مدلهای پرده

خودمون با نمونه پرده میاییم خونتون،

مشاوره رایگان میدیم و اندازه میزنیم

تفاوت پرده شید و زبرا و دبل

تفاوت پرده شید و زبرا و دبل

تفاوت پرده شید و زبرا و دبل را بصورت کامل در سایت مصطفی عامری بخوانید

امروزه تنوع د رطرح ها جهت چیدمان و دکوراسیون داخلی ، انتخاب را برای مردم و طراحان دکوراسیون راحت تر کرده است. در طراحی دکوراسیون داخلی منزل ، پرده، یکی از مهم ترین و برجسته ترین و متنوع ترین بخش هاست. امروزه افراد برای انتخاب پرده ی مناسب برای منزل، اتاق ها و سایر مکان ها، این قدرت را دارندکه طرحی مناسب آن فضا و سلیقه ی خود انتخاب نمایند.

در ادامه ی این مطلب میخواهیم شما را با پرده های شید ، پرده زبرا ،رده های دبل ، شباهت ها و تفاوت هایشان صحبت کنیم:

پرده شید چیست؟

پرده های شید یکی از پر استفاده ترین پرده های دنیا میباشد.این نوع پرده بیشتر مورد توجه و علاقه ی مینیمالیست ها و ساده پسندان هست. این نوع پرده رتبه ی اول را در بین پرده های مینیمال دارد. پرده های شید تنوع بالایی نیز در رنگبندی و طرح ها دارند و در سایز دلخواه شما ، قابل اجرا میباشند.

این پرده ها میتوانند مکانیز های متفاوتی بر اساس بودجه ی اختصاص داده ی شما به پرده باشند .همچنین نصب و اجرای این پرده ها بسیار آسان و سریع میباشد.

پرده های شید میتوانند مکانیز های زنجیری یا موتورایز داشته باشند که قطعا مکانیزم زنجیری به صرفه تر خواهد بود ولی اگر به دنبال خانه ای مدرن و راحتی بیشتر هستید و مشکلی با صرف کردن پول بیشتری برای پرده ندارید ، ما به شما مکانیز موتورایز را پیشنهاد میکنیم که از هر نقطه ی منزل خود، به وسیله ی ریموت در دستتان میتوانید پرده را به حالت دلخواهتان تغییر دهید.

پرده های شید برگرفته از کلمه ی انگلیسی به معنای سایه میباشد

این پرده ها متشکل از پارچه ای است که در یک محور میچرخد. تفاوت های پرده های شید با یکدیگر در جنس پارچه های آنها میباشد.

پارچه های مورد استفاده در این پرده ها باید آهار خاصی داشته باشند که بتوان پرده ها را راحت جمع و باز کرد.

بنا بر این از هر پارچه ای  نمیتوان در این پرده ها استفاده کرد. پارچه های مورد استفاده در این پرده ها باید صفحات نرم و سبک بافتی باشند مانند: پنبه، کتان، پلی استر، پارچه های سان اسکرین، پارچه های پی وی سی…  .

بیشتر بدانید: پارچه مخمل کالیفرنیا

نور:

شما اگر تمایل به دیدن مناظر اطراف دارید و یا مایل به روشن شدن اتاقتان توسط نور خورشید هستید ، البته نه به صورت کاملا مستقیم، میتوانید هنگام سفارش این پرده ، پارچه های سان اسکرین انتخاب نمایید زیرا این جنس پارچه فقط جلوی ورود نور کاملا مستقیم خورشید را میگیرد و شما دید توسطی به بیرون از منزل نیز دارید.

حتی اگر طرفدار نور زیاد و روشنایی محدود نیز نیستید

میتوانید پارچه های بلک اوت انتخاب نمایید تا جلوی ورود نور به منزل یا اتاقتان گرفته شود.
پس شما با هر سلیقه و هر میزان بودجه ای که داشته باشید و برای هر فضایی از قبیل اداری، رستوران ها ، هتل ها ، منازل مسکونی و سایر مکان ها ،میتوانید از این نوع پرده ها انتخاب کنید.

بیشتر بدانید: خرید پارچه پلار

تفاوت پرده شید و زبرا و دبل
تفاوت پرده شید و زبرا و دبل

پرده زبرا چیست؟

این نوع پرده از محبوب ترین انتخاب های دکوراسیون داخلی میباشد و سهم زیادی از بازار را از آن خود کرده است. یکی از علل توجه زیاد به این پرده، قابلیت تنظیم نور آن میباشد.

شما با استفاده از این پرده میتوانید نور محیط خود را از 10% تا 50% تنظیم کنید تا به میزان نور دلخواه خود از محیط برسید حتی میتوانید پرده را به طور کامل جمع ردهه و از نور لذت ببرید.

این پرده متشکل است از دو لایه پارچه که به صورت موازی هم قرار دارند که هرکدام از این لایه ها تشکیل شده از تور و پارچه که به صورت افقی بافته شده اند .هنگامی که قسمت پارچه ها و تورهای این دو لایه روی هم قرار میگیرند.

بیشتر بدانید: پارچه جیر

نور محلیط بیشتر میشود و برعکس آن.زمانی که بخواهیم نور را کم کنیم میتوانیم قسمت های پارچه و توری دولایه را کاملا روی هم قرار ندهیم. حتی میتوانیم با حرکت دادن آهسته ی قسمت های توری و پارچه ی دو لایه ، نور محیط را به میزان دلخواه خود تغییر دهیم.

تمامی این تغییرات نور را میتوانیم به وسیله ی آن طناب کنار کنار پرده انجام دهیم. روش کار جمع شدن پرده در مدل های شید و زبرا یکسان میباشد و هر دو یکسان عمل میکنند به صورتی که هر دو در قسمت بالا ، پرده را رول و جمع میکنند.

تفاوت پرده شید و زبرا و دبل
تفاوت پرده شید و زبرا و دبل

 

پرده های دبل( به اصطلاح شب و روز)

این نوع پرده بسیار شبیه به پرده های زبرا میباشد با کمی تفاوت. در این مدل، پرده از دو لایه تشکیل میشود

اما برخلاف زبرا که دولایه کاملا شبیه به یکدیگر بودند،

در این پرده یک لایه شید ساده میباشد و لایه ی رویی ، یک لایه تور طرح دار میباشد.

در این نوع ، هر دو لایه به صورت جداگانه بالا یا پایین میروند.
شما میتوانید در روز، برای استفاده از نور آفتاب، قسمت شیید را بالا بدهید و فقط قسمت توری پایین باشد.
البته معمولا لایه ی توری را طرح دار انتخاب میکنند تا در این مواقع، که شید بالا میباشد، درون منزل در روز، از بیرون دید نداشته باشد.
وجود شید این امکان را فراهم میکند که اگر زمانی تمایل به ورود نور نداشته باشید، شید اجازه ی ورود نور به منزل را نمیدهد.

همینطور هنگام تماشای تلویزیون و … اگر انعکاس نور باعث رنجش شما شود، پایین بودن شید میتواند به شما کمک کند.

بیشتر بدانید: پارچه هازان

تفاوت ها:

 

از لحاظ جنس و ساختار تشکیل ، متوجه شدیک که پرده های زبرا از دو لایه تشکیل شده اند که هر کدام از این لایه ها از پارچه و تور تشکیل شده اند اما شید از یک لایه پارچه تشکیل شده است که این پارچه میتواند ضخیم یا لطیف و یا ساده یا طرح دار باشد. پارچه های شید ها در مقایسه با پارچه های زبرا ، تخصصی تر میباشند.

از نظر کنترل نور نیز ، زبرا قابلیت تنظیم نور را دارد. شما میتوانید کاملا پرده را جمع کنید و از نور لذت ببرید و یا کاملا پرده را باز کنید تا کاملا جلوی ورودنور را بگیرید و حتی پرده را جوری تنظیم کنید تا نور را به میزان کاملا دلخواه وارد محیط کنید. اما شید به علت یک لایه و یک پارچه بودنش این امکان را ندارد.

پارچه های زبرا بر خلاف شید ها، طرح ها و رنگ های متنوعی دارند و شید ها معمولا مینیمال و ساده هستند.

بیشتر بدانید: قیمت انواع پرده با پارچه های ساده

 

شستشو:

توجه بفرمایید که تمامی این پرده هایی که توضیح دادیم ( شید ، زبرا و دبل) قابلیت شستشو نیز دارند و فقط کافیست پرده را از بست خارج کرد و با استفاده از آب و مواد شوینده ، پرده را شست.

هر سه مدل از این پرده ها را میتوان به صورت دستی و یا موتوری اجرا کرد که استفاده از موتور های هوشمند، راحتی شما در اسفاده از این پرده ها افزایش میدهد.

امیدوارم از مطالب لذت برده باشید و به صورت دقیق ازتفاوت های این پرده ها آگاه شده باشید.

 

بیشتر بدانید: دوخت پرده

Rate this post

9 پاسخ

  1. ممنونم از اینکه تفاوت پرده شید و زبرا و دبل اینقدر خوب و بی نقص بیان کردین

    1. ممنون از شما که توضیح تفاوت پرده شید و زبرا و دبل را در سایت قرار دادید بسیار مفید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *