مدلهای پرده

خودمون با نمونه پرده میاییم خونتون،

مشاوره رایگان میدیم و اندازه میزنیم

ویژگی پارچه هازان

ویژگی پارچه هازان

ویژگی پارچه هازان را در سایت پرده فروشی مصطفی عامری میخوانید…

پارچه هازان چیست ؟

پارچه هازان یکی از بهترین پارچه هایی است که برای پرده مورد استفاده قرار میگیرد، جنس این پارچه ترک بوده و دارای بافت ریز و لطیف می باشد و از همه مهم تر از دوام و کیفیت بالایی برخوردار می باشد؛ از ویژگی پارچه هازان مقاومت و استحکام بالایی آن است.

علت استحکام و مقاومت پارچه هازان چیست؟  دلیل این امر بخاطر الیاف ضخیمی است که برای ساخت آن استفاده می شود . معمولاً این الیاف ضخیم تر از پارچه های ملحفه ای هستند.

پرده یکی از اجزا اصلی دکوراسیون و تزیین محیط های مختلف است. به کمک پرده می توانیم یک دکوراسیون زیبا و عالی را پدید آوریم. پرده هازان یکی از انواع پرده های چاپی است که دارای کیفیتی مرغوب است.

این نوع از پرده ها به دلیل داشتن الیاف ضخیمی که در تولید آن ها استفاده می شود محکم و با کیفیت هستند. توری و حریر سنگین وزنی که در آن بکار رفته است  مانع عبوراسان نور خورشید از آن می شود. ضخیم بودن آن باعث شده تا نیازی به استفاده از آستر( پشت پرده ای) نداشته باشید.

 

ویژگی پارچه هازان

بهتر است بدانید:پرده رومن

خرید پرده هازان

طراحی دکوراسیون و زیبایی محیط یکی از مسائلی است که امروزه اهمیت زیادی دارد . پارچه‌های چاپی هازان نیز به دلیل کیفیت بالای خود و چهره‌ای زیبایی و جذاب که محیط می ‌بخشند توانسته محبوبیت خوبی بین خریداران داشته باشد. این جنس پرده در کنار داشتن کیفیت خوب آن از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار هستند.

هازان به نسبت دیگر پارچه‌های موجود در صنعت پارچه جز پارچه‌های ارزان قیمت محسوب می شود. مقرون به صرفه بودن و مرغوبیت بی نظیر آن موجب شده تا پارچه‌های هازان مورد استقبال بسیاری از خریداران قرار گرفته . و به گزینه اول آن‌ها در خرید اینترنتی پرده تبدیل شوند. برای خرید این نوع پرده ابتدا موارد زیر را در نظر بگیرید سپس اقدام به خرید کنید:

  • طرح و رنگ مناسب
  • تناسب با محیط
  • ارتفاع و ابعاد مناسب
  • قیمت مقرون به صرفه
  • خرید چوب پرده هماهنگ با پرده

بیشتر بدانید:پرده لوکس 

ویژگی پارچه هازان

پارچه هازان از الیاف مختلفی مانند پنبه، پشم، ابریشم و یا مخلوطی از اینها ساخته می‌شود. در بین این مواد اولیه، پارچه هازان ساخته شده از پنبه بیشتر استفاده می‌شود که به دلیل قیمت مناسب و مقاومت خوب، برای تولید پوشاک و محصولات دیگر بسیار مناسب است.

پارچه هازان از روش بافت خاصی به نام بافت هزارتار ساخته می‌شود که در آن، نخ‌های پارچه به گونه‌ای بافته می‌شوند که بافت غالب در سطح پارچه خیلی ریز و نرم باشد و در عین حال سختی و مقاومت خوبیرا نیز داشته باشد. این بافت، باعث می‌شود که پارچه هازان نسبت به پارچه‌های بافت دیگر، نرمی و لطافت بیشتری داشته باشد و در عین حال مقاومت و پایداری بالایی داشته باشد.

همچنین، پارچه هازان می‌تواند از الیاف طبیعی و مصنوعی تولید شود. به عنوان مثال، پارچه هازان ساخته شده از الیاف مصنوعی مانند پلی استر، نیز در بازار موجود است که به دلیل قابلیت تولید به صورت صنعتی و همچنین قیمت مناسب، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در کل، جنس پارچه هازان ممکن است از الیاف‌های مختلفی ساخته شود، اما پنبه به عنوان ماده اولیه بیشتر استفاده می‌شود. همچنین، پارچه هازان می‌تواند از الیاف مصنوعی مانند پلی استر نیز تولید شود. در هر صورت، بافت هزارتار و ساختار آن باعث می‌شود که پارچه هازان نرم، لطیف و در عین حال مقاوم باشد.

پارچه هازان ترک

پارچه هازان ترک یک نوع پارچه هازان است که از نخ‌های بلند و نرم تشکیل شده و از الیاف پنبه، پشم، ابریشم و یا مخلوطی از اینها ساخته می‌شود. این نوع پارچه به دلیل تنوع رنگ، طرح و بافتش، از دیدگاه ظاهری بسیار جذاب و زیباست.

پارچه هازان ترک به دلیل طرح‌های خاصی که بر روی آن بافته می‌شود، از پارچه هازان دیگر متمایز می‌شود. در این نوع پارچه، بافت هزارتار با طرح‌های خاصی از قبیل طرح‌های جغجغه‌ای (لبه‌های پارچه با رونگ و روی پارچه)، طرح‌های گل، حیوانات و نمادهای دیگر به کار می‌رود که به شکل ترک‌هایی روی پارچه قرار می‌گیرند. این طرح‌ها معمولا با رنگ‌های مختلف بر روی پارچه هازان ترک بافته می‌شوند و باعث می‌شود که این پارچه بسیار زیبا و جذاب به نظر برسد.

پارچه هازان ترک به دلیل بافت خاص و طرح‌های خاصی که روی آن بافته می‌شود، برای لباس‌های مجلسی و رسمی بسیار مناسب است. همچنین، این پارچه به دلیل نرمی و لطافت خود، برای لباس‌های زنانه، مردانه و بچگانه نیز بسیار مناسب است و در فصل‌های گرم و رطوبتی نیز به دلیل خاصیت جذب رطوبت و تنفس پذیری، قابل استفاده است.

در کل، پارچه هازان ترک با طرح‌های خاص و جذاب خود، به عنوان یکی از نوع‌های پارچه هازان، برای تولید لباس‌های مجلسی و رسمی بسیار مناسب است و به دلیل نرمی و لطافت خود، برای لباس‌های روزانه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موارد استفاده از پرده هازان

همانطور که اشاره کردم دارای تنوع بالایی در رنگ و طرح هستند. به همین دلیل می توان از آن ها در تمامی اتاق ها استفاده کرد. از این پرده می توانید برای تزیین اتاق خواب کودک، پرده های پذیرایی و پرده اتاق خواب کنید. از ویژگی پارچه هازان میتوان به موارد زیر اشاره کرد که همین موارد باعث شده است محبوبیت بالایی داشته باشد:

  • ظاهری شیک و مدرن
  • ماندگاری و دوام بالا
  • تنوع رنگ و طرح
  • دوخت عالی و با کیفیت
  • ظرافت و ریز بافت
  • مرغوبیت بالا
  • قیمت مناسب

 

 الیاف بکار رفته در تولید پرده هازان

پرده های هازان معمولا دارای پنجاه تا هفتاد درصد  الیاف طبیعی مانند الیاف نخ و پنبه ای هستند. بقیه الیاف استفاده شده در آن ها را الیاف های مصنوعی را تشکیل می دهند. دلیل اینکار هم این است که چاپ کردن طرح ها و نقش های مختلف بر روی پرده هایی که تماما از جنس نخ هستند نتیجه ای مطلوب و دلخواهی را نخواهد داشت.

به همین دلیل در پرده های هازان و به طور کلی پرده های چاپی کمی الیاف مصنوعی بکار گرفته می شود تا نتیجه نهایی کاملا مطابق نیاز های خریداران باشد. به طور طبیعی الیاف مصنوعی جذابیت و درخشش خیره کننده ای را با خود همراه دارند. همین امر هم موجب شده تا در صنایع مختلف پارچه مانند پرده بسیار پر استفاده باشند.

برای تولید و طراحی این نوع پرده از الیافی ضخیم تر از پارچه های ملحفه ای استفاده می‌شود. همین موضوع نیز دلیل استحکام و مقاومت بالای آن‌ها است. تور و حریر سنگین تری که در پارچه های هازان بکار رفته موجب شده است که نور خورشید به سختی از آن رد شود.

 

آیا پرده هازان قابل شستشو است؟

مدل هایی که تماما از الیاف نخی و یا پنبه ای دوخته شده باشند بعد از شستشو ممکن است آب رفته و ظاهری نا خوشایندی پیدا کنند. حتما به هنگام خرید پرده هازان این نکته را در نظر بگیرید که آن ها قابل شستشو هستند. چون در بافت آن ها از الیاف مصنوعی استفاده شده می توانید بدون نگرانی ای آن را بشویید. پارچه هایی که از جنس هازان هستند از هر گونه آسیبی که ممکن است هنگام شستشو به آن ها وارد شود مصون هستند.

بهتر است بدانید:تاریخچه پرده و دلیل استفاده از آن

Rate this post

18 پاسخ

  1. در این مقاله خیلی کامل در مورد ویژگی پارچه هازان اشاره شده است و این مقاله بسیار عالی است.

  2. برای آشنایی با ویژگی پارچه هازان خواندن این مقاله بسیار مفید است

  3. در این مقاله من کاملا با پارچه هازان آشنا شدم ممنون از مطالب خوبتون

  4. طرح های پارچه هازان بسیار زیبا می باشد و با مطالعه مقاله شما بهترین گزینه برای پرده اتاق خواب می باشد

  5. ویژگی پارچه هازان واسه افرادی مثل من که اصلا از پارچه سر در نمیارن مفید هستش. ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *