مدلهای پرده

خودمون با نمونه پرده میاییم خونتون،

مشاوره رایگان میدیم و اندازه میزنیم

آموزش طرز دوخت پرده پانچ

آموزش طرز دوخت پرده پانچ

طرز دوخت پرده پانچ

در آموزش طرز دوخت پرده پانچ شما به خوبی بعد از انجام دادن تمامی مراحل میتوانید خودتان در خانه اقدام به دوخت پرده پانچ نمایید. پرده پانچ نوعی از پرده است که وجود طرح های گوناگون با رنگ ها و طرح های زیبا که شامل طرح هایی شامل گل ها ، پرنده ها و الگوهای متفاوت هنری میباشد، به عنوان یک محبوب برای تمامی خانه ها و تزیین اتاق ها و پنجره ها استفاده میشود. برای دوخت پرده پانچ ابتدا به چند ابزار برای اندازه گیری و برش دادن پارچه نیاز دارید.

 در ابتدا با معرفی لوازم مورد نیاز برای دوخت پرده پانچ شروع میکنیم :

1 . نوار پرده پانچ شده

2 . پارچه

3 . متر

4 . حلقه ی پرده پانچ

5 . سوزن ته گرد (برای علامت گذاری)

6 . چرخ خیاطی

نحوه ی اندازه گیری محل نصب پرده پانچ

برای اندازه گیری لازم است ابتدا محل مورد نظر یا پنجره که محل قرار گیری پرده است را به طور صحیح با متر اندازه بگیریم تا بفهمیم چه متراژ پارچه برای پرده نیاز داریم. توجه داشته باشید که اگر دو طرف پنجره ی شما دیوار باشد شما باید از متراژ خود را برای عرض ، از دیوار به دیوار اندزه گیری کنید. یا به بیانی دیگر عرض پنجره یا محل قرار گیری پرده را حدودا 1.5 تا 2 برابر عرض آن را انتخاب کنید.

 

دوخت کناره های پرده پانچ

در صورت نیاز میتوانید لبه های پرده را با چرخ خیاطی و یا به صورت دستی با سوزن به داخل بدوزید تا از جدا شدن نخ های آن جلوگیری کنید. و همچنین میتوانید قسمت پایین پرده را به اندازه 2 سانت تا بزنید و بدوزید که اینکار باعث سنگین تر شدن پرده شما میشود و از بالا به پایین حالت ایستادن بهتری دارد.

 

آموزش دوخت نوار پانچ در منزل

برای دوخت نوار پانچ در منزل ابتدا به وسایلی مانند متر و قیچی نیاز دارید و پس از آن به دستگاه پانچ.

با استفاده از متر و قیچی اندازه ی مورد نظر را برای نوار پانچ برش دهید. اندازه ی استاندارد برای نوار پانچ معمولا 5 سانتی متر است و نسبت به عرض پرده این اندازه بیشتر میشود. سپس با استفاده از سوزن و نخ نوار پانچ را به پارچه دوخته و آن را به داخل حفره دایره ای که روی پارچه زده اید، ببندید.

بعد از انجام مراحل بالا نخ را تنگ کنید تا نوار پانچ شکل کامل بسته شود و سپس آن را گره بزنید تا نخ محکم شود.

این مراحل را برای دوخت تمام نوار های پانچ مورد نظرتان تکرار کنید.

 

طرز زدن حلقه پانچ

برای حلقه زدن پانچ بر روی پرده خانه خود در ابتدا باید اندازه مورد نظر خود را برای حلقه انتخاب کنید. معمولا اندازه ی استاندارد بین حلقه های پانچ حدود 15 تا 20 سانتی متر میباشد.

با استفاده از دستگاه پانچ یک حفره ی دایره ای را در محلی که پرده را نصب میکنید بر روی پرده بزنید.

بعد از زدن حلقه ی پانچ بر روی پرده حالا نوبت به دوختن حقله ها به پرده است.

دوخت پرده پانچ

نکات مهم برای دوخت نوار پانچ

 

برای دوخت نوار پانچ میتوانید از مواردی که گفته میشود استفاده کنید :

 

1 . انتخاب متریال مناسب : قبل از آنکه بخواهید نوار پانچ خود را به روی پرده بدوزید از از جنس و متریال پارچه یا پانچی که روی آن میدوزید اطمینان حاصل کنید که راحتی قابل دوختن باشد.

 

2 . استفاده از ابزار های مناسب : برای دوختن نوار پانچ از ابزار های مناسب مانند قیچی ، دستگاه پانچ با کیفیت و سوزن مناسب استفاده کنید.

 

3 . اندازه گیری دقیق : قبل از آن که بخواهید پارچه یا پانچ خود را برش بزنید اندازه مورد نظر را با دقت اندازه گیری کنید تا از طول نوار پانچ کافی برای پرده خود مطمئن شوید.

 

4 . استفاده از نخ مقاوم  : دقت کنید که از نخ با کیفیتی برای دوخت استفاده میکنید تا دوخت نوار پانچ محکم و پایدار باشد.

 

5 . دقت در دوخت : هنگام دوخت نوار پانچ باید دقت و حوصله به خرج بدهید تا دوخت شما تمیز و مرتب باشد تا نوار پانچ شما به صورت کاملا زیبا و حرفه ای دوخته شود.

 

نتیجه:

و در آخر با رعایت نکاتی که گفته شد میتوانید به راحتی نوار های پانچ با کیفیت، زیبا و کاربردی داشته باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *