مدلهای پرده

خودمون با نمونه پرده میاییم خونتون،

مشاوره رایگان میدیم و اندازه میزنیم

ویژگی پرده های مناسب فصل تابستان

ویژگی پرده های مناسب فصل تابستان

ویژگی پرده های مناسب فصل تابستان ، در سایت مصطفی عامری به بررسی و تحلیل آن می پردازیم .

ایرانیان از دیرباز به خانه آرایی و زیبایی آن اهمیت بسیاری می دادند . مردم ایران از ابزار و وسایل گوناگونی برای جلوه بخشیدن به فضای خانه استفاده می کنند . یکی از ابزاری که در خانه های مردم ایران خودنمایی می کند ، پرده است .نقش پرده را در دکوراسیون منزل نمیتوان نادیده گرفت . به همین جهت می بایستی در هنگام انتخاب پرده ، حساسیت لازم را در مورد رنگ و طرح پرده و تناسب آن با سایر اجزا در نظر بگیرید .

به منظور خرید پرده ی مناسب برای خانه ، بهتر است با توجه به دکوراسیون منزل ، مدل و رنگ و طرح پرده را انتخاب کنید .

یکی از نکاتی که در هنگام خرید پرده می بایستی در نظر گرفته شود ، انتخاب پرده بر اساس فصل می باشد . تعویض پرده با توجه به تغییر فصل ، باعث ایجاد شرایط مطلوب از نظر دمای هوا و همچنین میزان نورگیری خانه می شود .

شما می توانید برای انتخاب و خرید پرده به صورت آنلاین ، سفارش های خود را در سایت پرده فروشی مصطفی عامری ثبت کنید.

در ادامه به بررسی راه هایی می پردازیم که با توجه به آن ها بتوانید پرده مناسب فصل تابستان را خریداری نمایید .

بهترین پرده برای فصل تابستان

برای فصل تابستان، پرده‌ای با خصوصیات زیر بهترین گزینه است:

  1. بافت نازک: پرده‌ای که بافت نازک و سبکی داشته باشد، به محیط کمک می‌کند تا پویایی و هوای تازه تری داشته باشد. همچنین، بافت نازک پرده، نور خورشید را به داخل اتاق عبور داده و فضای روشن‌تری ایجاد می‌کند.
  2. رنگ و طرح بسیار روشن: پرده‌های روشن رنگ و با طرح‌های گلدار، نقاطی و یا خطوطی، به محیط کمک می‌کنند تا فضا را شاداب تر و پویا کنند و از ایجاد حس گرفتگی و تاریکی دراتاق جلوگیری کنند. همچنین، رنگ‌های روشن به نور خورشید کمک می‌کنند تا در اتاق تابستانی شما شفاف و درخشان باشد.
  3. جنس خنک: پرده‌ای که از جنس خنکی مانند پنبه، کتان یا ابریشم ساخته شده باشد، به محیط کمک می‌کند تا خنک و تازه باقی بماند. همچنین، جنس خنک پرده، تماس بیشتری با پوست نخواهد داشت و جلوی تعریق و نفوذ حرارت را می‌گیرد.
  4. طول مناسب: پرده‌هایی که به طول مناسبی برای درب و پنجره انتخاب می‌شوند، ارتفاع اتاق را بیشتر نشان می‌دهند و به فضایی پویا و شاداب تر تبدیل می‌شوند. بهتر است پرده‌ها تا زیر پنجره و یا تا زمین باشند و از پرده‌های کوتاه و ناقص بپرهیزید.

ویژگی پرده های مناسب فصل تابستان

ویژگی پرده های مناسب فصل تابستان
ویژگی پرده های مناسب فصل تابستان

جنس پرده

همانطور که پیش از این به آن اشاره شد ، در هنگام خرید پرده برای خانه ، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید . یکی از عواملی که در هنگام خرید پرده باید به آن توجه شود ، جنس پرده است . در ادامه به معرفی برخی از پرده های مناسب فصل تابستان می پردازیم .

1-پرده حریر

به منظور استفاده ی حداکثری از نور خورشید ، می توانید از پرده های حریر استفاده کنید . پرده های حریر علاوه اینکه اجازه ورود نور حداکثری به داخل خانه را می دهند ، بخاطر جنس لطیفی که دارند ، حس آرامش را به آدم القا می کنند . ویژگی دیگر این پرده ها سبک بودنشان است . این پرده ها بخاطر جنس سبکی که دارند به راحتی باز و بسته و شست و شو می شوند .

2-پرده مخمل و کتان 

این پرده ها ، گزینه ی دیگری هستند که می توانید در فصل تابستان از آن ها استفاده کنید . پرده های مخمل و کتان ، خاطر جنس محکمی که دارند ، مانع عبور نور زیاد به خانه شده و به خنکی خانه کمک بسیاری می کنند .

3-پرده های بدون آستر

ما ایرانیان علاقه ی زیادی به استفاده از آستر به همراه پرده در فصل تابستان داریم . استفاده از آستر به همرا پرده در تابستان موضوعی کاملا سلیقه ای است . استفاده از آستر موجب تاریک تر شدن فضای منزل می شود و جلوی ورود نور زیاد به خانه را می گیرد . در صورت علاقه به نور خورشید ، بهتر است از پرده ی بدون آستر استفاده کنید .

4- پرده بلک اوت

این پرده ها به دلیل رنگ روشنی که دارند ، مانع از تابش مستقیم نور خرشید به خانه می شوند . استفاده از پرده های بلک اوت به دلیل فضای خنکی که در خانه ایجاد می کننند ،انتخاب خوبی برای فصل تابستان است .

5- پرده ی پلیسه دار

پرده ی دیگری که در فصل تابستان می توانید از آن استفاده کنید ، پرده ی پلیسه دار یا پرده ی چین دار است .استفاده از پرده ی پلیسه دار به دلیل جلوگیری از نور خورشید ، باعث خنک نگه داشتن خانه می شود . پرده های پلیسه دار درعین سادگی ، تاثیر زیادی در زیبایی چشمگیر خانه دارند .

بیشتر بدانید:خرید پرده در مولوی

رنگ پرده

ویژگی پرده های مناسب فصل تابستان
ویژگی پرده های مناسب فصل تابستان

انتخاب رنگ پرده رابطه ی مستقیمی با سلیقه ی شما دارد . برای خرید پرده در فصل تابستان بهتر است از رنگ های پاستیلی مثل رنگ های آبی کمرنگ ، یاسی ، هلویی ، صورتی کمرنگ و بنفش استفاده کنید . در صوتی که تمایل زیادی به فضاهای روشن و انعکاس نور مستقیم خورشید به فضای خانه را ندارید ، می توانید از رنگ های تیره تر استفاده کنید .

مدل پرده

ویژگی پرده های مناسب فصل تابستان
ویژگی پرده های مناسب فصل تابستان

پرده های مختلفی با رنگ ها و طرح های متفاوت وجود دارد . نکته ای که باید در هنگام خرید پرده به آن توجه داشته باشید ، نوع پنجره و سبک چیدمان و دکوراسیون منزل است .

بهتر است بدانید:پرده شید پلیسه
Rate this post

17 پاسخ

  1. مطلب ویژگی پرده های مناسب فصل تابستان بسیار مفید بود استفاده کردم.

  2. من با خوندن مقاله ویژگی پرده های مناسب فصل تابستان کامل متوجه شدم که در تابستان باید چه نوع پرده ای در منزل استفاده کرد

  3. محتوا ویژگی پرده های مناسب فصل تابستان در سایت مصطفی عامری خیلی مفید بود.

  4. از مطلب ویژگی پرده های مناسب فصل تابستان اطلاعات مفیدی بدست آوردم.

  5. ویژگی پرده های مناسب فصل تابستان خیلی کاربردی بود و انتخاب پرده برای تابستان را راحت تر کرد

  6. ویژگی پرده های مناسب فصل تابستان را نمیدونستم و این مقاله خیلی بهم کمک کرد ممنون ار مقالتون

  7. ویژگی پرده های مناسب فصل تابستان در این مقاله خیلی کاربردی و مفید بود

  8. انتخاب پرده مناسب برای فصل تابستون یکی از دغدغه های اساسی من بود که با خوندن این مقاله بهش دست یافتم . خیلی عالی بود

  9. ویژگی پرده های مناسب فصل تابستان در این مقاله خیلی کاربردی و مفید بود ممنون

  10. ویژگی پرده های مناسب فصل تابستان در این مقاله خیلی مفید بود ممنون

  11. ممنونم از سایت عامری بابت آشنایی عالی در رابطه با ویژگی های پرده مناسب فصل تابستان

  12. با استفاده از مقاله ویژگی پرده های مناسب فصل تابستان بهترین پرده رو انتخاب کردم

  13. مقاله ویژگی پرده های مناسب فصل تابستان خیلی به من کمک کرد ممنون.

  14. فصل تابستان نیازمند پرده های مناسب همین فصل هستند تا هم ترکیب رنگ زیبا داشته باشند و هم تاثیر زیادی در خنکی هوای منزل دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *