مدلهای پرده

خودمون با نمونه پرده میاییم خونتون،

مشاوره رایگان میدیم و اندازه میزنیم

قیمت انواع پرده سالن آمفی تئاتر

قیمت انواع پرده سالن آمفی تئاتر

در این مقاله قصد داریم تا در ارتباط با پرده سالن آمفی تئاتر برای شما عزیزان صحبت کنیم و بگویم که چنین پرده بزرگی باید چه ابعاد و چه کیفیتی داشته باشد و به چه صورت ساخته و نصب و اجرا می شود. همچنین انواع آن را نیز در ادامه برای شما عزیزان نام خواهیم برد و به مدل های مختلف آن اشاره خواهیم نمود پس تا پایان با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید: قیمت پرده چیتگر

قیمت انواع پرده سالن آمفی تئاتر

قیمت 

در سالن هایی که مربوط به اجرا و نمایش هستند و بعضاً سالن هایی که برای انجام جشن و یا مراسم تعزیه طراحی و ساخته شده اند باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که برای انجام آمادگی های لازم برای اجرای برنامه های مختلف که اغلب به صورت نمایش و تئاتر می باشند باید صحنه از سالن که مردم در آن حضور پیدا می کند جدا شود تا افراد بتوانند در پشت پرده صحنه نمایش را آماده نمایند و آمادگی های لازم را جهت اجرای نمایش و تئاتر و یا حتی تعزیه کسب کنند. پس در این شرایط معمولاً از صفحات جدا کننده استفاده می کنند که پرده بهترین گزینه برای آن می باشد و اغلب از این صفحه جدا کننده به عنوان پرده سالن آمفی تئاتر یاد می شود.

قیمت انواع پرده سالن آمفی تئاتر

تزیین سن با پارچه ساتن یکی از رایج‌ترین روش‌های تزیین در جشن‌ها، مراسم و خصوصاً در عروسی‌هاست. پارچه ساتن یکی از زیباترین و براق‌ ترین پارچه‌هاست که برای تزیین سن به کار می‌رود. این پارچه اغلب در رنگ‌های شاد و درخشان مانند طلایی، نقره‌ای، صورتی و بنفش به کار می‌رود.

برای تزیین سن با پارچه ساتن، ابتدا باید پارچه را به شکل دایره برش داد و سپس با الکل انباشته‌شده روی سطح سن پاک کنید. در ادامه، پارچه را به صورت همگن بر روی سطح سن قرار داده و به کمک چسب حرارتی ثابت کنید. سپس از روی پارچه، الگوی دلخواه را با نوار دوزی رنگی تزیین کنید. معمولاً در تزیین سن با پارچه ساتن، شکل‌های گل و برگ، پرنده و قلب به کار می‌روند.

با توجه به زیبایی و شادابی پارچه ساتن، تزیین سن با این پارچه به راحتی جلوه‌ی خاصی به جشن شما خواهد داد. این روش تزیین در عین حال ساده و زیباست و به هیچ وجه نیازی به تخصص خاصی ندارد.

پرده خانه تئاتر

پرده ها در تئاتر به عنوان یکی از مهمترین بخش‌ها به شمار می‌روند. پرده معمولاً در ابتدای نمایش در پشت صحنه نصب شده و به عنوان یک پوشش برای نمایشگر و دیگر تجهیزات صحنه استفاده می‌شود. با آغاز نمایش، پرده با باز شدن به جای خود می‌رود و صحنه برای نمایش آماده می‌شود.

پرده خانه تئاتر جزء پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین پرده‌های خانه تئاتر هستند که قابل استفاده در انواع تئاتر و فضاهای نمایشی مختلف می‌باشند. این پرده‌ها از جنس مختلفی همچون پارچه، وینیل، چرم و … ساخته می‌شوند و قابلیت تنظیم رنگ و شکل آن‌ها برای مطابقت با نمایش مورد نظر وجود دارد.

از دیگر ویژگی‌های پرده خانه تئاتر می‌توان به عمر طولانی، مقاومت در برابر حرارت، رطوبت و سایش اشاره کرد. همچنین، این پرده‌ها دارای قابلیت جمع شدن و نصب سهولت بالا می‌باشند.

در کل، پرده خانه تئاتر  به عنوان یکی از مهمترین عواملی است که باعث بهبود کیفیت نمایش در تئاترها و فضاهای نمایشی مختلف می‌شود.

بیشتر بدانید: پرده فروشی در ستارخان

اگر شما از افرادی باشید که مرتباً برای تماشای نمایش و تئاتر به سالن های آمفی تئاتر مراجعه می کنید قطعاً پرده آمفی تئاتر را به کرات دیده اید و انواع مختلف آن را نیز در ذهن دارید. این پرده های بزرگ ساخته و نصب شده اند تا صفحه نمایش را از سالن جدا کنند و در واقع مردم را برای تماشای یک اجرا منتظر نگه دارند و در زمان دلخواه اجراکنندگان نمایش پرده باز شده و مردم حاضر در سالن می توانند به تماشای نمایش و تئاتر مورد نظر خود بپردازند.

بیشتر بدانید: دوخت پرده در مولوی 

انواع پرده سالن آمفی تئاتر

انواع پرده سالن آمفی تئاتر

انواع پرده ها برای سالن آمفی تئاتر مورد استفاده قرار می گیرند با توجه به نوع سالن می‌تواند متفاوت باشد. همچنین نصب این پرده ها نیز وابستگی زیادی به طراحی داخل سالن دارد و امکان دارد که پرده هایی که برای سالن های مختلف طراحی می‌شوند به شکل های متفاوتی باشند مانند نیم دایره و یا زیکزاکی که بیشتر مشاهده می‌شوند و مورد استفاده قرار می گیرد. در ارتباط با نوع پرده هایی که برای سالن های آمفی تئاتر مورد استفاده قرار می گیرد معمولا جنس آن ها می تواند تعیین کننده باشد. برخی از پرده ها از جنس پارچه های پشمی بزرگ و سنگین هستند و برخی از آن ها نیز از جنس مخمل بوده و طراحی های زیبایی نیز بر روی آن ها انجام می‌ شود که به شدت مورد توجه حاضرین در سالن قرار خواهد گرفت.

بیشتر بدانید: پرده بلک اوت

نحوه باز و بسته شدن پرده

نحوه باز و بسته شدن پرده

در گذشته معمولاً پرده هایی که برای سالن های آمفی تئاتر ساخت و نصب می شد به صورت دستی و با کمک اپراتورهایی که برای باز و بسته کردن پرده استخدام می‌شدند جمع و یا بسته می‌ شد اما امروزه دیگر از این شیوه برای باز و بسته کردن پرده سالن های آمفی تئاتر استفاده نمی شود بلکه این کار به کمک موتور برقی انجام شده و به راحتی با زدن یک کلید پرده بزرگ سالن نمایش باز و بسته می شود که کار را برای افراد راحت تر کرده است.

از دیگر ویژگی هایی که انواع پرده ها را به وجود آورده است نحوه جمع شدن پرده می باشد که می تواند دستی و برقی باشد و حتی با ریموت کنترل نیز باز و بسته شدن آن انجام شود اما نحوه جمع شدن پرده با توجه به حرکت پرده نیز می تواند متفاوت باشد یعنی برخی از پرده ها به بغل ها باز و بسته می شوند و برخی دیگر برای باز شدن و نمایان شدن صفحه نمایش به بالا رفته و به این شکل جمع می شوند.

بیشتر بدانید: پرده فروشی پونک 

نصب پرده سالن آمفی تئاتر

نصب پرده سالن آمفی تئاتر

اغلب شرکت های نصب پرده های سالن های آمفی تئاتر از موتورهایی استفاده می‌کنند که تحت عنوان موتور پرده شناخته می‌شوند و انواع کوچک آن ها در خانه ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد اما برای پرده های بزرگتر انواع قدرتمند تر و بزرگتر از این موتورها مورد استفاده است که در سالن های نمایش و آمفی‌تئاتر نیز از همین موتور ها استفاده می شود که یکی از مدل های معروف آن موتور مارک آ ای جی می باشد که ساخت کشور آلمان بوده و طول عمر نسبتا بالایی دارند قطعات استفاده شده در این موتور اغلب فلزی هستند که باعث شده تا طول عمر دستگاه افزایش پیدا کند از دیگر ویژگی های این دستگاه بی صدا بودن آن است که مورد توجه مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

بیشتر بدانید: پرده فروشی صادقیه

فروش پرده سالن آمفی تئاتر

فروش پرده سالن آمفی تئاتر

برای فروش این پرده ها نکات مختلفی مورد توجه قرار می گیرد که در ارتباط با مهم ترین آن ها باید به نکاتی در رابطه با جنس آن ها اشاره کنیم. بیشترین نوع از پرده های سالن های آمفی تئاتر که مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد پرده های مخملی هستند که به علت داشتن جنس مخمل می توانند تا از ورود صدا و نور به داخل صحنه و یا سالن جلوگیری نمایند و رنگ های تیره استفاده شده در پرده مخمل می تواند تا برای پوشاندن صحنه استفاده شود.

بیشتر بدانید: خرید پرده ارزان

جنس پرده ساتن

جنس پرده ساتن

نوع دیگر پارچه هایی که در ساخت پرده سالن آمفی تئاتر مورد استفاده قرار می گیرد پارچه ساتن است که درخشش بالایی دارد و باعث می شود که نور منعکس  شده بر سالن روشن تر به نظر برسد و جلوه خاصی به نمای داخل سالن می بخشد وزن پرده هایی که از جنس ساتن هستند سبک بوده و می تواند گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در سالن آمفی تئاتر باشد. معمولاً در صورت استفاده از پارچه ساتن برای پرده سالن از یک آستر نیز برای آن استفاده می کنند تا از جابجایی های بی مورد پرده جلوگیری نمایند.

اما نوع دیگری از پارچه که در ساخت پرده سالن آمفی تئاتر مورد استفاده قرار می گیرد پارچه های پشمی هستند که از الیاف پشمی ساخته شده و وزن نسبتا بالایی دارند که در ابعاد بزرگ پرده های سالن می تواند نصب پرده سالن را سخت کند. این مدل از پرده مانند برده های مخملی می‌تواند عایق مناسبی برای نور و صدا باشد و نکته مهم دیگری که در ارتباط با آن وجود دارد این است که دوام بالایی داشته و می‌توان از نقش و نگار ها و تنوع رنگ بالایی نیز در آن ها استفاده کرد.

خرید پرده سالن آمفی تئاتر

خرید پرده سالن آمفی تئاتر

برای خرید پرده سالن آمفی تئاتر باید به چند نکته توجه داشته باشید اولین نکته و مهمترین نکته ابعاد و در واقع مساحت خود سالن می باشد که در صورت بزرگ بودن باید از چند پرده استفاده کنیم تا قسمت های مختلف سالن را بتوانیم از یکدیگر جدا نماییم که معمولاً پرده جدا کننده سالن را از جنس مخمل و ساتن به همراه آستر می سازند.

معمولاً از پرده جدا کننده سالن برای جدا کردن سالن در زمان هایی که تعداد نفرات کمتر می باشد استفاده می شود تا فضای سالن بیهوده مورد استفاده قرار نگیرد و از برق کمتری استفاده شود همچنین در ارتباط با برخی پرده ها می‌توانیم بگوییم که قابلیت جابجایی داشته و افراد می‌توانند با توجه به نوع استفاده ای که دارند و فضایی که از سالن نیاز دارند با حرکت دادن ریل پرده میزان فضای در دسترس برای حاضران در سالن را کوچکتر و یا بزرگتر کنند.

بیشتر بدانید: خرید لوازم پرده

 

پرده های تزئینی

پرده های تزئینی

برخی از پرده های موجود در سالن های آمفی تئاتر برای تزیین و زیباسازی محیط مورد استفاده قرار می گیرند که آن ها هم به عنوان پرده سالن آمفی تئاتر شناخته می‌شوند ولی نقشی در جداسازی فضا نداشته و فقط جهت زیباتر کردن محیط سالن از این پرده ها استفاده می شود و بیشتر برای جلوگیری از ورود نور به داخل سالن مورد استفاده قرار می گیرند تا سالن را حسابی تاریک کرده و برای اجرای نمایش آماده نمایند.

خرید پرده از مصطفی عامری

 

اجرا پرده سالن آمفی تئاتر

اجرا پرده سالن آمفی تئاتر

طراحی یکی از مهمترین کارها در اجرای پرده سالن آمفی تئاتر می باشد که برای طراحی پرده باید نهایت دقت و توجه را به خرج بدهیم و به جزئیات مهم نیز در ارتباط با پرده مورد نظر خود توجه نماییم. در اندازه های متفاوتی ساخته می شود که وابسته به مکانی است که برایش در نظر گرفته شده است معمولاً سالن های کنفرانس و وی آی پی و همینطور آمفی تئاتر برای تکمیل شدن نیازمند به یک پرده بزرگ به عنوان پرده سالن آمفی تئاتر می باشند. این پرده به قدری بزرگ است که ارتفاع آن تا ۵ الی ۶ متر نیز می رسد.

برای اجرای چنین پرده ای در محل و مکان مورد نظر از چندین روش استفاده می شود که یکی از این روش ها ریل سقفی است که در واقع به سقف مجموعه محکم شده و پرده بر روی آن سوار می شود این ریل ها در دو نوع برقی و دستی ساخته می شوند و بعضی از مدل های برقی آن، ریموت نیز دارد. نوع دیگر اجرای با کمک پایه می باشد که پایه های مخصوصی را برای نگهداری پرده تعبیه می‌کنند تا بتوانند وزن پرده را به خوبی تحمل کرده و در باز و بسته کردن آن نقش داشته باشند.

بیشتر بدانید: دوخت پرده در پاسداران 

ویژگی های پرده

ویژگی های پرده

پرده های مربوط به سالن آمفی تئاتر به صورتی ساخته می شوند که از بازتابش نور جلوگیری کنند و به هنگام باز بودن نیز مشکلی برای صفحه به وجود نیاورند. این پرده ها معمولاً عایق خوبی برای صدا نیز می باشند و می توانند تا نویز های اضافی را که در محیط به وجود می آید به خود جذب کنند. شرکت های مختلف اخیراً پرده‌ هایی را تولید می‌کنند که با استفاده از تکنولوژی جدید ساخته شده و با نام بک پروژکتور شناخته می شوند. این پرده ها ترکیبی از مدل های دیواری و سقفی می باشند که موتور نیز دارند و موتور آن ها با توجه به وزن و ابعاد پرده انتخاب می شود که مدل های بسیار مناسبی برای بیمارستان ها سالن های آمفی تئاتر و وی آی پی و همین طور سالن های مربوط به همایش می باشد. 

انواع موتور پرده

انواع موتور پرده

از نکات مهم دیگری که وجود دارد می توانیم به موتور های مربوط به پرده سالن آمفی تئاتر اشاره کنیم که انواع مختلفی دارند و در ابعاد مختلفی با توجه به اندازه پرده ها ساخته می شود و مورد استفاده قرار می گیرند. در گذشته موتور هایی به کار برده می‌ شد که برای کار کردن و باز و بسته کردن پرده نیاز بود که از سیم بکسل و یا میکرو سوئیچ استفاده نمایند اما موتور های جدید دیگر این شرایط را نداشته و خیلی راحت کار می کنند و پرده را باز و بسته می نمایند.

این موتور ها همچنین به تابلو‌ برق نیز نیاز نداشته و بدون صدا کار می‌کنند و می توانند پرده‌ هایی را تا وزن ۱۵۰ کیلوگرم باز و بسته نمایند که پیشرفت چشمگیری نسبت به موتور های قدیمی دارد. این موتور ها بر روی ریل پرده نصب شده و با توجه به سایز پرده شما ابعاد کوچکی داشته و فضای کمتری را اشغال می کنند.

نوعی دیگر از مدل های معروف موتور پرده سالن آمفی تئاتر نیز بکار برده می شوند که بسیار دستگاه قوی و قدرتمندی می باشد و ابعاد بزرگی دارد. این نوع موتور می‌ تواند پرده های بزرگی را تا وزن ۲۰۰ کیلوگرم و عرض ۲۰ متر جابجا نماید. از دیگر مزایای این نمونه، آسانی در نصب است و این موضوع تا حد زیادی مورد توجه علاقه مندان به کار و فعالیت در این عرصه قرار گرفته است .

شما عزیزان در صورت تمایل برای تهیه پرده مناسب برای سالن مورد نظر خود می توانید تا با مشاوران و کارشناسان ما تماس حاصل نمایید و بهترین محصول و کارآمدترین محصول را  خریداری کنید.

Rate this post

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *