پرده فانتزی

 

نکات مهم خرید پرده نکات مهم خرید پرده نکات مهم خرید پرده

 

جنس پرده

در انتخاب‌ جنس پارچه پرده‌ عوامل زیادی‌ تاثیر‌ دارند که این  پرده‌ برای چه محیط و فضایی بکارگیری میشود که بی‌اندازه بااهمیت است‌ . برای پرده‌ پذیرایی‌ بایستی رسمی‌تر و شیک‌تر باشد‌ و از پارچه‌های مرغوب‌ برای آن بکارگیری شده‌ باشد‌ . بهترین پارچه هایی که برای پرده میتوان انتخاب کرد پارچه مخمل ، ابریشمی ، حریر ، نخی و مصنوعی میباشد.

بیشتر بدانید: مدل پردهای ساده حریر

 

 

طرح پرده

 

از دیگر عواملی که علاوه‌ بر جنس پرده‌ باید‌ توجه کنید‌ طرح‌ پرده‌ می باشد . طرح‌ پرده‌ ای متناسب با دکوراسیون منزل‌ شما است که همخوانی کافی نیز داشته باشد‌ . چنانچه منزل شما دارای دکوراسیون خلوتی‌ می باشد و وسایلی مانند‌ مبل‌ و کاغذ‌ دیواری ساده‌ ای دارد‌ می تونید از یک پرده‌ نقش‌دار‌ استفاده‌ کنید.‌

اما‌ اگر دکوراسیون شلوغی دارید و وسیله های منزل شما دارای طرح های متفاوتی است‌ بهتر‌ است‌ که پرده‌ ای با طرح‌های‌ ساده‌ اتنخاب نمائید ، و درصورتی‌که یک طرح‌  ویژه در دکوراسیون منزل خود‌ دارید می‌توانید‌ از ان به عنوان یک نشانه‌ در پرده‌های‌ خود‌ استفاده‌ نمایید . 

بیشتر بدانید: پرده مدل پانچ

نکات مهم خرید پرده

 

سبک پرده

یکی از مهمترین تغییرات در شکل‌ دکوراسیون خانه‌ شما که باید‌ به ان دقت کنید سبک‌ پرده‌ میباشد . همچنین شمامی توانید بر اساس کلاسیک‌ بودن و یا مدرن‌ بودن‌ دکوراسیون منزل‌ خود‌ سبک‌ پرده‌ را انتخاب‌ نمائید . پرده‌های‌ کلایسک طرح های مختص و خوشنما تر می باشند . چنانچه قصد دارید منزل شما اشرافی و تجملاتی به نظر بیاید بهتر است که از پرده‌های‌ کلاسیک‌ را بکارگیری نمایید . اما‌ پرده‌هایی‌ ساده‌ وجود دارند.

شما باید حتماً در خرید انواع پرده به سبک آن توجه بسیار ویژه داشته باشید. بگذارید با مثالی برای شما توضیح دهم.  برای مثال شما قصد خرید پرده را دارید با توجه به محل نصب پرده باید پرده مناسبی را انتخاب کنید. این  بدین معناست که شما نمی توانید برای مثال از پرده آشپزخانه در اتاق خواب استفاده کنید. و یا بلعکس نمی توانید از پرده اتاق خواب در آشپزخانه و محل دیگری استفاده کنید. اگر این کار را بکنید سبک پرده را به هم زده اید و پرده ظاهر بدی را از خود نمایان می کند. پس در خرید پرده به سبک آن توجه بسیار ویژه‌ای داشته باشید تا زیبایی خانه شما را چندین برابر کند

بیشتر بدانید: پرده سه بعدی

 

نکات مهم خرید پرده

 

استر پرده

استر پرده جلوی نور‌ شدید‌ آفتاب‌ را به راحتی می‌گیرد‌ ، آستر پرده‌ یکی دیگر از مواردی است که کاربرد‌ ویژه ای به خود دارد. جهت نمونه اگه میخواهید نور‌ کمتری به درون خانه برسد میتوانید برای پرده‌ خانه آستر نصب‌ کنید . آستر همچنین‌ میتواند از پرده‌ اصلی‌ حفاظت کند و نگذاره که آفتاب‌ اسیبی به پرده برساند . آستر طول عمر‌ و دوام‌ پرده‌ رو بالا‌ میبرد. همچنین آستر پرده‌ پارچه ای نسبتا ضخیم‌ و زبر می باشد که از آن به عنوان استتار برای زیر‌ پرده‌ بکارگیری میشود اما‌ برای خانه های کم نور‌ نصب استر توصیه نمیشود ، زیرا از ورود‌ نور جلوگیری‌ میکند. 

بیشتر بدانید: انواع پرده زبرا

Curtain Esther

 

محل نصب پرده  

در ابتدا‌ باید‌‌ به محل‌‌ قرار گیری پرده‌‌ دقت‌ کنید‌‌ . این که پرده‌‌ مورد‌‌نظر‌ شما در کدام‌‌ قسمت منزل‌ پوشانده میشود‌ . پرده‌هایی‌ که در اشپزخانه بکارگیری می شوند مسلما با پنجره های سالن‌ پذیرایی‌ و پرده اتاق خواب‌ متفاوت است . منتها در صورتی که طرح‌ پرده‌ دارای رنگ و طرحی ساده‌ میباشد می توان پرده‌ انتخاب‌ شده‌ را برای همه‌ فضا‌های‌ خانه‌ قرار داد . 

بیشتر بدانید: پرده اتاق مدیریت

 

نکات مهم خرید پرده

نکته 

برای داشتن فضایی با دکوراسیون شیک و دوست‌داشتنی حتما باید به همخوانی وسایل موجود در آن محیط‌ دقت نمایید . پنجره ، بام ، دیوار ، کف و مبلمان‌ اجزاء تشکیل‌ دهنده هر مکان می باشند . بنابراین‌ پرده‌ ای که تعیین می نمایید الزاماً باید با یکی از این عناصر هماهنگی و هارمونی داشته باشد‌ . همچنین  اگر‌ سالن‌ پذیرایی‌ شما کاغذ‌ دیواری با گل‌های‌ درشت‌ و کلاسیک‌ دارد‌ ، بایستی از یک پرده‌ ساده‌ با رنگی مناسب استفاده کرد .

بیشتر بدانید: پرده برای پذیرایی

Rate this post

29 پاسخ

  1. اشاره ی خوبی شد به نکات مهم خرید پرده چون این مشکلات پیش میاد.

    1. مقالتون در مورد خرید پرده مفید بود. در مورد شستشوی پرده مخمل هم مقاله بگذارید.

  2. نکات مهم خرید پرده چقدر زیاد بود من تا حالا دقت نمیکردم به این نکات ممنون از مقالاتتون

  3. بسیار نکات مفید و کاربردی بود و سعی می‌کنم در انتخاب و خرید پرده این نکات را رعایت کنم ممنون

  4. مقاله نکات مهم خرید پرده بسیار کاربردی بود و من از این مقاله خیلی استفاده کردم

  5. چقدر مقالتون مفید بود حتما در انتخاب پرده این نکات رو یادم میمونه و رعایت میکنم ممنون از سایت خوبتون

  6. نکات بسیار کاربردی رو گفته بوذید و یک راهنکای مامل برای خرید پرده ممنونم

  7. نکات خیلی مهم و کاربردی رو برای خرید پرده نوشتین و خیلی منو تو خرید پرده کمک کرد ممنونم ازتون.

  8. با خوندن مقاله نکات مهم خرید پرده حالا میتونم به راحتی پرده دلخواهم رو بخرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *