انواع پرده اتاق خواب

گالری تصاویر نمونه پرده های اتاق خواب

اختصاص یک لحظه آرامش به اتاق خواب اهمیت بسیاری دارد. پرده‌های اتاق خواب در گالری عکس ما، تنوع رنگی و طرح‌های زیبا را نشان می‌دهند. از پرده‌های ساده تا پارچه‌های لطیف با الگوها، این مجموعه احساس آرامش و دلنشینی را تداعی می‌کند. با رنگ‌های آرام و پترن‌های جذاب، این پرده‌ها فضا را تزئین کرده و اتاق خواب را به یک محیط شگفت‌انگیز تبدیل می‌کنند. انتخاب پرده از این گالری، به شما فرصتی برای خلق فضایی دلپذیر و مطمئن در اتاق شخصی خود می‌دهد.

مدلهای پرده

خودمون با نمونه پرده میاییم خونتون،

مشاوره رایگان میدیم و اندازه میزنیم

 در دنیای طراحی داخلی، اتاق خواب به عنوان دلگرمی خودمان، مانند پناهگاهی از زندگی پر از شلوغی و کار است. یکی از عواملی که تأثیر زیادی بر احساسات ما در این فضا دارد، انتخاب پرده اتاق خواب است. در صفحه‌ی مدلهای پرده اتاق خواب بزرگسال، ما به بررسی جزئیات جدیدترین طرح‌ها از پرده فروشی مصطفی عامری پرداخته‌ایم. با همراهی ما، اتاق خواب شما به دنیایی از زیبایی و راحتی تبدیل خواهد شد.

ما رایگان بهتون مشاوره تخصصی میدیم

پرده اتاق خواب

پرده اتاق خواب یکی از اقلام مورد نیاز هر خانه ای بوده که به منظور زیبایی، جلوگیری از نفوذ نور زیاد خورشید، مانعی برای دید از محیط بیرون ساختمان بکار گرفته می شود. پرده ها لازم است که از حیث رنگ، طرح و زیبایی با تم دکوراسیون منزل یا اتاق خواب شما همخوانی داشته باشند و از پارچه های مختلف سبک و سنگین برای دوخت آها استفاده می شود که برخی از آنها دارای طرح و نقش می باشد. پرده اتاق خواب باید به خوبی نور، صدا و گرمای داخل محیط اتاق را تنظیم کرده تا افراد بتوانند در طول شبانه روز با خیالی آسوده و راحت به استراحت بپردازند. همانطور که اشاره شد انتخاب یک پرده خوب و مناسب با ظاهری آراسته برای اتاق خواب می تواند نقش بسزایی بر روی زیبایی آن داشته باشد و باید متناسب با ابعاد و اندازه دقیق طول، عرض و ارتفاع پنجره اتاق خواب شما تهیه شود.

آشنایی با انواع جنس پرده اتاق خواب 

آشنایی با انواع جنس پرده اتاق خواب 

امروزه طراحان و تولیدکنندگان پرده با در نظر گرفتن تمامی خواسته ها و سلایق مشتریان از پارچه های پرده ای در قالب جنس، طرح و رنگ های مختلف برای دکوراسیون و آراستن اتاق خواب خود استفاده می کنند که هر یک از آنها از خصوصیات و ویژگی های مختص به خود برخوردار هستند. به طور کلی پرده اتاق خواب را بر حسب نوع جنس پارچه و سبکی و سنگینی آنها می توان به صورت دسته های زیر تقسیم بندی نمود: 

– پرده‌ های سبک پارچه ای از جنس حریر، توری ساده، ساتن و …

– پرده‌ های ضخیم پارچه ای‌ از جنس نخ پنبه، کتان، مخمل، کرباس و پلاستیک (مواد مصنوعی)

– پرده های بلک اوت با حالت ضد نور 

نکته: معمولا برای اتاق خواب از پرده های ضخیم استفاده می کنند؛ تا حدی که بتوان برای استراحت در طول روز مانع ورود نور شدید خورشید به فضای داخل اتاق شد و در عین حال حریم شخصی افراد در این فضا در قبال دید و دسترسی دیگران حفظ شود.

مدل پرده اتاق خواب بر اساس نوع جنس و کاربرد آن

مدل پرده اتاق خواب بر اساس نوع جنس و کاربرد آن

همانطور که اشاره شد؛ امروزه از انواع پارچه های مختلفی به صورت ساده یا طرح دار برای دوخت پرده استفاده می شود که برخی از آنها جنبه تزئینی داشته و برخی دیگر نیز علاوه بر زیبایی دوچندان دکوراسیون اتاق برای پوشش پنجره به کار گرفته می شوند. به طور مثال پرده تخت خواب از دیگر مدل های پرده ای است که بیشتر با جنبه تزئینی به رنگ پرده اتاق در قسمت بالای تاج تخت نصب شده و معمولا از پارچه های سبک نظیر حریر ساده یا شیشه برای دوخت آن کمک می گیرند. پرده های خیمه ای نیز با همین هدف طراحی و دوخته می شوند و این مدل از پرده های اتاق خواب مانند یک خیمه و اغلب به صورت چین دار از قسمت بالای تخت کودک یا زوجین جوان آویزان می شود. در ادامه این بخش بیشتر با مدل های مختلف پرده برای پنجره اتاق خواب آشنا خواهید شد: 

– پرده های پانچی 

یکی از مدرن ترین مدل های پرده برای اتاق خواب که به شدت مورد استقبال قرار گرفته پرده های پانچی می باشند که معمولا برای دوخت آنها از پارچه های مخملی و یا گونی بافت استفاده می شود. در این مدل از پرده حلقه های پانچی به صورت مرتب و در فاصله های مشخص در قسمت بالایی پرده دوخته شده و به هنگام نصب می توان به راحتی چوب پرده را از درون این حلقه ها عبور داد و با ایجاد چین های لوله ای جلوه و ظاهری زیبا به اتاق خود بخشید. همچنین برای دوخت این مدل پرده از پارچه های دیگر نظیر کتان چاپی هازان با تصاویر زیبا استفاده می شود. 

– پرده بلک اوت

پرده های بلک اوت را نیز می توان به عنوان نمونه ای دیگر از انواع پرده های قابل استفاده برای پنجره اتاق خواب می توان به صورت پرده برقی و زنجیره ای اجرا و نصب کرد. این پرده ها محافظ خوبی برای جلوگیری از ورود نور خورشید و تاریک شدن اتاق به شمار می آید.

– پرده بندینکی یا پلیسه ای

این مدل از پرده اتاق خواب به گونه ای طراحی شده که در قسمت بالایی هر پیله یک بند دوخته شده که بعد از عبور آن از چوب پرده می توان آن را به دو قسمت نصب کرد و از این طریق چین های پرده را تنظیم نمود. در این مدل از پرده ها می توان از یک پاپیون یا دست پرده برای جمع کردن آن کمک گرفت. 

 – پرده اتاق خواب زبرا

یکی دیگر از جدیدترین مدل های پرده موجود که در طی چند سال اخیر به دلیل تنوع بیش از حد خود توانست بسیار مورد استقبال قرار گیرد؛ پرده های زبرا می باشد. این مدل پرده دارای طرح و رنگ بندی متنوع و مختلفی بوده و به راحتی قابلیت ست شدن با مبلمان و دکوراسیون اتاق خواب را دارد. به گونه ای که می توان در اتاق خواب کودک از پرده هایی با تصاویر دلخواه و یا شخصیت های کارتنی مورد علاقه استفاده کرد که به شکلی باکیفیت و زیبا بر روی پارچه آن چاپ شده است. 

نکته: البته که بر حسب جنس و طرح پارچه مدل های مختلفی از پرده وجود دارد که در این بخش ما تنها با ذکر چند نمونه از محبوب ترین آنها اشاره کرده ایم. دقت داشته باشید که در روی برخی از پرده ها تصاویری سه بعدی مختلفی درج شده که هر یک از افراد بنا بر سلیقه خود می توانند برای خرید آن اقدام کنند.

 

توجه به انتخاب جنس مناسب برای پرده

توجه به انتخاب جنس مناسب برای پرده

پرده به عنوان چشم اندازی دلنواز برای یک خانه به شمار آمده و جنس آن تقابل نزدیکی با سبک دکوراسیون اتاق های منزل شما خواهد داشت. در حقیقت افراد جنس پرده خود را با توجه به زیبایی و میزان محرمیت ایجاد شده برای فضای اتاق خواب انتخاب می کنند، به گونه ای که بتوان در عین ایجاد ظاهری زیبا به دیگر نکات از جمله عدم اشرافیت و دید از ساختمان های اطراف به فضای درون اتاق خواب شما نیز دقت شود. بر همین اساس می توان نتیجه گرفت که در چنین شرایطی انتخاب پرده هایی از جنس تور یا حریر برای اتاق خواب که یکی از حریم های شخصی هر خانواده به شمار آمده ؛ گزینه ای چند مناسب به نظر نمی رسد. بهتر است که در صورت انتخاب این گزینه برای اتاق خواب خود از سایر پارچه های ضخیم تر نیز در کنار آن استفاده شد تا بدین طریق امکان دید از بیرون را به فضای درون اتاق خواب محدود شود.

انتخاب پرده های از جنس تور و حریر برای پنجره اتاق خواب هایی مناسب است که چندان نورگیر نبوده و اشراف کاملی از بیرون به درون آن وجود ندارد.

توجه به رنگ پرده برای اتاق خواب 

توجه به رنگ پرده برای اتاق خواب 

همانطور که اشاره شد؛ رنگ پرده به عنوان یکی از فاکتورهای مهم و اساسی به هنگام خرید و نصب آن به شمار می آید که معمولا بر حسب سلیقه افراد و تم دکوراسیون اتاق خواب مشخص می شود. بد نیست که بدانید پرده هایی با تم رنگی روشن باعث دلباز تر شدن فضا و بزرگ نشان دادن آن می شود؛ در حالی که انتخاب رنگ های تیره برای پرده اتاق ممکن است که فضای محیط را دنج و کوچکتر نشان دهند. خوشبختانه امروزه برای هر مدل و جنسی از پرده از طیف رنگی متنوع استفاده شده که هر شخص می تواند بر اساس رنگ دلخواه خود پرده مورد نظرش را سفارش دهد. 

همچنین هنگام انتخاب هارمونی رنگ پارچه پرده اتاق خواب خود دقت داشته باشید که متناسب با رنگ مبلمان و دیوارهای اتاق باشد و به گونه ای نباشد که بعد از خرید و نصب خیلی با دکوراسیون اتاق متضاد به نظر برسد. از دیگر نکات قابل توجه برای انتخاب رنگ پرده اتاق خواب همخوانی رنگ و طرح پارچه با ست روتختی می باشد که انجام این کار هارمونی زیبا و خیره کننده ای به فضای اتاق خواب و استراحت شما خواهد بخشید. استفاده از پرده هایی به رنگ خنثی نظیر رنگ های صورتی پاستیلی، کرم و سفید می تواند نقشی موثر در ایجاد فضایی آرام بخش و رمانتیک داشته باشد که در صورت انسجام میان رنگ های بکار رفته در اتاق خواب باعث تعادل و هماهنگی میان مبلمان و اجزای محیط اتاق خواهد شد.

در این بخش قصد داریم تا به چند ایده جذاب و کاربردی برای انتخاب نوع پرده اتاق خوابتان اشاره ای کوتاه داشته باشیم تا بر حسب سلیقه، کاربرد و انتظار خود بتوانید فضایی دلنشین و در عین حال نورگیر را خلق نمایید. از جمله این ایده ها می توان به استفاده از پرده هایی با نقش و نگار قدیمی، پرده های چند لایه و ترکیبی با رنگ و جنس مختلف و در عین حال منطبق با یکدیگر، پرده هایی با بافت و رنگ ساده، استفاده از پرده های آنتیک؛ قلاب پرده برای جمع کردن و تزئین آن؛ پرده های نقش دار که رنگ و سبک آن با سایر المان های داخل اتاق همخوانی داشته باشد؛ ترکیب انواع پارچه برای ایجاد فضایی دراماتیک و ایجاد کنتراست در اتاق خواب و … اشاره کرد. اینها تنها چند نمونه از ایده هایی هستند که می توان با اجرای آنها فضای اتاق خواب خود را دلنشین و زیبا تر کرد.

در نهایت می توان گفت که اجرا و نصب پرده اتاق خواب بسیار سریع و راحت بوده البته که برای نصب اصولی برخی از پرده های والان دار بهتر است که با کمک یک نصاب این کار انجام شود.

راهنمای خرید اینترنتی پرده اتاق خواب

راهنمای خرید اینترنتی پرده اتاق خواب

یکی از آسان ترین شیوه هایی که امروزه در عصر تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات می توان برای خرید محصولات متنوع موجود در بازار نظیر پرده اتاق خواب و … اقدام کرد؛ مراجعه به سایت فروشگاه های اینترنتی معتبر و فعال در حوزه خرید و فروش کالای مد نظر شماست. شما می توانید در این فروشگاه طیف متنوعی از انواع پرده اتاق خواب نظیر پرده یک ‌تکه، چند تکه، کرکره‌ای، بلند و کوتاه را در قالب طرح، رنگ، نقش دلخواه و با پارچه های با جنس مختلف مشاهده کرده و سپس با مشاهده مشخصات و ویژگی های آن نظیر ارتفاع؛ عرض و … برای خرید آن اقدام نمایید. فروشگاه ما این اطمینان را به شما می دهند تا محصول مد نظر شما را با قیمتی مناسب و کیفیتی تضمین شده در کوتاهترین زمان ممکن درب منزل به شما تحویل دهد. 

قیمت انواع پرده اتاق خواب 

قیمت انواع پرده اتاق خواب 

هزینه ای که هر یک از افراد بابت خرید پرده اتاق خواب مد نظر خود باید بپردازند بر حسب فاکتورها و عوامل تاثیرگذار مختلفی از قبیل ابعاد و اندازه، جنس پارچه و نوع آن، ضخامت، یک تکه یا چند تکه بودن آن و … محاسبه و تعیین می شود. از همین رو نمی توان به طور قطع و یقین به شما گفت که هر شخص باید چه هزینه ای را بابت خرید هر یک از انواع پرده اتاق خواب بپردازد. بهتر است که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از تمامی محصولات موجود درون سایت دیدن کرده و بعد از بررسی مشخصات و ویژگی های محصول مد نظر خود برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت پرده اتاق خواب و سایر ویژگی های آن با کارشناسان ما در این مجموعه در تماس باشید تا شما را بهتر راهنمایی کنند. 

به این مطلب امتیاز دهید:

7 پاسخ

  1. توضیحات زیاد بود و اگر از عکس بیشتری استفاده میشد در تصمیم گیری کمک بیشتری میکرد

  2. سلام مطلب قیمت انواع پرده اتاق خواب بسیار جالب بود ممنون از شما دوست عزیز

  3. من برای اتاقم از فروشگاهتون پرده پانچی گرفتم واقعا جنس و خدماتتون برای نصب عالی بود مممنون از مصطفی عامری

  4. مطالب جالبی رو در مورد پرده و … ارائه کردید ممنون از تیم قدرتمند تان موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post