پرده عمودی چیست؟

گالری تصاویر نمونه پرده های عمودی

با پرده‌های عمودی مصطفی عامری، فضایی بی‌نظیر را به خانه‌تان ببخشید. پرده عمودی برای پنجره هایی استفاده میشود که حالت عمودی داشته باشند . از آنجایی که شکل پنجره ها در هر محلی متفاوت است پرده عمومی برای شکل و شرایط متفاوت پنجره ها استفاده میشود. پرده هایی که برای این پنجره ها استفاده میشود باید با توجه به شرایط پنجره باشد . 

مدلهای پرده

خودمون با نمونه پرده میاییم خونتون،

مشاوره رایگان میدیم و اندازه میزنیم

مقاله پرده عمودی چیست؟ را در سایت مصطفی عامری مطالعه میکنید

پرده عمودی چیست؟

پرده عمودی چیست ؟در طراحی دکوراسیون هر فضایی انتخاب پرده انتخاب مهمی  به حساب می آید که می تواند سبک و زیبایی دکوراسیون داخلی منزل را تغییر دهد.به همین دلیل هم دقت در انتخاب و خرید پرده مسئله بسیار مهمی خواهد بود. امروزه در بازار طراحی دکوراسیون داخلی. انواع و اقسام پرده هایی. طراحی و ساخته. می شوند. که دست شما را برای انتخاب باز می گذارد.

در این میان پرده عمودی به نوبه خودشان از طرفداران بسیاری برخوردار هستند. این نوع از پرده ها که بیشتر در فضاهای اداری تر مورد استفاده قرار می گیرند به نوبه خود دارای انواع متفاوتی هستند. که از میان آنها می توان به پرده لوردراپه اشاره کرد.

بهتر است بدانید:پرده فروشی در تهران

انواع پرده عمودی

پرده لوردراپه

یکی از کلاستیک های پرده عمودی پرده لوردراپه است. که شاید در دید. خیلی از مشتریان قدیمی شده باشد. این سبک پرده‌ها در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی جزء پرفروش‌ترین‌ها بود.

اما امروزه با تغییر ظاهر و سبک اجرای دکوراسیون داخلی. تغییراتی در انواع مدل‌های. پرده به‌وجود آمده است. همچنان این محصول تقاضای زیادی به خصوص. در محیط‌های اداری و برای کسانی که می‌خواهند. هزینه کمتری برای خرید پرده بپردازند دارد.

پرده لوردراپه از تیغه‌های عموماً. ۹ سانت و ۱۳ سانت تشکیل شده. و به‌صورت عمودی نیز آویزان می‌شود. این محصولات قابلیت. باز و بسته و سایه روشن نیز دارند. از مزایای آن می‌توان به مناسب بودن برای فضا‌های بزرگ، قیمت مناسب و امکان تعمیرات و تعویض قطعات و تیغه‌ها اشاره کرد.

 

پرده عمودی

 

بهتر است بدانید:کاتینگ پرده

پرده ورتیکال

اگر به دنبال پرده‌ای جذاب اما عمودی برای سالن پذیرایی و یا حتی اتاق خواب خود هستید،یکی از مهم ترین پرده های پذیرایی که زیبایی چشمگیری دارد پرده ورتیکال که ظاهر پرده ورتیکال  شباهت زیادی به پرده لوردراپه دارد، اما تیغه‌های آن به‌صورت پارچه‌ای است. رنگ‌بندی متنوع و امکان سایه روشن شدن. این محصول باعث شده. از آن در هر محیطی از جمله پذیرایی استفاده شود.

پرده پنل تراک یا شید رول عمودی

حتماً نام شید رول‌ها را شنیده‌اید. پرده‌های افقی و بالارو، تشکیل شده.از یک لایه پارچه که می‌تواند کاربرد‌های متفاوتی داشته باشد؛ اما همانطور که در ابتدای این مطلب ذکر شد. پرده‌های رولی و افقی. مشکلات مخصوص به خودشان را دارند. به همین دلیل ممکن است مناسب هر پنجره‌ای نباشند.

پرده پنل تراک نوع خاصی از پرده‌های شید رول است. که به‌صورت عمودی مونتاژ شده. و به جای بالا و پایین. به چپ و راست حرکت می‌کند. این نوع پرده را برای هر پنجره‌ای از جمله اتاق خواب و آشپزخانه و حتی محیط‌ های اداری می‌توان استفاده نمود. از جمله کاربرد‌های دیگر پرده پنل تراک جدا کردن دو فضا و محیط از یکدیگر است.

 

پرده عمودی

 

ویژگی های پرده عمودی

این نوع پرده‌ها که به صورت پرده عمودی ساخته می‌شوند. دارای ویژگی‌های خاصی هستند. که باعث تمایز از سایر موارد مشابه می‌شود. این ویژگی‌ها عبارتند از:

1- قابلیت شسشتوی بی‌نظیر این پرده‌ها به 100 درصد می‌رسد.

2- مقاومت زیادی در برابر نور، رطوبت و آسیب دیدگی در برابر عناصر خارجی دارند.

3- هزینه نصب بسیار پایینی دارند.

4- به آسانی نصب می‌شوند و به تخصص خاصی نیاز ندارند.

5- تنوع بسیار زیادی در رنگ و طرح دارند به طوری که لوردراپه از انواع مختلفی در بازار موجود است.

6- با هر سبک و سلیقه‌ای هم خوانی دارند.

7-قیمت مناسبی دارند.

8-جنس مقاوم پرده لوردراپه

معايب پرده عمودی

قديمي بودن پرده عمودی باعث مي شود تا در مكانهاي لوكس كمتر از  پرده عموي استفاده شود.

زياد بودن قطعات متحرك پرده لوردراپه باعث شده. تا در صورت خرابي يكي از قطعات ، كل پرده لوردراپه نياز به تعمير و سرويس پيدا كند.

بعد از استفاده طولاني. ريل و لوازم پرده لوردراپه جرم گرفته . كثيف مي شود . اين جرم مانع حركت نوارهاي پرده در ريل مي شود.،و با فشار زياد باعث پارگي نخ و زنجير پرده عمودي مي شود.

بیشتر بدانید: پرده پانچ

سوالات متداول پرده عمودی

پیشنهاد می شود در زمان تهیه پرده مناسب برای خانه ، به غیر از زیبایی به فضای دکوراسیون خانه و جنس پرده دقت کنید. تا در آخر بهترین انتخابتون رو انجام دهید.

برای مثال اگر منزلتان نور گیر است و می خواهید نور کمتری داشته باشید، از پرده ضخیم استغاده کنید. و اگر برعکس این موضوع بود می توانید از پرده توری استفاده کنید.

با در نظر گرفتن این که پرده ها قسمت های زیادی از بخش عمودی دیوار را در بر می گیرند. اگر پرده سرتاسری و با ارتفاع کامل دیوار تهیه شود و طرح های عمودی در خود داشته باشد. سقف بلند تر به نظر می رسد و رنگ های روشن باعث بزرگ نشان دادن فضا شود.

پیشنهاد می شود هماهنگی بین سبک پرده و همچنین چوب پرده با دکوراسیون خانه وجود داشته باشد. اگر مدل فرش خیلی شلوغ است، از پرده خلوت تر استفاده کنید. در انتخاب رنگ پرده هم تناسب و هارمونی را مورد توجه قرار دهید.

به این مطلب امتیاز دهید:

15 پاسخ

  1. فقط یکم این نوع پرده ها از لحاظ ظاهری قدیمی هستن وگرنه پرده های خیلی خوبی ان

  2. مقاله پرده عمودی چیست ؟در طراحی دکوراسیون هر فضایی می تواند مفید باشد

  3. در ابتدا تشکر کنم از سایت پرده فروشی مصطفی عامری در رابطه با مقاله ی پرده عمودی. یه سوالی که داشتمک این هست که پرده های که به صورت سیلوئیت هستن ولی عمدی جابهجا میشن دقیقا چه از کدوم نوع پرده های عمودی هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post