مدلهای پرده

خودمون با نمونه پرده میاییم خونتون،

مشاوره رایگان میدیم و اندازه میزنیم

پرده فروشی در ستارخان

پرده فروشی در ستارخان

در مقاله پرده فروشی ستارخان سعی داریم به نکاتی که قبل از خرید پرده باید به آن ها توجه داشته باشیم ، بپردازیم .

انتخاب پرده برای کسانی که تجربه‌ کمی در اجاره کردن خانه دارند کار راحتی نیست. در ابتدا شاید اینطور به نظر برسد که زیبایی پرده و رنگ آن مهم‌ ترین فاکتور برای انتخاب پرده است. اما در اصل واقعیت این است که استفاده از پرده در خانه ، برای حفظ حریم، حفظ دما و کنترل نور ورودی مورد استفاده قرار می‌ گیرد .

زیبایی و مدل پرده، تنها یکی از عامل های تأثیرگذار در خرید پرده است. در انتخاب پرده باید به رنگ، اندازه و جنس آن توجه کنیم . برای همین باید به نکاتی در انتخاب پرده دقت کنیم تا پولمان را برای خرید پرده نامناسب هدر ندهیم.

بیشتر بدانید: دوخت پرده در نارمک

پرده فروشی در ستارخان
پرده فروشی در ستارخان

قبل از خرید پرده به چه نکاتی توجه کنیم؟

جنس پرده

در خرید پرده باید به این نکته توجه کنیم که عوامل تأثیرگذار در انتخاب و خرید برای هر خانه و محیطی متفاوت است. به عنوان مثال جنس پرده‌ ای که در پذیرایی استفاده می‌ کنیم با جنس پرده اتاق خواب و آشپزخانه یکسان نباشد. عموماً در پذیرایی خانه از پارچه‌ ها یی ضخیم‌ تر استفاده می‌ شود که زیبا و شیک هستند . ویژگی این پارچه‌ ها این است که می‌ توانند درجه حرارت و نور را به میزان مطلوبی کنترل کنند.

باید پرده‌ ها را طوری بدوزیم که قابل جابه جایی باشند تا در صورت نیاز به نور بیشتر بتوانیم آن‌ ها را جمع کنیم. در موارد ی بهتر است ، پرده‌ ها را دو لایه نصب کنیم تا در تابستان از ورود گرما و در زمستان از خروج آن جلوگیری کنیم .

بیشتر بدانید: پرده فروشی در اندرزگو

برای آشپزخانه نیز می‌ توانیم از پرده‌ های روشن و نازک استفاده کنیم . این پرده ها به راحتی قابل‌ شست ‌و شو هستند و نور کافی را عبور می‌ دهند. پارچه‌ ی پرده اتاق خواب به ضخامت پرده پذیرایی نیست، اما پرده باید طوری باشد که دمای هوا را حفظ کند.

نکته : برای این‌ که هزینه‌ ی پرده‌ های اتاق خواب زیاد نشود، می‌ توانیم از زیر پرده استفاده کنیم و پشت پرده اصلی یک پارچه‌ ی ضخیم ساده نصب کنیم. پارچه‌ های توری و حریر، علی‌ رغم سبک بود نشان و حس خوبی که به فضا می‌ دهند، بدون استفاده از زیر پرده مناسب نیستند چون ممکن است از بیرون داخل منزل را نشان دهند . در این صورت ممکن است حریم خصوصی منزل از بین برود .

بهترین رنگ برای انتخاب پرده

باید توجه داشت که بهترین رنگ پرده، رنگی نیست که با بقیه‌ ی وسایل مان ست می شود. در انتخاب رنگ پرده بهتر است تا حد زیادی به نقش فضا هم توجه کنیم . استفاده از رنگ‌ های تیره برای خانه‌ های  کوچک ، باعث دلگیر شدن خانه می‌ شود. استفاده از رنگ‌ های تیره به صورت نوار ها یی باریک یا بخش‌ ها یی جزئی از پرده، ترکیب خوبی به وجود می‌ آورد و به زنده بودن محیط خانه کمک می‌ کند.

زمانی که نور خانه بیشتر از نیازمان باشد، بهتر است از پرده‌ های رنگی استفاده کنیم تا کمی از میزان نور را کنترل کند. اگر نور خانه‌ ی ما کم است بهتر است از پرده‌ های روشن استفاده کنیم تا همان مقدار نور را از دست ندهیم.

بیشتر بدانید: قیمت پرده کافی شاپ

محاسبه اندازه پرده

عموما اندازه‌ ی پرده از ابعاد پنجره بیشتر است. البته این بستگی به سبکی دارد که برای پرده انتخاب میکنیم . در بعضی موارد عرض پرده به خاطر چین‌ خوردگی حداقل دو برابر عرض پنجره است. برای حفظ دمای محیط و زیبایی ظاهری، بهتر است ارتفاع پرده چند سانتی‌ متر از پنجره بیشتر باشد، البته این موضوع کاملاً سلیقه‌ ای است.

انتخاب میل پرده

بعد از انتخاب کردن رنگ و جنس پارچه و اندازه‌ ی آن، نوبت به انتخاب میل پرده می رسد. میله پرده باید مناسب با جنس پارچه باشد. پارچه‌ های سنگین‌ مانند مخمل را باید روی میله‌ های بزرگ و یا دکور ی آویزان بکنیم .در حالی که برای پرده‌ های سبک ابریشمیِ و پارچه‌ های نازک بهتر است از میله‌ های ظریف‌ تر استفاده کرد.

چه پرده ای مناسب اتاقمان است؟

اکثر ما دوست داریم که پرده‌ هایی فانتزی و شیک برای پنجره‌ ها انتخاب کنیم که علاوه بر داشتن جنس خوب جلوه زیبایی به اتاقمان بدهد. بسته به نوع پنجره‌ ای که داریم می‌ خواهیم که حریم خصوصی مان هم حفظ شود .  مدل‌ های بسیاری وجود دارند که می‌ توانیم از بین آنها پرده دلخواه مان را انتخاب بکنیم .

اگر بخواهیم دسته‌ بندی برای انواع مدل پرده تعیین کنیم می‌ توانیم آنها را براساس طول یا ارتفاع، ضخامت، استایل و ویژگی‌ های خاص مورد بررسی قرار دهیم.

بیشتر بدانید: پرده فروشی در اندرزگو

پرده با چه طولی انتخاب کنیم؟

طول پرده عامل مهمی برای داشتن مدل پرده مناسب است .در واقع اندازه پنجره‌ مان طول پرده را مشخص می‌ کند. برای این است که  نمی‌ توان از هر طول پرده‌ ای برای نیازهای متنوع استفاده کرد.

پرده‌ های کوتاه

این پرده‌ ها برای اتاق‌ ها یی که بیشتر اوقات پنجره بازی دارند مناسب است . این مدل پرده ها معمولاً در آشپزخانه و پنجره‌ های کوچک بکار می‌ روند. اندازه آن نیز تا لبه پنجره و یا کمی پایین‌ تر است.

پرده های پیش بندی

هنگامی که میخواهیم پنجره آشپزخانه، سرویس بهداشتی یا اتاق‌ خواب را کمی بزرگ‌ تر نشان دهیم می‌ توانیم به سراغ این پرده‌ ها برویم. میله این پرده‌ ها را کمی بالاتر از پنجره نصب کرده و از پایین هم کمی بلندتر در نظر می‌ گیریم .

پرده‌ های بلند و سقفی

بعضی مواقع دوست داریم  برای در یا پنجره‌ ای پرده قدی نصب کنیم . علاوه بر این در موارد ی انتخاب پرده برای این است که برای جدا کردن دو بخش خانه از هم استفاده می‌ شود . اینجاست که این پرده‌ ها کاربرد پیدا می کنند . البته بیشتر برای درها یا پنجره‌ هایی که به ندرت باز می شوند استفاده می‌ شوند .

انتخاب پرده‌ های برکه‌ ای یا دنباله دار

قد و اندازه این پرده‌ ها به طور معمول از اندازه واقعی دیوار خیلی بلندتر است . در این مدل پرده ، قسمتی از پرده روی زمین رها می شود .

بیشتر بدانید: دوخت پرده در نارمک

در انتخاب پرده ، ضخامت پارچه پرده باید چه مقدار باشد ؟

پرده‌ های فانتزی ظریف

پارچه پرده‌ های حریر و تور و انواع  پرده‌ های گیپور جز این دسته هستند که برای اتاق‌ هایی  که می‌ خواهیم نور خورشید را همیشه در اتاقمان داشته باشیم مناسب هستند حتی زمانی که پرده بسته شده باشد. این پرده ها کمترین میزان حریم خصوصی را دارند و پرده کریستالی هستند که در سالن پذیرایی از آن استفاده می‌ کنیم.

پرده فروشی مصطفی عامری

پرده‌ های نیمه شفاف-نیمه کدر

این پرده‌ ها در بین دسته ی پرده‌ های فانتزی و کاملاً ضخیم قرار دارند ، که در صورت بسته بودن نور کمتری وارد اتاق می‌ شود. تقریباً در اکثر جاها می‌ توان از آنها استفاده کرد و برای هر کاربردی مناسب هستند.

پرده‌ های کاملاً ضخیم

وقتی این پرده‌ ها را ببندیم فضای اتاق کاملا تاریک می شود . معمولاً پرده‌ های پانچی و پرده‌ های چاپی را شامل می‌ شوند. این مدل پرده ها برای اتاق خواب و یا مکان‌ ها یی خوب است که می‌ خواهیم نور خورشید کمتر به آن وارد شود .

علاوه بر نکاتی که در باره انتخاب پرده ذکر کردیم ، انتخاب پرده کاملاً سلیقه‌ ای است . با در نظر گرفتن اصولی که برای خرید پرده وجود دارد ما می‌ توانیم تجربه و سلیقه را با هم ترکیب کرده و بهترین انتخاب پرده را برای منزلمان داشته باشیم .

Rate this post

7 پاسخ

  1. ممنون از توضیحاتتون در مقاله پرده فروشی در ستارخان ،کارتون حرف نداره

  2. در مقاله پرده فروشی در ستارخان خیلی خوب در این باره توضیح دادن ممنون از سایت مصطفی عامری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *