مدلهای پرده

خودمون با نمونه پرده میاییم خونتون،

مشاوره رایگان میدیم و اندازه میزنیم

قیمت انواع کرکره فلزی

معرفی کرکره فلزی و بررسی ویژگی های آن

پرده کرکره ای فلزی

پرده کرکره ای فلزی یک گزینه مدرن و زیبا برای دکوراسیون خانه میباشد. جنس پرده کرکره ای فلزی از آلمینیوم است و مانند کرکره های چوبی در فضا هایی که نیاز به کنترل نور و یا حریم خصوصی دارند استفاده میشود. همچنین این مدل پرده از دیر باز تا به امروز جرو پر طرفدار ترین و محبوب ترین پرده ها در خانه های ما بوده است و گزینه مناسبی برای ماندگاری بالا نسبت به دیگر پرده ها به حساب می آید . در این مقاله به معرفی کرکره فلزی و بررسی ویژگی ها و نحوه قیمت گذاری آن می پردازیم.

پرده کرکره ای فلزی

 کرکره فلزی یا فتو بلایند چیست

یکی از مهم ترین محصولات که تاثیر زیادی در دکوراسیون داخلی منازل دارد پرده ها هستند. این پرده ها علاوه بر تاثیر در دکوراسیون نقش مهمی نیز در تامین روشنایی سازه ها دارند. به همین دلیل پرده از قدیم الایام در زندگی روزمره افراد بوده و هست. اما نوع و طراحی و متریال در پرده های امروزی با آن چه که در گذشته برای پوشش پنجره ها استفاده می شد تفاوت های عمده ای نموده است. اگر چه بسیاری هنوز از پرده های پارچه ای با طرح و نقش هماهنگ با سازه خود استفاده می کنند اما به دلیل فرسودگی زود هنگام پرده های پارچه ای افراد تمایل زیادی به استفاده از انواع پرده ها با متریال مقاوم تر دارند. به همین علت تولید کنندگان این محصولات اقدام به تولید کرکره فلزی برای پنجره های داخلی سازه ها نموده اند. متریال فلز در این نوع مانع از فرسودگی و یا رنگ پریدگی  پرده در مقابل نور خورشید می شود.

چگونگی نصب و اجرای پرده های فلزی

پرده کرکره به صورت صفحات نازکی از فلز طراحی می شود که به دو صورت عمودی و افقی در کنار یک دیگر قرار می گیرند. این صفحات برای باز و بسته شدن از یک طناب در کنار خود استفاده می کنند. با کشیدن طناب در صورت لزوم می توان این صفحات را به هم نزدیک نمود و باعث باز شدن کرکره فلزی شد. اما در مواقع نیاز نیز می توان با باز کردن طناب اقدام به بستن کرکره کرد. ضخامت صفحات فلزی بیشتر بین 16 میلی متر یا 25 میلی متر است. انواع کرکره فلزی از آلومینیوم تولید شده است که با رنگ الکترو استاتیک آن را پوشش می دهند. این رنگ در اثر نور خورشید دچار رنگ پریدگی نمی شود و از رنگ پریدگی کرکره جلوگیری می کند. استفاده از متریال چوب در این کرکره ها باعث ایجاد جذابیت بصری در دکوراسیون داخلی سازه ها می شود.

چگونگی نصب و اجرای پرده های فلزی

مزیت استفاده از پرده های فلزی

علاوه بر موارد ذکر شده استفاده از پرده کرکره برای پنجره ها دارای مزیت های دیگر نیز است که به ذکر آن ها می پردازیم.

  • تطابق این کرکره ها با هر نوع سازه، همانند کرکره های چوبی علاوه بر منازل می توان در سازه های اداری، تجاری ، آموزشگاهی و.. استفاده نمود.
  • با صرفه اقتصادی، قیمت انواع کرکره فلزی نسبت به پرده های پارچه ای و انواع پرده با متریال های دیگر بسیار مناسب و خرید کرکره فلزی به صرفه تر است.
  • استحکام زیاد: این نوع پرده های فلزی در برابر نور خورشید، ضربه و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار است.
  • نگهداری آسان:  پرده های فلزی به سادگی توسط یک پارچه نمدار و مواد پاک کننده تمیز شده و نگهداری از آن با سختی همراه نیست.
  • ایجاد فضای خصوصی: با استفاده و نصب پرده کرکره فلزی به سادگی می توان یک محیط خصوصی ایجاد نمود که هیچ گونه دیدی از خارج سازه به داخل آن وجود ندارد.
  • قابلیت تنظیم: یکی از مهم ترین مزایای پرده های فلزی قابلیت تنظیم آن برای سازه ها است. در صورت نیاز می توان با باز کردن از نور طبیعی برای سازه استفاده کرد و در صورت عدم نیاز با بستن آن مانع از دیده شدن داخل سازه خواهید شد.
  • ظاهری و طراحی زیبا: طراحی کرکره فلزی بسته به تمایل مالک می تواند به شکل های مختلفی انجام شود. این کار باعث ایجاد زیبایی بصری برای سازه ها می شود.
  •  تنوع در طرح و رنگ، این پرده ها امروزه در تنوع طرح و رنگ زیادی در بازار عرضه می شود و دست مصرف کنندگان را برای انتخاب متناسب با سلیقه و دکوراسیون فضای داخلی سازه خود باز گذاشته است.

 

انواع پرده های فلزی

ایجاد تنوع در کرکره فلزی با تغییر در سایز صفحات آن امکان پذیر است. امروزه از انواع طرح و رنگ برای زیباتر نمودن کرکره های فلزی استفاده می شود. چاپ طرح های دلخواه هماهنگ با دکوراسیون داخلی منازل بر زیبایی هر چه بیشتر سازه ها افزوده است.

در چه مکان هایی از پرده های فلزی استفاده کنید

یکی از مشکلاتی که معمولا بانوان منازل با آن روبرو می شوند انتخاب نوع پرده برای  هر قسمت در سازه است. معمولا ست کردن دکوراسیون با پرده ها یکی از راهکارها جهت ایجاد زیبایی در سازه ها است. اما بیشتر افراد در انتخاب نوع پرده و طرح و رنگ مورد نظر دچار سردرگمی می شوند. به این افراد توصیه می کنیم که در زمان خرید کرکره فلزی حتما از افراد متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید.

البته توصیه می کنیم که برای نصب کرکره فلزی حتما از قسمت هایی مانند آشپزخانه و یا اتاق خواب استفاده نمایید. ویژگی های منحصر به فرد در این پرده به شما امکان ایجاد زیبایی بیشتر در این قسمت ها را می دهد.

قیمت پرده کرکره فلزی

قیمت پرده کرکره فلزی بستگی به اندازه، جنس، مدل و نوع پرده دارد. برای مثال، پرده کرکره فلزی با ابعاد بزرگتر و جنس خوب‌تر، قیمت بیشتری نسبت به یک پرده کرکره فلزی کوچکتر و با جنس کم‌کیفیت دارد. همچنین، پرده کرکره فلزی با سیستم موتوری و کنترل هوشمند، قیمت بیشتری دارد. اما به طور کلی اگر بخواهیم یک قیمت کلی برای کرکره فلزی در نظر بگیریم بر اساس متر مربع محاسبه میشود و برای متراژ های زیر 1.5 همان 1.5 در نظر گرفته میشود و هرچه متراژ بالاتر باشد به قیمت آن افزوده میشود.

قیمت کرکره فلزی قدیمی

قیمت کرکره فلزی قدیمی بستگی به جنس و مدل آن دارد. چون کرکره‌های فلزی قدیمی معمولاً با سال‌ها استفاده و پوسیدگی روبرو شده‌اند، این مسئله می‌تواند تاثیر زیادی در قیمت آن‌ها داشته باشد. با توجه به تولید شدن کرکره فلزی های مدرن با طرح های مختلف ، قیمت گذاشتن بر روی کرکره های قدیمی نمیتواند به طور دقیق باشد. همچنین، سایر عواملی مانند سایز کرکره و تیغه های آن ، شکل و نوع بازوها و همچنین محل خرید و فروش نیز می‌تواند قیمت آن را تحت تاثیر قرار دهد.

قیمت پرده کرکره فلزی

قیمت پرده کرکره فلزی بستگی به اندازه، جنس، مدل و نوع پرده دارد. برای مثال، پرده کرکره فلزی با ابعاد بزرگتر و جنس خوب‌تر، قیمت بیشتری نسبت به یک پرده کرکره فلزی کوچکتر و با جنس کم‌کیفیت دارد. همچنین، پرده کرکره فلزی با سیستم موتوری و کنترل هوشمند، قیمت بیشتری دارد.

چرا از پرده فلزی در آشپزخانه استفاده کنید

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث فرسودگی پرده های پارچه ای در آشپزخانه ها می شود پاشیده شدن روغن و گرد و غبار گرفتن این روغن ها بر روی سطوح است. به دلیل آلودگی زیاد در محیط  آشپزخانه نیاز به یک پرده که در اثر شستشوی مدام دچار فرسودگی نشود در این محیط ضروری است. همچنین کرکره فلزی به سادگی توسط یک دستمال مرطوب تمیز شده و نیاز به شستشوی مدام ندارد.

چرا از پرده فلزی در آشپزخانه استفاده کنید

دلایل استفاده از پرده کرکره فلزی در اتاق خواب

امروزه استفاده از تنوع رنگی بسیار زیاد در تولید کرکره های فلزی باعث شده است که در صورت نصب این نوع پرده در اتاق خواب بتوان هماهنگی زیبایی بین تجهیزات این اتاق ایجاد نمود. همچنین سرعت در باز و بسته کردن این پرده ها نیز اجازه می دهد که مالک به سادگی یک فضای اختصاصی برای خود ایجاد نماید.

دلایل استفاده از پرده کرکره فلزی در اتاق خواب

نحوه اندازی گیری و نصب پرده کرکره

 برای این که پرده منزل خود را با انواع کرکره فلزی تعویض کنید نیاز دارید که حتما اندازه گیری دقیق از پنجره انجام دهید. توجه کنید که پرده فلزی به دو صورت امکان نصب و اجرا در منازل را دارد، نصب کرکره فلزی به سقف و یا اجرای کرکره فلزی در کادر پنجره. در هر دو صورت باید اندازه گیری کاملا دقیق صورت گیرد تا در زمان نصب دچار مشکل نشوید. در صورتی که از کرکره های دو تکه برای پنجره استفاده می کنید رعایت فاصله مناسب بین دو تکه بسیار ضروری است.

برای نصب نیز نیاز است که که انتخاب کنید علاقه دارید پرده کرکره در سقف نصب شود یا  بر روی دیوار نصب شود. باید حتما قبل از سوراخکاری محل دقیق قرار گیری پیچ ها را با مداد علامت گذاری کنید. استفاده از دریل برای ایجاد سوراخ های تمیز نیز به شما کمک می کند.

نحوه اندازی گیری و نصب پرده کرکره

نصب پرده کرکره فلزی بر روی سقف

باید حتما در زمان نصب پرده کرکره بر روی سقف محل دقیق نصب را با مداد علامت گذاری کنید. سپس برای سوراخ کاری با استفاده از دریل پایه های سقفی را در محل خود به سقف وصل کنید. قرار دادن پرده کرکره داخل پایه ها و بستن ضامن پایه باعث می شود تا پرده به سقف به خوبی اتصال یابد.

توجه کنید در زمانی که عرض پرده بیشتر از اندازه باشد باید برای اتصال کرکره فلزی به سقف از سه پایه استفاده نمایید. نکته مهم در اتصال پایه سوم به سقف این است که این پایه نباید در قسمت گیربکس پرده قرار گیرد. زیرا امکان نصب پایه به این قسمت وجود نداشته و پایه مانع از حرکت گیربکس و باز و بسته شدن کرکره می شود.

بعد از نصب کرکره حتما از نحوه صحیح عملکرد پرده اطمینان حاصل کنید. باز و بسته کردن کرکره به تعداد سه تا چهار بار باعث ایجاد اطمینان از دقت در نصب می شود.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت پرده کرکره

معمولا در زمان خرید پرده کرکره باید به ابعاد مورد نیاز خود توجه کنید. امروزه انواع کرکره فلزی در بازار در ابعاد مختلف به صورت آماده وجود دارد که می توان از آن ها جهت پوشش پنجره های سازه استفاده نمود.

اما پیدا کردن ابعاد مورد نیاز با توجه به ابعاد پنجره بسیار سخت است. به همین دلیل برای این که دچار خسارت نشوید حتما از یک متخصص برای اندازه گیری دقیق و تولید کرکره فلزی با توجه به این ابعاد استفاده نمایید.

از عواملی که باعث می شود تا قیمت پرده کرکره تغییر کند می توان به این موارد اشاره نمود.

ابعاد پنجره

معمولا به دلیل تنوع سایز پنجره ها پرده کرکره به صورت سفارشی برای ابعاد مورد نیاز تولید می شود. هر چه ابعاد پنجره بزرگ تر باشد متریال مصرفی در تولید و اجرای کرکره فلزی بیشتر مصرف می شود. به همین دلیل قیمت انواع کرکره فلزی افزایش می یابد.

اندازه تیغه ها در پرده کرکره

صفحات یا تیغه هایی که شکل ظاهری پرده کرکره را شکل می دهد در ضخامت های مختلفی تولید می شوند. همچنین اندازه پهنای این تیغه ها نیز باعث تغییر در قیمت پرده در زمان فروش کرکره فلزی می شود. تیغه ها در ابعاد 16 میل و 25 میل  تولید می شوند که هرچه این تیغه ها پهن تر باشند قیمت آن ها نیز بیشتر است.

تنوع در طرح

امروزه تنوع در تولید طرح پرده کرکره باعث شده است تا تمایل به استفاده از این پرده ها در افراد بیشتر شود. طرح های ساده، پرفراژ، طرح چوب و… از انواع طرح کرکره فلزی است که برای استفاده در خانه و ادارات برای سلیقه های مختلف قابل دسترس خواهد بود.

عوامل تاثیر گذار در قیمت پرده کرکره

کرکره فلزی های مدرن

امروزه پرده کرکره به سبکی کاملا جدید و تازه به بازار آمده است که زیبایی بیشتری به این پرده ها بخشیده است. استفاده از چند رنگ در تیغه های کرکره باعث جذابیت بیشتر این پرده ها شده است. بافت چند رنگ تیغه ها در یکدیگر باعث می شود تا بتوانید هماهنگی زیبایی با دکوراسیون داخلی منازل خود ایجاد نمایید.

همچنین پوشش تیغه ها با انواع رنگ های پوششی مات، براق، چکشی مات، چکشی براق و طرح چوب و و طرح چرم بر زیبایی این پرده ها افزوده است.

در بسیاری از موارد افراد تمایل به استفاده از رنگ هایی هم رنگ با رنگ دیوار منازل خود در کرکره فلزی دارند. ایجاد هارمونی بالا با استفاده از این کار باعث ایجاد جذابیت در فضای داخلی سازه ها می شود.

اما در مواردی هم صاحبان سازه ها تمایل به استفاده از رنگ هایی متضاد برای کرکره های خود دارند. انتخاب رنگ های متناسب با فضای داخلی منازل  و ایجاد محیطی فرح بخش و جذاب به شما در ایجاد روحیه نشاط در این سازه ها کمک می کند.

استفاده از ترکیب رنگی و یا رنگ های خنثی نیز به کمتر دیده شدن فضای داخلی کمک می کند.  خرید پرده از پرده فروشی مصطفی عامری.

ویژگی های کلی پرده کرکره های فلزی

این پرده ها با دارا بودن قابلیت متفاوت امکان ایجاد زیبایی ، هماهنگی و تغییر را در سازه ها دارند. از ویژگی های کلی پرده های کرکره ای می توان به این موارد اشاره نمود.

  • دارا بودن چندین طرح و رنگ برای استفاده در سازه ها با دکوراسیون های مختلف
  • تغییر تنظیم نور با استفاده از باتوم چرخشی که در کنار طناب جمع کننده پرده قرار گرفته است.
  • قابل جمع شدن بر روی سقف
  •  متناسب با فضاهای اداری، مسکونی، تجاری و….
  • قیمت های به صرفه تر نسبت به سایر پرده ها با متریال های دیگر

برای خرید و یا سفارش تولید این محصول برای سازه های خود می توانید به سایت ما مراجعه فرمایید. کارشناسان در این سایت آماده پاسخگویی به شما در زمینه نحوه خرید و نصب و اجرای  پرده کرکره فلزی برای سازه شما هستند. تولید با بهترین کیفیت و عرضه با مناسب ترین قیمت از ویژگی های بارز سایت ما است.

Rate this post

4 پاسخ

  1. ممنون که در مقاله قیمت انواع کرکره فلزی و جایگاه استفاده هر کدوم آگاهی دادید.

  2. سلام خسته نباشید
    خواستم بگم واقعا یکی از بهترین فروشگاه ها هستین
    من برای تعمیرات پرده از خدماتتون استفاده کردم عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *