مدلهای پرده

خودمون با نمونه پرده میاییم خونتون،

مشاوره رایگان میدیم و اندازه میزنیم

تعمیر پرده زبرا

تعمیر پرده زبرا

تعمیرات انواع پرده زبرا

پرده های زبرا بعد از مدتی ممکن است خراب شوند که به دلیل سادگی مکانیزم آن ها قابل تعمیر هستند. تعمیر پرده یکی از بهترین راه ها برای کاهش هزینه های اضافی برای خرید یک پرده جدید میباشد . برای تعمیر پرده زبرا باید چند مرحله طی شود که در این مقاله به مهم ترین دلایل خرابی آن ها میپردازیم.

تفاوت پرده شید و پرده زبرا

پرده زبرا و پرده شید از محبوب ترین پرده های مدرن هستند که انتخاب بین این دو پرده بستگی به نیاز و سلیقه شما دارد در ادامه به برخی تفاوت های آن ها میپردازیم .

پرده شید : این پرده یک تکه پارچه صاف است که به صورت عمودی بالا پایین میشود . پرده شید با استفاده از یک زنجیر و یا سیم کار میکند.از لحاظ کنترل نور پرده شید در دو حالت بالا و پایین نور را مسدود میکند. همچنین از لحاظ ظاهری ، ساده و مینیمال میباشد که برای فضاهای مدرن مناسب میباشد.

پرده زبرا : پرده زبرا معمولا از دو لایه پارچه موازی که معمولا یکی از آن ها تور و دیگری پلی استر است ساخته میشود که این پرده ها به صورت افقی راه راه هستند. پرده زبرا از لحاظ کنترل نور با چرخاندن پره ها میتواند نور را کنترل کند و در حالت بسته کامل جلوی نور را میگیرد و از لحاظ ظاهری مدرن و شیک میباشد که در طرح ها و رنگ های مختلف وجود دارند.

تفاوت پرده شید و پرده زبرا 

چه زمانی پرده زبرا نیاز به تعمیر دارد؟

  • پرده بالا و پایین نمی‌رود : 
  • در ابتدا باید بررسی شود که زنجیره پرده پیچ خورده یا گیر نکرده باشد.
  • ممکن است مکانیزم بالابرنده دستی کند کار کند و یا در مسیر بالا یا پایین آوردن پرده سفت شده باشد.
  • اگر براکت های پرده شل باشند اختلال در مکانیزم پرده ایجاد میکنند و باید از سفت بودن براکت ها اطمینان حاصل کنید.
  • در بعضی مواقع ممکن است پرده کج شده باشد یا به طور صحیح در ریل قرار نگرفته باشد.
  • اگر در پارچه ی پرده پارگی کوچکی وجود داشته باشد میتوانید آن را با چسب مخصوص ترمیم کنید در غیر این صورت نیاز به تعویض پارچه پرده دارید.

تعمیر پرده زبرا

دلایل خرابی قطعه های پرده زبرا

در پرده زبرا قطعاتی وجود دارند که با گذشت زمان مستهلک میشوند و هر قطعه ای یک طول عمر مشخصی دارد . پرده زبرا که قطعات متحرک آن شامل گیربکس و لوله میشود بعد از گذشت یک مدت زمان مشخص دچار فرسودگی میشوند که برای تعمیر آن نیاز به یک تعمیرکار باتجربه دارید . برای تعمیر و یا حتی تعویض قطعات پرده زبرا میتوانید با ما تماس بگیرید تا در اولین فرصت یک متخصص برای شما ارسال کنیم.

تعمیر پرده زبرا

تعمیر زنجیر پرده زبرا

زنجیر پرده در بالا و پایین رفتن پرده نقش بسیار مهمی دارد که برای تنظیم نور ورودی استفاد میشود . اما اگر این زنجیر خراب شود میتواند اذیت کننده باشد و در عملکرد پرده اختلال ایجاد کند . اگر برای تعمیر زنجیر پرده ی خود اطمینان ندارید میتوانید از یک متخصص برای تعمیر کمک بگیرید . و همچنین برای جلوگیری از خراب شدن آن به طور مرتب زنجیر را بررسی کنید و اگر آسیب دیدگی خاصی در آن مشاهده کردید نسبت به تعمیر آن اقدام کنید . توجه داشته باشید که از روغن کاری کردن زنجیر پرده حودداری کنید زیرا این کار باعث میشود پرده کثیف شود و باعث گیر کردن در هنگام بالا و پایین بردن پرده شود.

تعمیر زنجیر پرده زبرا

چه مواردی باعث خرابی زودتر پرده زبرا میشود ؟

پرده های زبرا معمولا عمر طولانی ای دارند اما برخی از عوامل باعث میشوند که این پرده ها زودتر خراب شوند که در ادامه مطلب به این موارد میپردازیم :

1 – نصب نادرست :  اگر پرده درست نصب نشود میتواند مشکلات بسیاری را به وجود آورد که یکی از آن ها گیر کردن پرده در ریل ها میشود . برای نصب پرده از یک نصاب ماهر کمک بگیرید .

2 – استفاده نادرست: استفاده کردن نادرست از پرده مثل کشیدن یهویی و چرخاندن سریع و یا شستوی نامناسب پرده میتواند به پرده آسیب بزند.

3 – عوامل محیطی : اگر پرده در جایی باشد که در مقایل نور شدید خورشید و یا گرد و غبار باشد میتواند باعث خرابی زودتر پرده شود. برای جلوگیری از زودتر خراب شدن میتوانید از پارچه های ضخیم تر و یا آستر استفاده کنید.

نکات پیشگیری از خرابی زودتر پرده زبرا:

  • از پرده‌های زبرا با کیفیت بالا از برندهای معتبر استفاده کنید.
  • پرده را به درستی نصب کنید و از یک نصاب ماهر و باتجربه کمک بگیرید.
  • پرده را به طور مرتب تمیز کنید و از آن در برابر عوامل محیطی مانند نور شدید خورشید، رطوبت بالا و گرد و غبار محافظت کنید.

سخن آخر :

و در آخر باید به شما بگوییم که پرده زبرا میتواند یک انتخاب خوب برای خانه و یا محل کار باشد . و همچنین این پرده به دلیل دوام بسیار خوب به دلیل مکانیزم ساده ی آن و همچنین تنظیم نور خورشید میتواند یک انتخاب خوب برای شما باشد . تعمیر قطعات آن به راحتی انجام میشود و شما میتوانید تعمیر پرده زبرا را به ما بسپارید .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *