مدلهای پرده

خودمون با نمونه پرده میاییم خونتون،

مشاوره رایگان میدیم و اندازه میزنیم

نحوه محاسبه مقدار پارچه مورد نیاز برای پانچ

اندازه گیری مقدار پارچه مورد نیاز پرده پانچ

اندازه گیری مقدار پارچه مورد نیاز پرده پانچ

یکی از سوالاتی که بسیاری از مشتریان قبل از خرید حضوری یا آنلاین پرده های پانچ دار دارند نحوه محاسبه مقدار پارچه مورد نیاز برای پانچ است برای تهیه این مدل از پرده های پنلی می توانید از انواع پارچه ها مانند حریر، هازان ، مخمل، کتان و سایر پارچه های موجود استفاده کنید.در این مطلب به چند نکته مهم از جمله نحوه محاسبه مقدار پارچه مورد نیاز برای پانچ و نحوه محاسبه پارچه اشاره می کنیم. اگر قصد دارید برای دکوراسیون خود پرده تهیه کنید، با وجود مدل های متنوع با رنگ های مختلف، انتخاب آن کمی سخت است. این مشکل برای پرده پانچ به دلیل وجود انواع پارچه و روبان دوچندان می شود. همراه ما باشید تا با آموزش تخصصی دیگری در زمینه خرید پرده، در سایت پرده سرای مصطفی عامری شما عزیزان را راهنمایی کنیم.

اندازه گیری مقدار پارچه مورد نیاز پرده پانچ

 

نحوه محاسبه مقدار پارچه مورد نیاز برای پانچ

هنگام نحوه محاسبه مقدار پارچه مورد نیاز برای پانچ کردن، چند نکته مهم را در نظر داشته باشید. اولین نکته مهم نوع متریال و طرح پارچه است که گزینه های خرید بیشتری را ایجاد می کند. نکته دوم محل نصب و استفاده از پرده پانچ دار است که می تواند در پذیرایی، اتاق خواب و سایر قسمت های خانه باشد. جنس پرده های پانچ دار مشابه پرده های دیگر است و تنها تفاوت آن با سایر مدل ها در نحوه دوخت پارچه است. دوخت پارچه پرده پانچ دار در دو طرح نوار پانچ دار و حلقه پانچ دار امکان پذیر است.

اندازه گیری پرده پانچ

برای اندازه گیری پرده پانچ، ابتدا باید اندازه پنجره و یا درب مورد نظر را اندازه گیری کنید. بهتر است اندازه گیری های خود را با دقت انجام دهید تا پرده به درستی جایگزین شود. سپس برای پرده پانچ، باید اندازه گیری های زیر را انجام دهید:

  1. ارتفاع پرده: برای اندازه گیری ارتفاع پرده، از نقطه شروع پرده (عموماً بالای پنجره) تا نقطه پایینی پرده (معمولاً زمین) اندازه گیری کنید. در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید که پرده به زمین نزدیک باشد، باید حداقل ۱۰ سانتی‌متر از زمین فاصله داشته باشد تا به راحتی باز و بسته شود.
  2. عرض پرده: برای اندازه گیری عرض پرده، از نقطه چپی پنجره تا نقطه راستی پنجره اندازه گیری کنید. اگر پرده بر روی دو در پنجره باشد، باید اندازه گیری را برای هر در جداگانه انجام دهید.
  3. فاصله بین دو پانچ: در صورتی که پرده دارای پانچ باشد، باید فاصله بین دو پانچ را اندازه گیری کنید. برای این کار، از نقطه پانچ شروع کرده و تا نقطه پانچ بعدی، فاصله را اندازه گیری کنید. این کار را برای تمام پانچ های پرده انجام دهید.
  4. قطر پانچ: در صورتی که پرده دارای پانچ است، باید قطر پانچ را نیز اندازه گیری کنید. برای اندازه گیری قطر پانچ، از ابتدای پانچ تا انتهای پانچ (در صورتی که پانچ دایره ای است) یا از ابتدای پانچ تا انتهای قطر مقابل (در صورتی که پانچ مستطیلی است) اندازه گیری کنید.

نکات مهم در محاسبه مقدار پارچه مورد نیاز برای پانچ عبارتند از:

  • جنس و طرح پارچه
  • الگوی دوخت پرده
  • نصب و محل نصب پرده
  • اهمیت طرح پارچه و نقش آن در محاسبه مقدار پارچه مورد نیاز

پانچ چاپ شده و طرح دار نسبت به طرح های دیگر طرفداران بیشتری دارد. پرده پانچ در 3 مدل ساده، چاپی و مشبک یا ابریشمی موجود است.

 

اندازه گیری مقدار پارچه مورد نیاز پرده پانچ

برای یک پرده پانچ دار ساده چند متر پارچه لازم است؟

پرده تک پانچ به معنای پرده های پارچه ای تک رنگ مانند کتانی، گونی بافت ، هازان، شنل، مخمل و نقوش دیگر است که در آن از یک رنگ استفاده شده است. مقدار پارچه مورد نیاز برای این طرح پانچ بین 2.5 تا 3 برابر اندازه پنجره است. اگر پارچه را دو برابر پنجره در نظر بگیرید، به دلیل سادگی پارچه و رنگ پرده، کمی خلوت و یکنواخت می شود، بنابراین بهتر است اندازه پنجره برای خرید پارچه را اندازه ای بین 2.5 تا 3 برابر در نظر بگیرید.

چند متر پارچه برای پرده پانچ دار چاپی لازم است؟

مقدار پارچه مورد نیاز برای چاپ پانچ بین 2 تا 2.5 برابر پنجره است. نکته مهمی که در محاسبه باید به آن توجه کرد، نوع عکس و تصویر چاپ شده روی پارچه است. اگر تصویر منظره، حیوان، کارتون یا شخصی روی پارچه چاپ شده است، بهتر است سایز پارچه را دوبرابر کنید تا طرح و نقش چاپ شده بین چین های پرده گم نشود. اگر تصویر چاپ شده روی پارچه شبیه اشکال هندسی، رنگ پتینه و … باشد، می توان از اندازه پنجره ۲.۵ برابر استفاده کرد. به طور کلی برای هر تصویری که ابعاد طرح آن بزرگ نباشد، می توان پارچه را 2.5 برابر در نظر گرفت.

اندازه گیری مقدار پارچه مورد نیاز پرده پانچ

چند متر پارچه برای پرده پانچ  توری یا ابریشمی لازم است؟

اندازه پارچه مورد نیاز برای پانچ  توری نخی بین 2.5 تا 3 برابر اندازه پنجره است. همانطور که می دانید برای الگوی دوخت ساده پرده یا توری ابریشمی از پارچه هایی با ابعاد سه برابر پنجره استفاده می شود. همین مقدار برای پرده های ابریشمی یا توری پانچ دار استفاده می شود تا پرده جلوه زیباتر و چین دارتری داشته باشد.

تفاوت بین دوخت پرده با نوار پانچ و حلقه پانچ

پس از تصمیم گیری در مورد نوع و جنس پارچه و تعیین مقدار پارچه مورد نیاز برای پانچ، اگر از فروشگاه های اینترنتی خرید خود را انجام داده اید، پرده را با نوار پانچ یا حلقه پانچ بدوزید. آماده و دوخته شده تحویل داده می شوند. اما اگر قصد خرید پارچه و دوخت پانچ را دارید، باید بدانید که این مدل پرده ها به دو روش نوار منگنه و حلقه پانچ دوخته می شوند.

نوار پرده پانچ دار نوعی نوار معمولی است که توسط دستگاه روی این حلقه های پانچ دار فشرده شده است که نیازی به اندازه گیری فاصله بین حلقه ها نیست.

البته می توانید از حلقه های کم و بیش استفاده کنید، در این صورت تعداد چین های پرده در حالت نصب شده کم و بیش خواهد بود. به عنوان مثال برای یک پارچه 1.5 متری به 8 حلقه در حالت استاندارد نیاز داریم، اما اگر برای این سایز پارچه از 10 حلقه استفاده کنید، تعداد چین های پنل از 4 به 5 افزایش می یابد که بیشتر از قبل پلیسه می شود.

پس از محاسبه مقدار پارچه مورد نیاز برای پانچ و تهیه حلقه پانچ، همیشه از تعداد حلقه استاندارد مشخص شده برای دوخت پارچه استفاده کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

نوار پانچ یا حلقه پانچ؟

برای پرده های پانچ تزیینی اعم از پانچ ساده و چاپ شده بهتر است از حلقه های پانچ استفاده کنید تا بتوانید حلقه های رنگی را با توجه به رنگ پرده و میل پرده بدوزید. اما برای پارچه ابریشمی و توری فقط از نوار آماده پانچ استفاده کنید. تا بهترین دوخت روی پارچه انجام شود و در کنار آن ثبات و تاثیر پرده بعد از نصب بسیار زیباتر باشد.

البته برای دوخت با حلقه پانچ در پارچه هایی که ریزش زیاد دارند و لخت هستند بهتر است. قبل از پانچ پرده از نوار پرده ساده استفاده کنید تا پایداری پارچه بهتر شود. یعنی همزمان از یک نوار پرده ساده و یک حلقه پانچ استفاده کنید.

 

اندازه گیری مقدار پارچه مورد نیاز پرده پانچ

تاثیر محل قرار گرفتن پرده در محاسبه مقدار پارچه مورد نیاز برای پانچ

آخرین چیزی که در نحوه محاسبه مقدار پارچه مورد نیاز برای پانچ باید در نظر بگیرید، محل قرار گرفتن پرده است. اگر از پرده پانچ دار به عنوان دیزاین یا به عنوان پوشش پنجره در کنار پرده های دیگر استفاده می کنید. از استانداردهای تعریف شده در بالا برای پارچه و دوخت استفاده کنید. اما اگر قصد دارید در روز پرده را بکشید و از منظره بیرون لذت ببرید و شب ها پرده را به عنوان پوشش روی پنجره بکشید، حتما پارچه بیشتری بخرید.

پرده 1.5 متری پارچه بعد از دوخت در حالت پانچ دار، پس از باز شدن تنها حدود 1 متر از پنجره را می پوشاند. بنابراین دانستن این نکته قبل از خرید به شما در انتخاب کمک می کند.

 

حرف آخر

در نحوه محاسبه مقدار پارچه مورد نیاز برای پانچ با توجه به جنس پرده ، مدل دوخت و محل قرار گیری آن و با در نظر گرفتن نکات گفته شده شما می توانید خرید خود را به صورت اینترنتی و حضوری انجام دهید.

 

Rate this post

6 پاسخ

  1. روش محاسبه مقدار پارچه مورد نیاز برای پانج یکی از سوالات من بود که با مطالعه مقاله بالا بهش دست یافتم واقعا عالی بود

  2. مقاله نحوه محاسبه مقدار پارچه مورد نیاز برای پانچ دقیق و کامل بود مرسی

  3. نحوه محاسبه مقدار پارچه مورد نیاز برای پانچ در این مقاله خیلی کاربردی و مفید بود ممنون

  4. همیشه برای نحوه محاسبه مقدار پارچه مورد نیاز برای پانچ به مشکل بر میخوردم ممنونم از شما

  5. نحوه محاسبه مقدار پارچه مورد نیاز برای پانچ برای من خیلی مفید بود تشکر

  6. نحوه محاسبه مقدار پارچه مورد نیاز برای پانچ مقاله جدید و کاربردی بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *