مدلهای پرده

خودمون با نمونه پرده میاییم خونتون،

مشاوره رایگان میدیم و اندازه میزنیم

آموزش روش شستن پرده های بلک اوت

آموزش شستن پرده های بلک اوت

آموزش روش شستن پرده های بلک اوت در سایت پرده سرا مصطفی عامری به بررسی و تحلیل آن می پردازیم .

 روش شستن پرده های بلک اوت

"<yoastmark

جنس پارچه ها و الیاف آن ها با هم متفاوت است . روش شست و شوی یک پرده ، برای پرده ی دیگر کارایی ندارد . در ادامه در سایت پرده فروشی مصطفی عامری به بررسی و تحلیل  آموزش روش  شستن پرده های بلک اوت می پردازیم .

پرده های بلک اوت یا پرده های خاموشی مانع از ورود نور کامل خورشید به فضای خانه می شوند . استفاده از پرده های بلک اوت به دلیل عدم ورود نور زیاد خورشید به خانه باعث تعادل دمای داخلی منزل می شود .  پرده های بلک اوت به دلیل جنس محکمی که دارند ، به عنوان عایق در مقابل صدای بیرون از خانه به داخل منزل ، عمل می کنند .

در صورت خرید رنگ های روشن پرده های بلک اوت احتمال کثیفی و لکه دار شدن آن ها بالا می رود .  برای دیرتر کثیف شدن این پرده ها ، توصیه می کنیم از رنگ های تیره ی پرده های بلک اوت استفاده کنید .

پارچه بلک اوت

پارچه بلک اوت یک نوع پارچه است که به طور ویژه برای جلوگیری از نفوذ نور مناسب است. این پارچه دارای ویژگی های مانند عدم نفوذ نور، عایق حرارتی و عایق صوتی است. به عبارت دیگر، پارچه بلک اوت اجازه نمی‌دهد که نور بیرون وارد اتاق شود و در عین حال می‌تواند دمای اتاق را در مقایسه با پنجره هایی که با پرده هایی دیگر پوشانده شده‌اند، کمتر نگه دارد.

این پارچه برای استفاده در اتاق های خواب، سینما خانگی، استودیو های صدابرداری، سالن های کنفرانس و سالن های پخش فیلمو تلویزیون و همچنین هر جایی که نیاز به کنترل نور و حرارت داشته باشید، مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، پارچه بلک اوت می‌تواند به عنوان جایگزینی مناسب برای پارچه‌های سنتی باشد، زیرا به خوبی از تابش نور خورشید محافظت می‌کند و قابلیت کنترل نور و حرکت پرده را نیز داراست.

بهتر است بدانید:شستشوی پرده سفید

روش  های شستن پرده های بلک اوت

"<yoastmark

پرده های بلک اوت به دلیل متریال خاصشان ، پرده هایی سنگین و ضخیم هستند . جا به جایی و شستن  پرده های بلک اوت به دلیل سنگین بودنشان  بسیار سخت و دشوار می باشد . بهتر است در هنگام جابه جایی و  شستن این گونه پرده ها از یک نفر بخواهید تا به شما کمک کند . به منظور پیشگیری از کثیف شدن و گرد و خاک گرفتن پرده های بلک اوت ، بهتر است به طور منظم و هر چند روز یک بار ، با استفاده از جاروبرقی یا بخار شوی اقدام به تمیز کردن پرده ها کنید . تمیز کردن پرده ها باعث تمیز ماندن آن ها برای مدت طولانی تری می شود . در ادامه به معرفی روش هایی می پردازیم که به عنوان راه حل آخر و در صورت نتیجه نگرفتن از جاروبرقی و بخار شوی ، می توانید پرده ی خود را تمیز و هرگونه آلودگی را از روی آن پاک کنید .

استفاده از بخارشوی

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم استفاده از بخارشوی ، یکی از راه های تمیز کردن پرده های بلک اوت می باشد . با استفاده از این روش دیگر نیازی به جابه جایی پرده نیست . در این روش شما می توانید ، پرده را همانطور که بر روی چوب پرده قرار دارد ، نظافت کنید .

لک شور کردن پرده های بلک اوت

گاهی وقت ها قسمت هایی از پرده دچار لک می شود . در این شرایط نیازی به شست و شوی کامل پرده نمی باشد . برای شست و شوی قسمت هایی از پرده ، پس از جدا کردن پرده ، ماده ی شوینده یا صابون را بر روی قسمت کوچکی از پرده امتحان کنید . چنانچه ماده ی شوینده عملکرد خوبی در تمیز کردن پرده داشت ، می توانید قسمت های دیگر را هم با استفاده از ماده ی شوینده ی تست شده  و یک اسفنج تمیز بشویید . این کار را تا تمیز شدن کامل لکه ها انجام دهید . آن گاه پرده را با استفاده از آب ولرم بشویید تا آثار مواد شوینده به طور کامل از روی پرده پاک شود . آنگاه پرده را آویزان کنید و پس از خشک شدن ، مورد استفاده قرار دهید .

شستن کامل پرده های بلک اوت  

در صورتی که با استفاده از لک شور کردن ، لک های ایجاد شده از روی پرده ، به طور کامل برطرف نشد ، باید تمامی قسمت های پرده را به طور کامل بشویید . باید دقت داشته باشید که هیچ گاه برای شستن پرده های بلک اوت از لباسشویی استفاده نکنید . استفاده از لباسشویی و یا حتی خشکشویی باعث خراب شدن بافت پرده های بلک اوت می شود . برای شستن کامل این پرده ها ، با استفاد از یک لگن آب گرم و مقداری مواد شوینده ، می توانید به راحتی پرده ی خود را بشویید . در ابتدا باید یک لگن را از آب گرم پر کنید . مقداری مواد شوینده داخل آن بریزید .

در بالا به آموزش روش شستن پرده های بلک اوت پرداختیم  . امیدواریم با به کارگیری این روش ها ، پرده های خود را بدون کوچکترین آسیب دیدگی بشویید .

بهتر است بدانید:کاتینگ پرده

Rate this post

6 پاسخ

  1. با استفاده از این مقاله آموزش روش شستن پرده های بلک اوت رو یاد می گیریم. سپاس

  2. آموزش روش شستن پرده های بلک اوت در این مقاله خیلی کاربردی و مفید بود ممنون

  3. آموزش روش شستن پرده های بلک اوت در این مقاله خیلی کاربردی و مفید بود ممنون

  4. من مدت ها بود دنبال روش شستن پرده های بلک اوت بودم مرسی از سایت عامری که خیلی عالی توضیح داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *