مدلهای پرده

خودمون با نمونه پرده میاییم خونتون،

مشاوره رایگان میدیم و اندازه میزنیم

قیمت انواع پرده اتاق نوجوان

قیمت انواع پرده اتاق نوجوان

برای طراحی پرده اتاق نوجوان باید به سلیقه، علایق و روحیات نوجوان دقت شود و با توجه به آنها پرده اتاق خواب نوجوان را طراحی و اجرا کنید.

امروزه طراحی و دکوراسیون منزل بویژه اتاق خواب بسیار رواج پیدا کرده است و اکثر افراد به دنبال طراحی منزل و اتاق خواب های خود و فرزندانشان هستند. یکی از لوازمی که به زیبایی بیشتر اتاق خواب نوجوان کمک می کند پرده اتاق نوجوان است که اگر به درستی طراحی و اجرا شود تاثیر بسیار خوبی بر زیبایی اتاق نوجوان می گذارد. برای طراحی پرده اتاق نوجوان باید چند نکته مانند دقت در انتخاب دخترانه و پسرانه بودن پرده اتاق خواب، سلیقه و روحیات نوجوان و… را رعایت کنید تا به زیبا شدن اتاق فرزند خود کمک کرده باشید. در ادامه به بررسی این نکات و چگونگی اجرای طرح پرده اتاق نوجوان می پردازیم. با ما همراه باشید.

نقش پرده در اتاق خواب نوجوان

نقش پرده در اتاق خواب نوجوان

در گذشته های دور از پرده های ضخیم به عنوان جدا کننده اتاق و یا همان پارتیشن از سایر مکان ها استفاده می کردند اما به مرور و با گذشت سالها از پرده برای پنجره و جلوگیری از نور، سرما و گرما استفاده می کنند. برای طراحی پرده اتاق نوجوان باید اول مشخص کنید که پرده را برای جلوگیری از نور و سرما یا برای تزئین و دکوراسیون می خواهید؟ پس از مشخص نمودن نقش پرده در اتاق نوجوان می توانید جنس پرده را انتخاب کنید. بعد از اینکه جنس پارچه را انتخاب کردید باید میل پرده و ابزارهای پرده را انتخاب کنید سپس آن را نصب کنید.

پرده اتاق دختر نوجوان

پرده اتاق دختر نوجوان می‌تواند به عنوان یکی از جزئیات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب مورد توجه قرار گیرد. این پرده‌ها باید با سلیقه و سبک دختران نوجوان هماهنگ باشند و همچنین باید ویژگی‌هایی داشته باشند که در تامین راحتی و شادابی این دسته از افراد تأثیرگذار باشند.

۱) جنس پرده: پرده‌های کتانی، ساتن، تافته، ویسکوز و الیاف طبیعی از جمله موادی هستند که برای پرده اتاق دختر نوجوان مناسب هستند.

۲)  رنگ‌بندی: بهتر است در انتخاب رنگ پرده، نظر دختر نوجوان را در نظر گرفته و رنگ‌های روشن و شاد را انتخاب کنید. رنگ‌های صورتی، بنفش، سبز، آبی و خاکستری معمولاً برای پرده‌های اتاق دختر نوجوان مناسب هستند.

۳)  طرح و الگو: در انتخاب طرح و الگوی پرده، بهتر است از طرح‌های شاد و جذاب استفاده شود. طرح‌های گل و پروانه، رسم دست و خطوط منحنی، برای پرده اتاق دختر نوجوان مناسب هستند.

۴) سایز پرده: سایز پرده باید به اندازه مناسب با ابعاد پنجره انتخاب شود تا به طور کامل فضای پنجره را پوشش دهد.

در نهایت، هدف اصلی در انتخاب پرده اتاق دختر نوجوان، ایجاد یک حس شادابی، راحتی و خوشایند برای این دسته از افراد است.

پرده اتاق پسر نوجوان

پرده اتاق پسر نوجوان یکی از جزئیات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب است. این پرده‌ها باید با سلیقه و سبک پسران نوجوان هماهنگ باشند و همچنین باید ویژگی‌هایی داشته باشند که در تامین راحتی و شادابی این دسته از افراد تأثیرگذار باشند.

1) جنس پرده: پرده‌های کتانی، پنبه‌ای، تافته، الیاف مصنوعی و پلاستیکی از جمله موادی هستند که برای پرده اتاق پسر نوجوان مناسب هستند.

2) رنگ‌بندی: بهتر است در انتخاب رنگ پرده، نظر پسر نوجوان را در نظر گرفته و رنگ‌های تیره و خاکستری را انتخاب کنید. رنگ‌های نارنجی، قرمز، آبی، سبز و خاکستری معمولاً برای پرده‌های اتاق پسر نوجوان مناسب هستند.

3) طرح و الگو: در انتخاب طرح و الگوی پرده، بهتر است از طرح‌های ساده و کلاسیک استفاده شود. طرح‌های خط و مش، اشکال هندسی و رسم دست، برای پرده اتاق پسر نوجوان مناسب هستند.

4) سایز پرده: سایز پرده باید به اندازه مناسب با ابعاد پنجره انتخاب شود تا به طور کامل فضای پنجره را پوشش دهد.

در نهایت، هدف اصلی در انتخاب پرده اتاق پسر نوجوان، ایجاد یک حس راحتی، شادابی و خوشایند برای این دسته از افراد است.

بهتر است بدانید: پرده فروشی صادقیه

 پرده اتاق نوجوان از چه جنسی باید باشد؟

 پرده اتاق نوجوان از چه جنسی باید باشد؟

معمولا برای اتاق خواب نوجوان از پرده هایی استفاده می شود که دما را تنظیم و از ورود نور جلوگیری کند. برای استفاده از این منظور می توانید از پرده هایی با جنس کتان استفاده کنید این نوع پرده ها به دلیل ضخامتی که پارچه آنها دارد دیگر نیازی به آستر ندارند. اگر به پرده های حریر علاقه مند هستید می توانید از حریر های فانتزی که شکل های زیبا و مورد پسند نوجوان ها دارند ، استفاده کنید. شستشوی این نوع پرده ها بسیار ساده است و شما می توانید با جدا سازی پرده از میل پرده آن را در لباسشویی قرار دهید و به سادگی آن را بشویید. در طراحی پرده اتاق نوجوان از پرده های کرکره ای  و زبرا هم می توان استفاده کرد و می توانید هر طرحی که مد نظر دارید را بر روی این پرده ها چاپ کنید.  برای تمیز کردن پرده کرکره ای نیازی به شستشو نیست و با یک دستمال نمدار تمیز می شود ولی پرده زبرا را باید به خشکوشویی بدهید.

بهتر است بدانید: خرید پرده ارزان

اجرای پرده اتاق نوجوان

اجرای پرده اتاق نوجوان

برای اندازه گیری دقیق طول و عرض پرده اتاق خواب به طور کلی ارتفاع پرده باید به اندازه ای باشد که به زمین بخورد و با زمین فاصله ای نداشته باشد ولی اگر پنجره اتاق خواب فرزند شما کوچک است و فاصله زیادی با زمین دارد می توانید پرده را با ارتفاع کم و حدود 10 سانت پایین تر از پنجره اتاق خواب اندازه گیری کنید. همچنین  عرض پرده باید 2 تا 3 برابر عرض پنجره باشد.

بهتر است بدانید: پرده فروشی آنلاین

میل پرده و ابزار نصب پرده

میل پرده و ابزار نصب پرده

پرده اتاق را می توان به سه مدل پانچ، پیلی و پر چین بدوزید. میل پرده پانچ با میل پرده پیلی و پرچین متفاوت است و میل پرده را باید متناسب با مدلی که دوخته اید تهیه کنید. برای نصب پرده می توانید به نصاب زنگ بزنید و نصاب وسایل مورد نظر برای نصب پرده را همراه با خود می آورد و با دریافت هزینه اندکی پرده اتاق را برای شما نصب می کند. پرده های کرکره و زبرا نیازی به میل پرده ندارند و به صورت متر مربع به فروش می رسند.

طراحی پرده اتاق خواب نوجوان دختر

طراحی پرده اتاق خواب نوجوان دختر

برای طراحی پرده اتاق نوجوان دختر بهتر است روحیات و علایق فرزند خود را در نظر بگیرید همچنین اگر دکوراسیون خاصی برای اتاق نوجوان در نظر دارید بهتر است با توجه به تم و دکوراسیونی که برای اتاق در نظر گرفته اید پرده را انتخاب کنید. برای اتاق خواب نوجوان دختر بهتر است از رنگ های شاد و انرژی بخش و طرح های فانتزی و عروسکی استفاده کنید. رنگ پرده در روحیات نوجوان شما بسیار تاثیر گذار است که در ادامه مقاله بیشتر به آنها می پردازیم.

بهتر است بدانید: دوخت پرده در صادقیه

طرح های پیشنهادی برای اتاق خواب نوجوان دختر

طرح های پیشنهادی برای اتاق خواب نوجوان دختر

در علم روانشناسی ثابت شده است که محیط پیرامون ما بر روحیات ما بسیار تاثیر گذار است از این رو اتاق خواب نوجوان باید طوری طراحی شود که بر روحیات آن تاثیر مثبت داشته باشد. یکی از لوازمی که در زیبایی اتاق خواب تاثیر زیادی دارد پرده اتاق نوجوان است زیرا فضای زیادی را به خود اختصاص می دهد. اگر در طراحی و دکوراسیون اتاق نوجوان دکوراسیونی ساده را به کار برده اید بهتر است پرده اتاق خواب را با طرح های شلوغ و فانتزی انتخاب کنید ولی اگر فضای اتاق را با وسایل زیاد پر کرده اید و از رنگ های متنوع در طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان استفاده کرده اید بهتر است پرده اتاق خواب نوجوان را از طرحی ساده و شیک تهیه کنید. در انتخاب پرده اتاق نوجوان دختر می توانید از جنس های حریر که طرح های فانتزی دارند استفاده کنید و بهتر است پرده را از رنگ های شاد مانند صورتی، زرد، سفید و …. انتخاب کنید. اگر تم خاصی برای دکوراسیون اتاق خواب برای نوجوان دختر  مانند تم سیندرلا، سفید برفی،….در نظر دارید می توانید طرح مورد نظر خود را بر روی پرده های کرکره ای و زبرا چاپ کنید.

بهتر است بدانید: دوخت پرده در پونک

طراحی پرده اتاق خواب نوجوان پسر

طراحی پرده اتاق خواب نوجوان پسر

پسران معمولا از پرده هایی که به روحیات آنها نزدیک باشد بیشتر خوششان می آید به طور مثال اکثر پسر ها به فوتبال و ورزش علاقه دارند و شما می توانید از تم فوتبال و ورزش برای طراحی دکوراسیون و پرده اتاق خواب استفاده کنید. در ادامه طرح های بیشتری به شما معرفی خواهیم  کرد.

طرح های پیشنهادی برای اتاق نوجوان پسر

طرح های پیشنهادی برای اتاق نوجوان پسر

برای طراحی پرده اتاق خواب نوجوان خود می توانید از پرده هایی دارای تصاویر منظومه شمسی استفاده کنید و دکوراسیون اتاق را با تم منظومه شمسی دکور کنید. همچنین اگر فرزند شما به رشته خاصی مثلا موسیقی علاقه مند است ، می توانید پرده اتاق خواب نوجوان خود را با تم موسیقی انتخاب کنید. در کل برای طراحی پرده اتاق خواب فرزند خود بهتر است اول علایق آن را پیدا کنید سپس با توجه به علاقه فرزند خود پرده اتاق خواب را طراحی کنید.

برای  پرده اتاق نوجوان می توانید پرده را با روتختی ست کنید و دکوراسیونی زیبا و چشم نواز را ایجاد کنید.

تاثیر رنگ پرده بر روحیه نوجوان

تاثیر رنگ پرده بر روحیه نوجوان

در علم روانشناسی به اثبات رسیده است که رنگ اتاق خواب به  ویژه پرده اتاق خواب، نقش بسزایی در روحیه دارد و باید بدانید که چه رنگی برای روحیه شما مناسب تر است. در ادامه به تاثیر رنگ های مختلف بر روحیه و برای چه کسانی مناسب هستند خواهیم پرداخت.

  • رنگ قرمز: رنگ قرمز رنگی است که در آن شور و اشتیاق نهفته است و برای مکان هایی که قصد دارند همیشه حس اشتیاق و زنده بودن در آنجا ایجاد شود مناسب است.  برای افرادی که علاقه مند هستند اتاق خواب آنها حس آرامش داشته باشد مناسب نیست و از رنگ قرمز بیشتر در محیط هایی که می خواهند حس برجسته بودن داشته باشند مناسب است.
  • رنگ زرد: رنگ  زرد یک رنگ گرم و آرام بخش است و باعث می شود که انسان تمرکز بیشتری در کارها داشته باشد. برای پرده اتاق خواب رنگ زرد گزینه مناسب است ولی بهتر است بیش از حد از این رنگ در طراحی اتاق خواب فرزندتان استفاده نکنید زیرا باعث می شود حس تمرکز و آرامش خود را از دست بدهند.
  • پرده های صورتی: برای رنگ پرده اتاق نوجوان دختر می توانید از رنگ صورتی استفاده کنید این رنگ باعث ایجاد آرامش و به وجود آمدن محیطی زیبا و آرامش بخش شود. همچنین این پرده حس نوجوانی، بازیگوشی و نشاط را در نوجوان شما زنده نگه می دارد.
  • رنگ آبی: رنگ آبی طرفدار های بسیار زیادی دارد و به عنوان یک رنگ محبوب شناخته شده است. از این رنگ در طراحی پرده اتاق نوجوان پسر و دختر می توان استفاده کرد. رنگ آبی باعث می شود استرس و تنش از انسان دور شود و برای آرامش فرزند شما بسیار مناسب است.
  • رنگ نارنجی: رنگ نارنجی مانند رنگ قرمز باعث ایجاد شادی و نشاط در افراد می شوند و برای اتاق خواب مناسب نیستند ولی برای اتاق خواب هایی که نور کمی دارند استفاده از این رنگ بسیار مناسب است.

خرید پرده اتاق نوجوان

خرید پرده اتاق نوجوان

قبل از خرید پرده اتاق نوجوان باید پرده را اندازه گیری کنید سپس به مراکز دوخت پرده مراجعه و پرده مورد نظر را سفارش دهید. قیمت پرده بسته به جنس و دوختی که دارد متفاوت است و برای دریافت قیمت باید به این مراکز مراجعه و از آنها قیمت را بپرسید.  اگر اندازه گیری پرده را بلد نیستید برخی از پرده سرا ها با دریافت مبلغ ناچیزی اندازه گیری پرده را انجام می دهند. پرده های کرکره و زبرا به صورت مترمربع به فروش می رسند به همین دلیل قیمت این نوع پرده ها نسبت به سایر پرده ها گران تر است. برخی از فروشگاه های اینترنتی پرده را با اندازه های مشخص می فروشند و شما می توانید با مراجعه به این فروشگاه ها خرید خود را انجام دهید.

هزینه کلی پرده را باید با خرید پارچه،دوخت پرده، خرید میل پرده و نصب پرده با یکدیگر در نظر بگیرید. اکثر پرده سراها تمام این کار ها را انجام می دهند و در پایان کار هزینه کلی را دریافت می کنند.

نصب پرده اتاق نوجوان

نصب پرده اتاق نوجوان

برای نصب پرده اتاق نوجوان ابتدا باید طول پنجره را اندازه گیری کنید و متناسب با آن میل پرده را تهیه کنید. نصاب ابتدا محل قرار گیری پایه ها را مشخص می کند سپس با دریل و رولپلاک پایه های میل پرده را نصب می کند. پس از قرار گیری پایه ها میل پرده را به آنها متصل می کند. بسته به پنجره شما میل پرده ممکن است به دیوار یا به سقف نصب شود. در مرحله آخر برای نصب پرده اتاق نوجوان،  پرده را به میل پرده متصل می کنند و شما می توانید با یک قرقره و نخ پرده را باز و بسته کنید. پرده های پانچ نیازی به این قرقره و نخ ندارند و به راحتی می توان آنها را جابجا کرد. پرده های کرکره و زبرا میل پرده ندارند و به صورت آماده نصاب آنها را نصب می کند.

برای نصب پرده بهتر است با نصاب تماس بگیرید و از او بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد ولی اگر وسایل مورد نظر و نام برده را دارید می توانید خودتان پرده اتاق خواب را نصب کنید. این نکته را فراموش نکنید که در اندازه گیری و نصب میل پرده دقت کافی را به خرج دهید زیرا اشتباه در هرکدام موجب می شود که پرده اتاق خواب زیبایی خود را از دست بدهد.

ست کردن پرده اتاق با وسایل

ست کردن پرده اتاق با وسایل

اگر در طراحی و دکوراسیون اتاق خواب خود از رنگ خاصی استفاده کرده اید می توانید از آن رنگ در ترکیب رنگ پرده اتاق خواب فرزندتان استفاده کنید. این کار باعث ایجاد جذابیت در اتاق می شود ولی بهتر است از رنگ هایی که باعث ایجاد آرامش روحی در فرزند شما می شود استفاده کنید و از تکرار بیش از حد آن رنگ در دکوراسیون اتاق خودداری کنید. بهتر است قبل از طراح و اجرای پرده اتاق خواب فرزندتان از او درباره علایق و سلیقه هایش سوال بپرسید و با توجه به روحیات فرزند خود و با مشورت با او پرده و دکوراسیون اتاق خواب فرزند خود را طراحی کنید. اگر برای طراحی پرده اتاق نوجوان دچار مشکل شدید می توانید به دفاتر دکوراسیون داخلی مراجعه کنید و از آنها برای طراحی پرده اتاق مشورت بگیرید. فروش پرده در پرده فروشی مصطفی عامری!

Rate this post

5 پاسخ

  1. سلام واقعا عالی بود ما برای پرده اتاق پسرم ازشون خرید کردیم قیمتاشون واقعا خوب بود

  2. سلیقه نوجوان ها واقعا خاص و سخت هست، شما حق انتخاب کاملی رو به خانواده ها برای انخاب پرده اتاق نوجوتن شان دادید. سپاسگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *